1

fredag, 18. marts 2005, 12:36

Heysa.

Som en del sikkert ved har jeg fået erstattet min Black Monster med en lille Aopen EZ65 XC cube.

Mit store problem er at den 220w PSU der sidder i som standard ikke er kraftig nok til at trække min 3.2@3.8ghz NW, X800XT PE, 74GB Raptor og 200GB Maxotr 10 + dvd brænder og 1gb ram!!

Har ledt efter lys og lygte efter en god micro ATX psu men der er ikke ummiddelbart nogen der passer!!!

Derfor vil det være muligt at tage en normal god ATX psu og modde den så målene passer i min Cube?

Den nuværende psu er 140mm Bred x 70mm Dyg (ind i kabenettet) og 90mm i højden.

Mit største problem er dybden da de alm. ATX PSU er 15cm dybe og jeg har MAX 10cm at give af i dyben da den ellers vil komme i karambolage med mit dvd drev!!

Det jeg umiddelbart fisker efter er om det er muligt simpelthen at cutte 5cm af en normal psu?

2

fredag, 18. marts 2005, 14:17

Det er jeg ret sikker på ikke vil være muligt.

Normalt er printet i sådan en PSU lavet så det fylder hele bunden, derved skal du lave alt det om for at lave det mindre.

Nu kan jeg ikke huske om du er god til elektronik, men ellers kunne du lave noget selv.

3

fredag, 18. marts 2005, 15:04

hehe nope jeg er IKKE god til elektronik - hmm troede ellers lige jeg havde fået en smart ide. Men hvis der er en der er haj til elektronik herinde vil jeg da super gerne betale lidt for at få bikset noget sammen :))

4

søndag, 20. marts 2005, 01:06

Citeret

Oprindeligt indlæg af ø
hehe nope jeg er IKKE god til elektronik - hmm troede ellers lige jeg havde fået en smart ide. Men hvis der er en der er haj til elektronik herinde vil jeg da super gerne betale lidt for at få bikset noget sammen :))

Haaaaaappyyyy :))

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Dare_Devil" (20.03.2005, 01:07)

5

søndag, 20. marts 2005, 02:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af ø

spørg the hans.. han har ihvertfald styr over sagerne 8o han er macgyver når det kommer til elektronik :))

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "origin" (20.03.2005, 02:13)

6

søndag, 20. marts 2005, 03:16

Hey Ø!

Hvor svært kan det være mand ... du skal da bar ha den til at hænge 5 cm ud på bagsiden ... hehe

-Joke! :clap:

7

søndag, 20. marts 2005, 12:27

Ville tage kontakt til Aopen for at høre om de har en 240/250W's PSU.. ;)

E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
Asus P5E
XFX HD5850 BE
4GB Corsair DHX PC6400
Samsung 1TB F3
Corsair TX650
Antec Solo

8

søndag, 20. marts 2005, 12:50

Citeret

Oprindeligt indlæg af origin
spørg the hans.. han har ihvertfald styr over sagerne 8o han er macgyver når det kommer til elektronik :))

Good one Origin. :))

At konstruere en 400+ Watt switchmode PSU, som kan være inden for de angivne mål, er altså ikke bare noget man lige gør. Timelønnen alene, ville blive meget dyr.

Det ville sikkert være nemmere (og billigere) at købe et mindre DVD drev og sætte det i, hvis han ikke allerede har gjort det. Nogle af de drev er ret korte i forhold til dem man oftest ser.
Spørg mig ikke hvilket mærke det er, jeg kan ikke huske det. Jeg har før haft fat i et drev, som var en del kortere end et standard drev.

Hvad at gøre PSU'en mindre angår, giver jeg Happy ret. Printet i dem, fylder stort set altid hele kassen, så der er ikke muligheder der. Om det er muligt at lave et hak ind i øverste del af PSU kassen, kan jeg ikke svare på, da det afhænger af anvendte PSU.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.