1

tirsdag, 15. marts 2005, 20:42

hey mates ;D
jeg har besluttet mig for at bygge mit eget kabinet i plexiglas ;D

hmm. skal først lige have handlet det ind,,,..

nogen der har nogle sjove idéer til et kabinet ?

jeg har et valg.. en lidt stor barebone
eller
det "normale"
hva ville i vælge og hvorfor?

Forresten.. er det nemt og lige til hvis bare man ka' målene ? ;D

2

tirsdag, 15. marts 2005, 20:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af DeNn3R
hey mates ;D
jeg har besluttet mig for at bygge mit eget kabinet i plexiglas ;D

hmm. skal først lige have handlet det ind,,,..

nogen der har nogle sjove idéer til et kabinet ?

jeg har et valg.. en lidt stor barebone
eller
det "normale"
hva ville i vælge og hvorfor?

Forresten.. er det nemt og lige til hvis bare man ka' målene ? ;D

Det fedeste ville jo være at bygge det sådan, at størrelsen passer lige præcis til din rig ;)..

[ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]

[ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

4

tirsdag, 15. marts 2005, 21:03

Det er ikke så svært hvis du har nogle dele du kan måle på, imens du bygger...

jeg har lavet en del plexiglas kabinetter... det seneste er:
http://www.tweak.dk/newtweak/casemod.php?caseid=91

Men spørg så vil jeg da prøve at hjælpe dig...

5

onsdag, 16. marts 2005, 16:42

roger.. hvordan starter jeg ? ;D

laver jeg bunden først ?

Og det med ophæng til harddisk og drev.. skal jeg vel bare lave efter deres størrelse.. har nemlig lige været ude og købe en del 5mm plexi :)

der er 750mm * 1000mm

dem har jeg 3 af ;D det er vel nok
ikke ? ;)

6

onsdag, 16. marts 2005, 20:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af DeNn3R
roger.. hvordan starter jeg ? ;D

laver jeg bunden først ?

Og det med ophæng til harddisk og drev.. skal jeg vel bare lave efter deres størrelse.. har nemlig lige været ude og købe en del 5mm plexi :)

der er 750mm * 1000mm

dem har jeg 3 af ;D det er vel nok
ikke ? ;)

Du skal bare tænke dig om, så er det ikke så svært...

Jeg vil sige at det er ligemeget hvilken række følge du laver tingene i... Det er når det skal samles at det skal gøres rigtigt, men ellers er der ikke andet at gøre end at prøve igen...
Det første plexiglas kabinet jeg lavede var IKKE fedt, men efter det har jeg lavet et design der er ok...

Du har nok plexeglas... jeg vil nok finde noget der er lidt tykkere som du kan skrue i, til toppen og bunden...

Hvordan har du tænkt dig at skære det?
Jeg skære det med min dremmel og et 3-4mm bor, som jeg så trækker igennem, i stil med en CNC maskine (det koster en del bor)... Man kan lave fede "huller" til udluftning...

7

onsdag, 16. marts 2005, 20:36

hmm.. kan jeg så ikke bare ligge bunden dobbelt eller noget i den dur ?

hmm. jeg havde først tænkt mig at skære med sådan et mega langt "blade" .. men holder nok ikke når det er 5mm...

så vil ligge et 2 stykker træ under med et lille mellemrum.. og 2 stykker ovenpå plexi...
og så finder jeg det "fineste" blad til en stiksav jeg kan finde.. og så ellers gå igang med at save imens jeg sidder ovenpå træet ;D

tror det holder(: ;)

8

onsdag, 16. marts 2005, 20:37

sådan noget som "samlinger" når jeg skal skrue det sammen... /: hvordan gør du ?

9

torsdag, 17. marts 2005, 17:00

hey mates... NU ER JEG VIRKELIG PÅ SPANDEN :/

eller næsten...

jeg skal have mit bundkort til at passe...

jeg har ingen bundplade fra et atx kabinet

men har mit bundkort at måle efter..

nu vil jeg lige spørge om hvordan i plejer at montere et bundkort i jeres custom kabinetter ?

HURTIGT SVAR PLZ...

står med hænderne i det :boxed:

10

torsdag, 17. marts 2005, 17:34

Jeg er selv i gang med at lave case af plexi. Jeg bruger godt nok 3mm.
Jeg laver samlingerne dels ved hjælp af vinkler. Dem har jeg lavet af plexi jeg har skåret ud i stykker og så bukket i 90 grader med en varmepistol. Det an anbefales.
Hjørnerne på caset er samlet med hjørnelister i børstet stål.
De fleste af mine skæringer er lavet med en stiksav med en linge der er beregnet til plexi. Så længe man husker at køre med en lav hastighed på saven bliver det ret flot, pænere end man kan gøre med en dremmel IMHO

11

torsdag, 17. marts 2005, 17:37

Jeg har til mit bundkort lavet en plexiplade der passer i størrelse, i den har jeg så lavet huller der passer til skruedimserne man bruger på et normalt mobo. Jeg har så sat det fast på kabinetettet med nogle plexistykke rjeg har bukket i u form.
Jeg glemte at nævne før at jeg hverken bruger lim eller skruer. Jeg bruger popnitter med rigtigt godt resultat

12

torsdag, 17. marts 2005, 20:27

:boxed: heij, andre der har idéer til hvordan phuck jeg samler det LORT.. er ved at blive ret gal på det nu /:

ved bare ikke hvordan jeg skal samle det ?:S :boxed:

13

torsdag, 17. marts 2005, 20:38

well igen blander jeg mig lige. Er der in ting du ikke skal så er det at blive gal på det.
Du laver ikke et kabinet på en time (det måtte jeg selv sande :]
Du kan samle det på flere måder. Enten som mit forslag du kan skrue det sammen du kan lime det med kontaktlim eller silikone evt ved at lime det på en liste af en art.

Men et godt råd hvis du er ved at blive sur på det så tag en pause og køl af, ellers tror jeg ikke du selv bliver tilfreds. Der er ikke meget sjov ved t lave nogget man selv kommer til at synes er noget lort.

14

torsdag, 17. marts 2005, 20:44

ok, mange tak for svar og gode idéer

tænkte på hvordan du vil skrue det sammen hvis du var mig ?

bruge en form for beslag med en vinkel på 90.. ?

wtf.. er lidt confused

15

torsdag, 17. marts 2005, 21:10

wel du kan jo gøre det du borer igennem og sætter en tynd skrue i lige som kio linker et eksempel på. Du kan også bruge nogle vinkelbeslag og bolte eller popnitte det sammen eller lime det på en vinkel liste. Silvan har nogle ret pæne vinkellister i børstet stål. Du kan evt male dem den farve du gerne vil have dem. Du kan også gøre som jeg har gjort. Jeg har savet nogle plexi stykker ud og bukket dem i 90 grader vinkel ved hjælp af en varmepistol. Så har du plexi vinkler du kan lime bolte eller popnitte delene sammen med

16

torsdag, 17. marts 2005, 21:19

Her kan su se de vinkelr jeg selv har lavet samt hvordan du kan bruge en vinkel liste (sorry for billedstørrelse, det skulle gå lidt stærkt)

17

fredag, 18. marts 2005, 07:54

fucking nice billeder der! :P...

tror du også jeg kan varme mit 5mm op og bukke det ?

eller skal jeg til at finde noget 3mm /:

og hvordan bixer du hullerne til den bundplade der ?

hah, jeg synes sq det er lidt svært det her..

regner med at blive feærdig i dag ;D

hvis altså jeg anstrenger mig

... hvor lang tid tar det "normalt" og lave et plexikabinet ?

og forresten.. målene ;D dem fandt jeg på imens jeg savede :P...

kunne ikke tage mig sammen til at lave en arbejdstegning :))

18

fredag, 18. marts 2005, 11:19

ja sikke fine billeder.. hvis man kunne se det hele af dem :roller:

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

19

fredag, 18. marts 2005, 16:01

origin som du måske så skrev jeg det gik lidt hurtigt , vi skulle jo nødigt have at DeNn3R gik i panik. Derfor blev de taget direkte fra cam til tråd uden resize.

20

fredag, 18. marts 2005, 17:13

hah, ja ;D var mega tæt på :O

men nu går det bedre, og jeg er kommet længere og jeg har fået fat i sådan noget MEGA GODT SILICONE LIM BLABLA.. ( dana lim )

og det skulle være så stærkt at jeg ikke behøver nogen skruer :P

det er nice

man bruger det også til at lave/lime akavarier og sådan noget

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.