1

tirsdag, 15. februar 2005, 21:59

Jeg vil gerne have mine 2 120mm kabinetblæsere skiftet til nogle mere lydsvage (formentlig nogle Papst)
Problemet er bare at jeg også gerne vil blive ved at bruge den blæserstyring som der er i mit kabinet!!!
Tilslutningen til min blæsersyring er et 2-polet hunstik (stikket på blæseren er et hanstik).
Jeg har prøvet at finde en præ-fabrikeret omformer, men det har været forgæves
Er der nogen som ved hvor man kan få en omformer, eller ved om den kan laves selv & hvordan???

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Ciric" (15.02.2005, 22:00)

2

onsdag, 16. februar 2005, 18:08

Jeg har aldrig hørt om den slags sammenkoblinger af blæser/blæserstyring.
Det nemmeste er nok at købe nogle separate stik og skifte dem på blæserene.
www.chippen.dk og www.brinck.dk har den slags. Koster ikke særlig meget og er ikke særlig svært at lave.

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

3

torsdag, 17. februar 2005, 01:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ciric
Jeg vil gerne have mine 2 120mm kabinetblæsere skiftet til nogle mere lydsvage (formentlig nogle Papst)
Problemet er bare at jeg også gerne vil blive ved at bruge den blæserstyring som der er i mit kabinet!!!
Tilslutningen til min blæsersyring er et 2-polet hunstik (stikket på blæseren er et hanstik).
Er der nogen som ved hvor man kan få en omformer, eller ved om den kan laves selv & hvordan???

Klip ledningerne og sæt nogle rigtige stik på ;)

4

torsdag, 17. februar 2005, 12:58

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^

Citeret

Det bliver det nok også til (el. jeg klipper stikkene af de gamle blæsere og sætter på et løst kabel!!! -så slipper jeg for at klippe i dem på de nye blæsere).
....men hvilken ledning skal jeg så udelade??? -der er kun to ledninger på de gamle blæsere, mens de papst jeg har kigget på har tre!!

Light travels faster than sound. This is why some people appear bright until you hear them speak.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Ciric" (17.02.2005, 12:59)

5

torsdag, 17. februar 2005, 16:14

Det er den røde og den sorte du skal bruge, den 3. skal af

6

torsdag, 17. februar 2005, 16:46

Takker..... så kan jeg slippe for de elendige 38db blæsere som sidder i nu!!!! :))

7

mandag, 21. februar 2005, 10:23

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Happy^

Citeret

Det bliver det nok også til (el. jeg klipper stikkene af de gamle blæsere og sætter på et løst kabel!!! -så slipper jeg for at klippe i dem på de nye blæsere).
....men hvilken ledning skal jeg så udelade??? -der er kun to ledninger på de gamle blæsere, mens de papst jeg har kigget på har tre!!

Den gule er til aflæsning af RPM. Hvis du ikke skal bruge det kan du bar klippe ledningen af..

iMac / i7 7700K / 32GB DDR4 2400 / Radeon Pro 580 / 27" 5K Retina
512GB Apple PCI-e SSD / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

MacBook Pro / i5 5275U / 8GB DDR3L / Iris 6100 / 13,3" Retina
256GB Apple SSUBX / Airport Extreme (AC) / iSight / Bluetooth

Synology DS 1515+ (5x2TB WD) / Sony A7 Mk II

8

mandag, 21. februar 2005, 11:17

Tak for hjælpen....
:P

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.