Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 3. juni 2005, 08:52

for at få kanter der er til at se på :)

Man saver det ud man skal bruge... der efter pudser man med lidt sandpapir og så pulere man det ???

eller har jeg misset noget vil bare være sikker inden jeg begynder hehe

ps. jeg har en lille tynd sav til det, sådan en med en 2mm tyk klinge

TBA!

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "denully" (03.06.2005, 08:53)

2

fredag, 3. juni 2005, 09:37

Til Projekt MOA mener jeg at jeg beskrev det temlig godt...
Det skulle står på side 1:
http://www.tweak.dk/forum/thread.php?thr…ghtuser=&page=1

Men ellers:
- sav med stiksav
- slib ned med excentersliber
- poler med brasso

Det er sådan jeg har lavet de her kanter:

3

fredag, 3. juni 2005, 10:04

sorry glæmte at check den :) men tak

TBA!

4

fredag, 3. juni 2005, 10:15

nu har jeg dog ikke en excentersliber men man skulle vel kunne få nogen lunde sammen resultat med et stykke sandpapir og håndkraft ? :)

TBA!

5

fredag, 3. juni 2005, 15:24

Jo, du kan sagtens bruge sandpapir, det gjorde jeg selv..

Jeg saver plexi med en sav.. meget langsomt.. og så pudser jeg det med sandpapir bagefter, bliver altid meget pænt, syntes jeg da..

Jeg har faktisk lige lavet et kabinet vindue, men var et fjols fordi det var kun 3mm plexi så jeg kom sgu til at lave en lille flænge til sidst, men den er heldigvis ikke synlig så jeg kunne bare slibe den væk, så pas på med at arbejde for hurtigt i plexiglas ;)

6

lørdag, 4. juni 2005, 19:55

Excentersliberen gør det bare mange gange hurtigere...

Hvad angår svave hastighed, så vil jeg da ikke sige jeg kører langsomt når jeg saver 5mm, jeg kan faktisk "presse" den temlig hurtigt, det bliver bare lidt grimmere, men det har jeg en båndpudser til at klare (der kan også bruges en metal fil til at gør det rimlig pænt).
Men for at få den bedste overflade, så grov slib det med en fil eller kron 180... der efter er det kron 400, 600, 800, 1000, 1200 alle vådslibning. Jeg har set de har det hos Stark, ellers kan det købes her:
http://thegoodstuffshop.dk/group.asp?group=27

Og tilsidst slutter du af med Brasso...

Det kan godt være man kan springe nogle af de forskellige kron over, du kan jo prøve dig frem...

EDIT:
Glemte lige at sige flg.:
Det jeg har oplevet der tit går galdt er når man bore i plexiglaset, det sker at boret pludselig tager fat, og det hele sprænger, det har jeg set mange gange... IKKE FEDT, så vis stor forsigtighed når du borer i plexiglaset... Og jeg kan ikke sige dette nok:

Lav en prøve først, så du ved hvordan det reagere. Lav heller to bare for at være sikker...

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "kio_liex" (04.06.2005, 19:59)

7

lørdag, 4. juni 2005, 23:32

En nedstryger er en ganske glimrende instrument til at save i plexiglas.

Du får et bedre resultat end med en almindelig sav og så går det ikke noget kun hurtigere da man ikke skal ikke være nervøs for at det "flosser" da nedstrygeren laver et langt renere snit.

Seneste tests og artikler

6

MSI X99S Gaming 9 AC

Frisk fra NDA bragte vi jer fo
Læs Mere

10

Intel Core i7-5960 Extreme Haswell-E

Så oprandt dagen, som vi alle
Læs Mere

0

ASRock Fatal1ty Z97X Killer

Her på Tweak.dk har vi allered
Læs Mere

0

Samsung Galaxy Tab S 10.5 Wi-Fi

Hvis du er på udkig efter en n
Læs Mere
Seneste nyheder

2

Nyt AMD Radeon R9 285 grafikkort

AMD har her til eftermiddag da
Læs Mere

0

Artikel: Sådan optimerer du din søgning på Google

Googles søgemaskine er som bek
Læs Mere

1

EIZO ColorEdge CS240 skærm

EIZO frigiver deres nye ColorE
Læs Mere

0

Ny ASUS Republic of Gamers Gladius Gaming Mouse

ASUS udvider deres i forvejen
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.