Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

tirsdag, 27. februar 2007, 23:34

Puha meget copy paste.

Og mens jeg husker det - Godt interitiv Ac Ryan, Stydiedata og Tweak som ligger forum til!

22

tirsdag, 27. februar 2007, 23:40

Citat fra Info-tråden

Citeret

Alle tilmeldinger skal være baseret på nye projekter eller projekter der ikke har været offentliggjort før. Det er derfor ikke tilladt at benytte sig af et allerede offentligt tilgængeligt projekt. Hvis en deltager alligevel gør dette, vil denne blive udelukket fra konkurrencen.

Du var jo begyndt...

23

tirsdag, 27. februar 2007, 23:52

Hvis de ikke godtager dfet kunne du jo teknisk set bare lave en ny log til selve kabinettet ;)

24

onsdag, 28. februar 2007, 06:55

Hmm.. Jeg fik afvide af martin at jeg godt kunne. Nu må vi se :)

25

onsdag, 28. februar 2007, 08:57

tænkte også på dig og dit nye projekt da jeg først læste om det her, men det da godt du har fået lov, og du har jo trodsalt kun fået lavet køleskabet, så inden hard feelings fra min side, og jeg deltager ;) hehe..

Men så har du jo også en deadline.. super nice.. :P

Good luck.. håber der kommer en masse fede nye mods her..

//Out - EcoPa

La Stationære
ASUS P8H67-V - Intel i3 2100T - 8 GB Ram - CLUB3D HD5770 - 6,5 tb HD's & Corsair HX-650 PSU
La Notebook
IBM-Lenovo X41

26

onsdag, 28. februar 2007, 17:17

Citeret

Originally posted by EcoPa
tænkte også på dig og dit nye projekt da jeg først læste om det her, men det da godt du har fået lov, og du har jo trodsalt kun fået lavet køleskabet, så inden hard feelings fra min side, og jeg deltager ;) hehe..

Men så har du jo også en deadline.. super nice.. :P

Good luck.. håber der kommer en masse fede nye mods her..

//Out - EcoPa

i lige måde :)
Ja jeg tror ikke de vil sige noget til det, ellers må jeg edditere køleskabets opdateringer ud ^^ Og ja deadlines er altid fede :D

27

onsdag, 28. februar 2007, 18:50

Fuck det er fedt indtil vidre. Lige en ting, har kun set billeder, men det du har bygget indtil vidre, bliver det kabinettet?

[SIZE=2]
[/SIZE]

28

onsdag, 28. februar 2007, 19:55

Citeret

Originally posted by ChristianBruun
Fuck det er fedt indtil vidre. Lige en ting, har kun set billeder, men det du har bygget indtil vidre, bliver det kabinettet?

lol. Bare ved at have læst overskrifterne ville du vide at det er et køleskab, der skal monteres inde i kabinettet.

29

onsdag, 28. februar 2007, 21:23

nogle der ved hvor man kan få sådan et peltier element i dk jeg vil også lege lidt med det

30

onsdag, 28. februar 2007, 22:16

Citeret

Originally posted by xecuter
nogle der ved hvor man kan få sådan et peltier element i dk jeg vil også lege lidt med det

http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/index.asp

@ lp-freak - Ser nice ud med det der skum:D

P5N32-E SLI
C2D E6600 2.4 @ 3.5
Cellshock V2 PC6400 2GB kit
Inno3D 8800GTS 320M
Hiper R-type 580W
Seagate 300GB, Seagate 250GB, Hitachi 123,5GB
All in Antec LANboy!

31

onsdag, 28. februar 2007, 22:35

Citeret

De kan købes MEGET billigere på ebay.de. Heg har købt et 40x40x3.2mm på 160 eller 180w for ca 100-200 kr der.
Dog vil jeg sige at man skal køle dem godt, for at de rigtig bliver kolde på den ene side og ikke bare meget varme på den anden..
Jeg vil sige det her ser lidt småt ud. Er det en 50w eller en 80w?
Der kommer ca 100w ud af en 50w og 140 fra en 80. Det er plnt store tal. Og med et typisk optimalt temperaturfald på ca 50-60 grader skal man holde den nede påen 45 grader or so for at være sikker på at det er godt. Hvilket kan være en udfordring.
Så her er min ide til dig:
Fræs dig en lille hurtig vandkøleblok. Jeg har masser af trix i ærmet. En god stor heatpipe-køler kan lave til en fin radiator.

32

onsdag, 28. februar 2007, 22:54

Citeret

Originally posted by Slacker

Citeret

De kan købes MEGET billigere på ebay.de. Heg har købt et 40x40x3.2mm på 160 eller 180w for ca 100-200 kr der.
Dog vil jeg sige at man skal køle dem godt, for at de rigtig bliver kolde på den ene side og ikke bare meget varme på den anden..
Der kommer ca 100w ud af en 50w og 140 fra en 80. Det er plnt store tal. Og med et typisk optimalt temperaturfald på ca 50-60 grader skal man holde den nede påen 45 grader or so for at være sikker på at det er godt. Hvilket kan være en udfordring.
Fræs dig en lille hurtig vandkøleblok. Jeg har masser af trix i ærmet. En god stor heatpipe-køler kan lave til en fin radiator.

Kan ikke se hvorfor 100 + watt skulle være bedre? hvis varmeforskellen stadig er på 50 - 60 grader.. Så udvikler de jo bare ekstrem varme, og det bliver mindre effektivt :pokey:

P5N32-E SLI
C2D E6600 2.4 @ 3.5
Cellshock V2 PC6400 2GB kit
Inno3D 8800GTS 320M
Hiper R-type 580W
Seagate 300GB, Seagate 250GB, Hitachi 123,5GB
All in Antec LANboy!

33

onsdag, 28. februar 2007, 23:08

Citeret

Originally posted by nik

Citeret

Originally posted by Slacker

Citeret

Kan ikke se hvorfor 100 + watt skulle være bedre? hvis varmeforskellen stadig er på 50 - 60 grader.. Så udvikler de jo bare ekstrem varme, og det bliver mindre effektivt :pokey:

Hvis han ikke kan fjerne de 100w ved 45 grader, hvilket jeg ikke tror den der profil kan, så bliver der bare ikke koldt i skabet. I værst fald dør peltet.

Edit: hvis du mener et kraftigere pelt har du helt ret. Jeg tænker bare at når jeg giver ca det samme for et 180 som et 50 koster der, er 50 nok temmeligt billigere..

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Slacker" (28.02.2007, 23:12)

34

onsdag, 28. februar 2007, 23:38

Fandt lige det her - http://www.albatron.com.tw/English/news/…ult&news_id=248

ser rimeligt hæftigt ud af et mini-ITX at være

E8400 @ 4.05GHz 1.2V Lapped/Lapped TRUE Black 2xP12
HD4850 512 @ 730/1075 HR03 GT B9

35

torsdag, 1. marts 2007, 15:38

Citeret

Originally posted by nano
Fandt lige det her - http://www.albatron.com.tw/English/news/…ult&news_id=248

ser rimeligt hæftigt ud af et mini-ITX at være

Hvor er den sød :P

Apple Macbook Pro 13" | Intel Core 2 Duo 2.4Ghz | Nvidia GeForce 320M | 4GB RAM | 250GB SATA @ 5400 rpm | AVI ADM 9,1 | 1 TB Ekstern | Logitech MX518 | Steelpad S&S

36

torsdag, 1. marts 2007, 19:36

Opdatering 5 – Køleskabets logo Part 1 @ Torsdag den 1. marts 2007.

For ord.
Så arbejder jeg videre! Mens jeg går og færdiggøre køleskabet så i kan få den sidste opdatering, fik jeg lyst til at lave noget. Noget fedt!
Der er ikke så meget at sige. Men jeg syntes i skal nyde resultatet, for det er virkelig blevet hamrene fedt! Næste opdatering kommer i morgen, hvor aluet er blevet malet sort. Tror det vil give en fed effekt.

Den sjove del

Okay, jeg startede ud med at skære noget 1½mm alu plade og noget 3mm plexi ud.

Her har jeg lavet en lille arbejdstegning, håber den giver lidt mening ^^

Så er det spændt fast i fræseren, med noget gammelt 5mm plexi under, så jeg kan fræse dem ordentligt ud.

Det hårdeste arbejde ved casemodding ^^

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "lp-freak" (01.03.2007, 19:37)

37

torsdag, 1. marts 2007, 19:38

SMÅKAGE! Som jeg ville skrive på engelsk: I’m very pleased with the result.

Videre med n’et (jeg ved det er forskruet rækkefølge, men l’et var det nemmeste, så jeg tog det først hehe)

Færdigt. Det ser sku lige så godt ud.

38

torsdag, 1. marts 2007, 19:38

…og når de er lagt sammen.

Men vi mangler jo lige m’et.

Über nitzel! – det er ordet.

39

torsdag, 1. marts 2007, 19:39

Jeg lader bare de sidste billeder tale for sig selv ^^ :

40

torsdag, 1. marts 2007, 19:39

Sådan ser det ud når aluet er væk – hevet til side til en gang maling.

Vi ses i morgen! Kommentarer er MEGET velkommen.

Seneste tests og artikler

0

CM Storm Resonar In-ear Gaming Headset

Hvis du tilbringer megen af di
Læs Mere

1

Xtrfy XG1-R LED mekanisk gamer tastatur

Det kan være svært for produce
Læs Mere

3

Sapphire Radeon R9 290 Tri-X 4 GB

Vi skal i dag se lidt på et Ra
Læs Mere

0

Corsair Graphite 380T

Vi skal i denne test tage et k
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Chivalry annonceret til Playstation 3 og Xbox 360

Torn Banner Studios har netop
Læs Mere

0

Final Fantasy XIII måske på vej til PC

Square Enix har netop tilføjet
Læs Mere

0

ASUS STRIX GeForce GTX 970 billeder

Grafikkortet er monteret med d
Læs Mere

0

MSI GeForce GTX 970 Gaming billeder

Mens vi venter på at NVIDIA fo
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.