1

fredag, 18. februar 2005, 21:47

Hej med jer.

Jeg står og er ved at planlægge bygningen af et kabinet i træ, helt nøjagtig en bøge bordplade 27 mm.

Se bl.a. på denne side, hvor jeg er "kommet til" at hente en del inspiration.
http://www.koppie-design.de/Frame/index.htm

Jeg vil bare erstatte hans ene 120 mm blæser med i alt 5 stk. placeret: 1 i front, 2 i siden, 1 bag og 1 i toppen. Jeg har valgt dette kabinet fordi jeg ikke lige for øjeblikket vil over til vandkøling, og så er jeg træt af alle de F*****G 80 mm blæsere der larmer, med mindre de kører på 5 V, og så kommer der ingen luft igennem.

Herunder har jeg indsat en skitse, så i kan få en ide hvordan jeg havde tænkt mig at lavet kabinettet. Jeg har desuden vandt mobo på hovedet, og lagt strømforsyningen i bunden.

Jeg har valg at ”selv” lave det hele, eller i hvert fald det jeg kan. Dvs. alt metalarbejdet, med fronten, bagpladen, mobo pladen, cd-rom- hd- og diskette holder, blæsegitre får jeg en bekendt til at skærer ud på en plastma skærer, i noget 1-2 mm stålplade.
Jeg har fundet info om placeringen af hullerne til et atx mobo, men jeg mangler stadig information omkring placeringen pci/agp huller, hul til stik i bagpladen, samt placeringen i forhold til mobo…..

Selve træarbejdet, laver jeg selv. Jeg kan bruge et kulturhus´s værksted hvor de har fræsere, rundsave med mere, i Odense, som hedder Badstuen. Jeg regner med at kunne lave alle udskæringer med rundsaven, og alle affræsninger/rejfinger med fræseren. Når jeg skal samle kabinettet havde jeg tænkt mig at bruge dyvler og trælim. Jeg skal bare lige have fundet ud af hvordan man får lavet hullerne ud for hinanden i det forskellige sider!!! Og det håber jeg at nogle af jer evt. har lidt erfaring med……… Til sidst skal den have en gang olie, så den bliver lidt mørkere og mere modstandsdygtig

Plexi vindue skal der self også i, og det er også heri at jeg havde tænkt mig at, der skal sidde 2 stk 120 mm blæsere.

Som det ses på skitserne skal der indbygges et display i fronten, som skal kobles til en Mcube blæser styring.

Der kommer nogle flere tegninger og screenshots senere, bl.a. fra Autodesk Inventor 9 som jeg bruger til at tegne det hele i.

Hvis der er nogle af jer der har nogle kommentarer, eller ting som i syntes jeg skulle lave om/modificere lytter jeg gerne, da jeg er ny inden for casemodding i træ.

Dvs. kort resumeret, søger jeg:

1. Oplysninger om placering af huller (pci/agp) i bagplade mm.
2. Råd om træbearbejdning/samling
3. Andre erfaringer
4. Kommentarer

Mvh TheZone

Soon SSF with Abit, E4300, 8800gts, 2 gb ram

2

fredag, 18. februar 2005, 21:59

nu ved du godt hvis du placere psu'en i bunden får du muligvis et grimt stort kabel til at krydse op i toppen da du skal taget i betragtning af atx kablet..

[IMG]http://www.tweak.dk/forum/attachment.php?attachmentid=16573&sid=[/IMG]

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Helmer" (18.02.2005, 21:59)

3

lørdag, 19. februar 2005, 00:02

Så vidt jeg kan regne ud, så kommer afstanden ikke til at ændre sig, jeg vender rent faktisk bare kabinettet på hovedet...........

Skal nok komme med nogle flere billeder :]

4

lørdag, 19. februar 2005, 23:12

Her var lige et par pic fra inventor. Det er kun midlertidige pic, dvs de er ikke helt færdige.

jeg arbejder for øjeblikket med at lave bagsiden, hvor der er en masse målearbejde, så det tager lidt tid..

der kommer flere senere.... :D

Mvh Tz

5

lørdag, 19. februar 2005, 23:54

:evil: :evil: RESIZE NU DE BILLEDER..!!!
Det er da utroligt som man heletiden skal være efter folk..! :dots:

6

søndag, 20. februar 2005, 00:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af Juzzie
Det er da utroligt som man heletiden skal være efter folk..! :dots:

Lad nu bare en admin klare det ikke...

Verden er endnu ikke gået under...

7

søndag, 20. februar 2005, 00:40

Citeret

Det er da utroligt som man [B]heletiden skal være efter folk..! :dots:[/b]

Og det ved du som newbie med 14 posts? Desuden behøver du da ikke skælde ud på ham - han er jo også ny
:rolleyes:

maxy

8

søndag, 20. februar 2005, 00:42

Måske er jeg Newbie herinde,, men det er også kun fordi jeg ikke gider til og skrive det hele ned,, såå, jeg ved alligevel en del

9

søndag, 20. februar 2005, 00:43

Desuden er det bare en rang, og fortæller jo ikke en skid om man er klog, eller dum,,!

10

søndag, 20. februar 2005, 00:45

Citeret

Måske er jeg Newbie herinde,, men det er også kun fordi jeg ikke gider til og skrive det hele ned,, såå, jeg ved alligevel en del

Men du har jo ikke været her i så lang tid eftersom du har 14 posts? Hvorfor siger du så at "man hele tiden skal sige at de billeder skal resizes"? Ejer af tråden: Undskyld for OT men synes det er lidt dum at skrive sådan noget som Juzzie gjorde :rolleyes:

maxy

11

søndag, 20. februar 2005, 00:48

jeg har været her i længere tid end du regner med..! Ja Ejer Sorry for OT

12

søndag, 20. februar 2005, 00:55

Citeret

Det virker bare latterligt at en newbie med 14 posts eller noget skriver sådan noget.. Men never mind :roller:

maxy

13

søndag, 20. februar 2005, 01:00

Citeret

Oprindeligt indlæg af SanCheZ

Citeret

Det virker bare latterligt at en newbie med 14 posts eller noget skriver sådan noget.. Men never mind :roller:

Han har faktisk været her længere tid end dig ;) Han har sikkert bare ikke haft lyst til at skrive ;)

Rangen siger kun noget om hvor meget man har skrevet.

14

søndag, 20. februar 2005, 01:03

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^

Citeret

Citeret

Han har faktisk været her længere tid end dig ;) Han har sikkert bare ikke haft lyst til at skrive ;)

Rangen siger kun noget om hvor meget man har skrevet.

Ved jeg godt.. Men det var også det med at han bare skældte ud lidt voldsomt over en newbie som er helt ny. :baby:

maxy

15

søndag, 20. februar 2005, 02:57

Nice projekt, glæder mig til at se videre på det.

SanCheZ --> Det er irriterende, men blot fordi han siger det til ham, behøver du ikke nedgøre ham som newbie osv.

De har begge været her længere end dig.

Ikke for at tage nogens side, blot tag det roligt ;-).

Intel Core2Duo E6600
Corsair DDR2 PC6400 4x1gb
Asus P5K-E
BFG GeForce 8800GT OC2 (G92).
Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Fatal1ty Pro
250gb WD disk
200gb Samsung disk
Samsung 226BW 22" Widescreen
Logitech G15 v2
Razer Diamondback Plasma Limited Edition

16

søndag, 20. februar 2005, 03:02

Nu var det jo nok mest måden det blev sagt på... Man kan da godt sige det på en pæn måde... spasserpsykopat... :)) :))

HEJ VEN

tostykkerkage

Gæst

17

søndag, 20. februar 2005, 08:46

LOL

18

søndag, 20. februar 2005, 09:24

Citeret

Oprindeligt indlæg af SeePee
Nu var det jo nok mest måden det blev sagt på... Man kan da godt sige det på en pæn måde... spasserpsykopat... :)) :))

Det var også det jeg tænkte på. At skælde ud på en newbie som lige er kommet til forummet stødte mig lidt ;)

maxy

19

søndag, 20. februar 2005, 09:37

Citeret

Citeret

Det var også det jeg tænkte på. At skælde ud på en newbie som lige er kommet til forummet stødte mig lidt ;)

Dét er der ikke noget nyt i. Sker faktisk alt for ofte. Lavede en tråd om det for ikke så lang tid siden.
BTW: Ser frem til at se nogle rigtige billeder af projektet, som ser lovende, og spændende ud.

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

20

søndag, 20. februar 2005, 09:41

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maverick

Citeret

Citeret

Dét er der ikke noget nyt i. Sker faktisk alt for ofte. Lavede en tråd om det for ikke så lang tid siden.
BTW: Ser frem til at se nogle rigtige billeder af projektet, som ser lovende, og spændende ud.

Ja ikke? :boxed:

maxy

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.