Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 28. april 2005, 22:07

I forbindelse med mod af min computer har jeg haft skilt min PSU ad. DA projektet tog lidt længere end beregnet (læs et par måneder) har jeg glemt en tin
g. Den kondenstor jeg har vedhæftet billede af sad enten ved kontakten eller strømindgangen på min PSU. Er der nogen der selv har sådan en fætter sidende eller af anden grund bare ved hvordan den skal være forbundet ?

Teksten på den er 0.47 U F - GMF

2

fredag, 29. april 2005, 10:37

Umiddelbart ligner det en støjkondensator, som ofte sidder parallet med en støjspole i indgangen. Efter bøjningen på benene at dømme, har den været loddet oven på et eller andet ?(

Hvilken PSU har du ?

3

fredag, 29. april 2005, 10:42

Jeg er enig med Hans.

Jeg er ret sikker på at den sidder til at tage støj ved indgangspændingen på PSUen. Passer også fint med at det er en.. uhm hvad er det nu de kaldes? Foliekondensator, det var vist det de kaldes ;)

De er jo netop velegnet til vekselspænding.

Du kan se en tilsvarende på billedet der er vedhæftet (billedet er lånt fra oc.dk, dog uden den grønne ring).

4

fredag, 29. april 2005, 12:52

Jeg kan huske den ahr siddet enten i forbindelse med vipep afbryderen på størmforsyningen (den der sidder lige ved siden af net stikket, eller på netstikket eller mellem de to.

5

fredag, 29. april 2005, 13:14

Den har helt sikkert siddet mellem fase og nul. ;)

6

fredag, 29. april 2005, 16:38

hans Nu er det jeg bliver lidt bekymret over din smiley.Jeg ahr nemlig selv en ide om at hvis den sidder mellem fase og nul vil der være korslutning mellem den ?

7

fredag, 29. april 2005, 17:09

Citeret

Oprindeligt indlæg af nicolajs
hans Nu er det jeg bliver lidt bekymret over din smiley.Jeg ahr nemlig selv en ide om at hvis den sidder mellem fase og nul vil der være korslutning mellem den ?

Visse ting spøger man bare ikke med og jeg ville aldrig bilde nogen noget ind, så de af den grund lavede en kortslutning.

Står der ikke 230V på din kondensator ?

Se her. Her sidder en tilsvarende kondensator på indgangen på en PSU. Den sidder også mellem fase og nul. Den virker som filter i forbindelse med spolen ved siden af. ;)

8

lørdag, 30. april 2005, 15:38

sorry jeg tvivlede hans. Nu er den sat på og det virer. Jeg blev bare beymret, i mine øjne er en ;) smiley til brug når noget er en joke eller andet

Seneste tests og artikler

0

Fjernstyrede gadgets - Hubsan X4 og Logicom Spy-C

Det er en lidt spændende anmel
Læs Mere

0

Synology DS215j NAS

For et stykke tid siden så vi
Læs Mere

0

Creative SoundBlaster Roar SR20

Vi har her på Tweak.dk efterhå
Læs Mere

0

Tesoro Lobera samt Lobera Supreme

Denne test byder ikke bare på
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Ny Phanteks TC14S CPU køler

Phanteks er kommet med flere n
Læs Mere

35

Minecraft MADPACK Konkurrence med masser af præmier

Tweak.dk har sammen med surene
Læs Mere

0

Sig farvel til Google på din iOS enhed

Rygterne vil, at Microsoft og
Læs Mere

0

Oplad din smartphone på bare 30 sekunder

Træt af at sjat lade din telef
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.