1

lørdag, 19. marts 2005, 13:40

Jeg skal have kølet min bilradio og tænkte der nok var nogen her der viste noget om det..!

Sådan ser det ud http://byvejen.dk/upload/billede5.jpg

og forfra http://byvejen.dk/upload/billede4.jpg

Hvordan skal jeg gøre det ?? er det noget med en kasse hvor der bliver blæst kold luft ind i den ene side og varm ludt ud i den anden eller hvad ??

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Rafiki" (19.03.2005, 13:42)

2

lørdag, 19. marts 2005, 13:45

Hm... og hvorfor skulle du køle din bilradio ? ... Som åbenbart ikke sidder i en bil ... :boxed:

Er der så varmt i dit værelse at den smelter eller hvad ? ... Vil du clocke den ? *G* :))

3

lørdag, 19. marts 2005, 15:12

Grunden til den skal køles er at den bliver utrolig varm om sommeren..!

Må indrømme jeg ikke hved hvad "clocke" er ??

4

lørdag, 19. marts 2005, 15:34

Ved ikke om kabinet kølere kan klare jobbet, men hvis de kan, kan du bygge en kasse udenom radioen, med et par blæsere i...

Og til at skaffe størm, kunne du bruge en PSU (størmforsyning) med "tænd og sluk" knap.
Så laver du bare forbindelse på 20pin stikket på PSU'en (grøn og sort ledning), så skulle du bare kunne tænde og slukke bag på strømforsyningen.

(blæserne skal selvfølgelig være til molex eller 4pin stik.)

5

lørdag, 19. marts 2005, 15:54

Såvidt jeg kan se er problemet, at der ikke kommer luft ind i skabet.
Jeg ser det, som en overdimensioneret pc, hvor kabinetkøleren mangler og at der derfor, vil ophobe sig en masse varme i skabet.

Et eller 2 huller i bunden ( evt. bag på) af skabet med en 120 mm blæser i og så nogle udluftningshuller i toppen, skulle kunne løse problemet IMO.

6

lørdag, 19. marts 2005, 16:08

Men så skaber du jo vacum i skabet? :)) - Ej, så´skal du bare være opmærksom på at blæserne vil larme hvis du ikke vælge et par støjsvage.. Og at der vil være en mild brise igennem skabet.. !

Har selv ekspermenteret med noget lignende.

MacBook Air - i7 powered ITX build

7

lørdag, 19. marts 2005, 16:39

Tror jeg prøver din ide The Hans det med kassen vil jo ikke virke da den bare vil blæse den varme luft ud i skabet og det jo så vil komme tilbage i kassen..!

Forresten hvad syntes i om mit kontrolpanelet på det sidste billed ?? Har tænkt mig at lave noget i den stil til blæserne bare med at lille LCD display og en drejeknap til at regulere ventilatorne :)

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Rafiki" (19.03.2005, 16:39)

8

lørdag, 19. marts 2005, 16:39

Det er da verdens mest overflødige projekt....En bilradio er lavet til at klare en del mere ekstreme varmegrader, end det der måtte være på dit værelse. Hvis du kigger på siden af den, er der monteret køleprofiler, som SKAL blive varme, da de jo skal tranportere varmen væk.
Hvis du vidste, hvor varm sådan en bliver i en bil, så ville du slet ikke blive urolig.

9

søndag, 20. marts 2005, 20:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af Boris
Det er da verdens mest overflødige projekt....En bilradio er lavet til at klare en del mere ekstreme varmegrader, end det der måtte være på dit værelse. Hvis du kigger på siden af den, er der monteret køleprofiler, som SKAL blive varme, da de jo skal tranportere varmen væk.
Hvis du vidste, hvor varm sådan en bliver i en bil, så ville du slet ikke blive urolig.

jep ville også mene at det er overkill at montere blæsere på en bil radio og da der jo er rilig plads i det skab i den autocamper eller campingvogn så kan det jo være lige meget.

vænd evt radioen om så frønten kigger ind i skabet så har du jo pludselig installeret en luksus elradiator i din vogn :crazyeyes:
ej joke

PSU Corsair TX750W & ASUS P5QD Turbo
INTEL Core 2 Quad Q9550 & ZALMAN CNPS9900A LED
4 x 2 GB DDRII Corsair Dominator PC2-8500 C5
ASUS Geforce GTX 560 Ti 1024 MB
Creative Sound Blaster X-Fi XtremeMusic & LG Blue-Ray DVD R/RW
400 GB Samsung 7200rpm SATA2 & 1000 GB Samsung 7200rpm SATA2

10

søndag, 20. marts 2005, 22:59

Det ville stadig være meget godt med med ventilatorer i skabet da der muligvis snart også kommer fortærker og sub til og den kan ihvertfald blive rimlig varm og også brænde af..!

11

søndag, 20. marts 2005, 23:16

Citeret

Oprindeligt indlæg af Rafiki
Det ville stadig være meget godt med med ventilatorer i skabet da der muligvis snart også kommer fortærker og sub til og den kan ihvertfald blive rimlig varm og også brænde af..!

Please....Er du klar over, hvor varmt der er i et bagagerum i en bil om sommeren..... :roller:

12

søndag, 20. marts 2005, 23:21

Radioen skulle meget gerne kunne holde til den varme den selv afgiver!!!

Så selv om du synes den bliver varm så skal den kunne holde til det.

13

søndag, 20. marts 2005, 23:22

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Rafiki

Please....Er du klar over, hvor varmt der er i et bagagerum i en bil om sommeren..... :roller:

Yes ;)

Og så med en forstærker der trækker 20A gemt godt af vejen, så bliver der rigtig godt varmt.

14

mandag, 21. marts 2005, 03:29

Citeret

Varmt i bagagerummet - Hvad snakker du om - der er da kun 50-60* i mit - og jeg kan sgu da næsten ikke engang spejle æg på bagklappen - så varmt - Hva' snaaaaaaaakker du om..... ;) ;)

Ang. projektet - Hvem sagde OVERKILL.... :T

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "WizzarD" (21.03.2005, 03:30)

15

mandag, 21. marts 2005, 09:38

Citeret

Oprindeligt indlæg af WizzarD

Citeret

Varmt i bagagerummet - Hvad snakker du om - der er da kun 50-60* i mit - og jeg kan sgu da næsten ikke engang spejle æg på bagklappen - så varmt - Hva' snaaaaaaaakker du om..... ;) ;)

Ang. projektet - Hvem sagde OVERKILL.... :T

Rart at se at vi, for en gangs skyld, er fuldstændig enige.... ;)

16

onsdag, 30. marts 2005, 20:47

Der er sku ikke noget af det der der kræver køling! hverken sub, radio eller forstærker!

Don't get mad, get even...

17

onsdag, 30. marts 2005, 20:56

Nej, det er jo ligesom det vi siger.....

18

onsdag, 30. marts 2005, 20:59

Citeret

No shit.. ville bare slå det fast!

Don't get mad, get even...

19

onsdag, 30. marts 2005, 21:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mazie

Citeret

No shit.. ville bare slå det fast!

I shit you not ;)

20

fredag, 1. april 2005, 09:51

køling af radioen er ik nødvendigt da de flest radioer er monteter i en bil med sort instrumentbræt og de sidder for det meste lige over varmeapperatet så der skal du ikke være bange for din bliver for varm

p4 3.0 northwood
asus p4c800 Deluxe
1 gb pc3700
Msi fx5900xt
1*60 gb maxtor
2*80 gb maxtor sata
2*160 gb maxtor sata
1*200 gb maxtor flytbar

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.