Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

tirsdag, 1. maj 2007, 20:50

Skal jo nok blive spændende og følge - Og skal nok lige kontakte dig hurtigt muligt, men haft problemer med tiden samt min computer så skal nok lige prøve og få styr på det hurtigt muligt.

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

22

tirsdag, 1. maj 2007, 20:54

Nice projekt, bliver spændende at følge med i ! Har du tænkt over OS ? Der findes jo et direkte "NAS-OS" , tjek FreeNAS , det er baseret på FreeBSD, nemt at sætte op og så kan det installeres på et compact flash kort, eller hvad du nu har liggende.

23

tirsdag, 1. maj 2007, 21:12

har du købt det bundkortet? hvis ikke har jeg et en1500 til salg. jeg har brugt det i min htpc men det er lige lidt for svagt til det. men ellers er det kanon og især til en server.
du skal få det billigt hvis det er og så har jeg endda også et dvi modul monteret derpå :)
selve bundkortet og modulet er omkring 3 mdr gammel mener jeg

24

tirsdag, 1. maj 2007, 23:52

Henrik --> Lyder godt mester, jeg har et par nye idéer at vise frem, så må du jo bedømme om du magter opgaven - det er ikke en lille opgave jeg vil sætte dig på ;)

Marquis --> Der er allerede kastet en eller anden form for linux på, da den også skal køre lidt andet end bare NAS. Den skal også fungere som mail-server, og mulighed også trække webpage til controlleren. Men vil da lige kigge på FreeNAS ;)

Bit Phreak --> Jeps, det er allerede købt :) Ellers mange tak for tilbuddet. Ja, det er ikke det kraftigste, men det bruger godt nok heller ikke meget strøm.

25

onsdag, 2. maj 2007, 00:06

Hvis det er kan du prøve og smide ideerne til min MSN mail, så må jeg lige prøve og se om jeg kan få lidt tid til og chekke dem på arbejdet.

|^|Dell Inspiron 6400
|^|Intel Core Duo T2500 ( 2 Ghz )
|^|2 * 1 GB DDR2 533 Mhz - 4,4,4,12
|^|15.4" WSXGA UltraSharp (1680x1050) TrueLife™ - widescreen
|^|ATI Mobility X1400 256mb - 80 GB 5400 rpm

26

onsdag, 2. maj 2007, 10:55

Citeret

Bit Phreak --> Jeps, det er allerede købt :) Ellers mange tak for tilbuddet. Ja, det er ikke det kraftigste, men det bruger godt nok heller ikke meget strøm.

nej det må man sige. mit media center bruger kun 39 watt når det kører. så det er rimelig lækkert.
en ting du lige skal vide... du kan ikke bruge det bundkort sammen med alt media center software. fx duer mediaportal og MS mediecenter ikke da kortet ikke understøtter alle directx 9 features. så når man vil afspille film i et af de programmer er der bare streger på filmen :(
bare lige lidt nyttig info hvis du nu vil sætte det som media center senere.

BTW meedio virker fint. i kan se mit setup her http://www.bit-phreak.dk

27

onsdag, 2. maj 2007, 20:03

Citeret

Originally posted by Bit Phreak

Citeret

nej det må man sige. mit media center bruger kun 39 watt når det kører. så det er rimelig lækkert.
en ting du lige skal vide... du kan ikke bruge det bundkort sammen med alt media center software. fx duer mediaportal og MS mediecenter ikke da kortet ikke understøtter alle directx 9 features. så når man vil afspille film i et af de programmer er der bare streger på filmen :(
bare lige lidt nyttig info hvis du nu vil sætte det som media center senere.

BTW meedio virker fint. i kan se mit setup her http://www.bit-phreak.dk

Skal ikke bruges til media-center ;) har min bærbare, NAS Server og lækkert anlæg der klarer det helt fint ;)

28

fredag, 4. maj 2007, 23:59

Så fik jeg lidt tid til at tegne PSUen. Har valgt at bruge en 400W NorthQ med en 120mm - så kan den trække luft forbi bundkortet.

Hvad synes i om min tegning? Ved godt jeg ikke har tegnet gitter bagpå, men det må komme senere ;)

Btw.. Stregen rundt i kanten er den som indikerer hvor i kabinettet der skal skæres ud.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Happy^" (05.05.2007, 00:30)

29

lørdag, 5. maj 2007, 10:18

Citeret

Originally posted by Happy^

Citeret

Originally posted by EcoPa
Lækkert projekt må man sige.. Man kan sku altid lige bruge 3 TB :)

Kunne selv finde på det samme hvis man lige havde pengene..

Hvad har det kostet dig indtil nu?

//Out - EcoPa

Alt i alt ligger det i omkring 13k for hardwaren. Regner med at køre Raid 5, eftersom jeg gerne vil have lidt sikkerhed på familiebilleder som jo ikke bare kan tages om. Så ender ud med 2250 GB.

Nu er det vel ikke dig selv der har betalt ;)

30

lørdag, 5. maj 2007, 12:32

ville nu vælge en anden psu........hvis du ikke allerede har købt den

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

31

lørdag, 5. maj 2007, 12:38

Citeret

Originally posted by Martin

Citeret

Citeret

//Out - EcoPa

Alt i alt ligger det i omkring 13k for hardwaren. Regner med at køre Raid 5, eftersom jeg gerne vil have lidt sikkerhed på familiebilleder som jo ikke bare kan tages om. Så ender ud med 2250 GB.

Er det faktisk :) Jeg står for de ca. 10k, og så har min far givet bundkort+controller (da han også vil bruge det). Kunne godt selv have betalt det hele, men når han nu vil give de par ting, så er det jo fjong.

Fragman --> Hvorfor? Den er helt fin - støjsvag og leverer det den skal. Og så var den billig.

32

lørdag, 5. maj 2007, 12:43

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

//Out - EcoPa

Er det faktisk :) Jeg står for de ca. 10k, og så har min far givet bundkort+controller (da han også vil bruge det). Kunne godt selv have betalt det hele, men når han nu vil give de par ting, så er det jo fjong.

Fragman --> Hvorfor? Den er helt fin - støjsvag og leverer det den skal. Og så var den billig.

northQ ER billig, på flere måder....og til en server med mange HDD i ville jeg bestemt ikke risikere ustabilitet og døde hdd pga en billig psu.....

et alternativ: http://www.tweak.dk/forum/thread.php?sid…5773#post925773

700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Fragman" (05.05.2007, 12:45)

33

lørdag, 5. maj 2007, 12:54

Citeret

Originally posted by Fragman

Citeret

Citeret

Citeret

Citeret

//Out - EcoPa

northQ ER billig, på flere måder....og til en server med mange HDD i ville jeg bestemt ikke risikere ustabilitet og døde hdd pga en billig psu.....

et alternativ: http://www.tweak.dk/forum/thread.php?sid…5773#post925773

Så må du jo komme med noget der underbygger din påstand for den PSU. Jeg har givet halvdelen af hvad første bud på den i dit link, så jeg synes det er billigt. Især for en der er helt ny.

34

lørdag, 5. maj 2007, 13:22

Vil da lige påpega at jeg ingen problemer har med min NorthQ....Som nu er et par år gammel.

Happy: Glæder mig til at følge konstruktionen af kabinettet :D

B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

35

lørdag, 5. maj 2007, 14:44

surf de forskellige hardware fora igennem og se adskillige eksempler......men jeg er sq ligeglad, det er ikke mit hardware.

36

lørdag, 5. maj 2007, 14:55

Citeret

Originally posted by JuiCe
Vil da lige påpega at jeg ingen problemer har med min NorthQ....Som nu er et par år gammel.

jup, den hopper jeg med på... dog lige x2 (som i 2 psu'er der er et par år gamle, og ikke én der er 4 år gammel :P)

fedt projekt happy, kunne jeg sq godt tænke mig at have råd til :cheers:

37

lørdag, 5. maj 2007, 15:45

Fragman -> Ingen grund til at blive mobset over det. Nu prøver jeg den, og failer den, så ryger der en anden i.

Takker for kommentarerne indtilvidere :)

Én af grundene til at det er dejligt med 24": www.fumle.com/happy/workspace.jpg
Det tager lidt plads, og så er det dejligt at kunne se det i ordenligt format.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Happy^" (05.05.2007, 15:47)

38

lørdag, 5. maj 2007, 18:21

Citeret

Originally posted by Fragman
surf de forskellige hardware fora igennem og se adskillige eksempler......men jeg er sq ligeglad, det er ikke mit hardware.

I stedet for bare at slynge noget ud, så kom da med nogle links ? Jeg har da heller aldrig hørt noget om at NorthQ PSU'er skulle være dårlige.. Tværtimod!

Beklager.. :offtopic:

Ser frem til nogle flere billeder af selve kabinettet, udfra sketchen ser det rigtig fedt ud! :D

EOS 400D | Sony PlayStation 3 | Noka 8600 aka Luna | Skullcandy Hesh
På vej:Apple iPod touch | Ultimate Ears super.fi 5 Pro

39

lørdag, 5. maj 2007, 18:23

Ser rigtig lækkert ud Happy^.....Og jeg har heller ingen problemer med den NorthQ 400 watt's PSU jeg bruger i min HTPC.

40

lørdag, 5. maj 2007, 21:49

Citeret

Originally posted by JuiCe

Har du mange ting der er meget strømsugende?

Intel Core 2 Duo E6850 @ 3.5 @ Cooler Master Hyper TX3
Gigabyte P35-DS3
Inno3D 8800GTS 320MB @ stock cooler
2x 1GB Corsair TwinX PC6400 4-4-4-12
OCZ PowerStream SLI-Ready 600W
WD 250GB 7200rpm 16mb
Antec P182

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.