1

tirsdag, 8. februar 2005, 08:42

hmm sad og tænkte lidt på at smide en 2 lys rør i min skærm bare for at se hvordan det bille se ud, med lyset ud gennem de små huller der er i siden Men......

nogen der har en ide til hvor jeg skal få strømmen fra ? kan den klare at man sætter det sammen med strømmen til skærmen på en eller anden måde.

eller skal jeg have ledninger ned til min pc bare for det :|
nu er jeg ikke så electronik minded så ..... nogen ideér ? :D

min skærm jeg ved godt den ikke er så godt malet der er lidt hvide streger endnu men jeg løb tør for lak hehe, så må lige vente til det er ordentligt tør så jeg kan tape det lidt til og male resten. vil hellere lade det sidde et par dage for længe end for lidt :D

TBA!

2

tirsdag, 8. februar 2005, 12:50

Evt. hooke en 230V -> 12V transformator på. Så skal du bare have en diodebro smidt efter den. Dertil er du så nok nød til at have en spændingsregulator på så du kan ramme de 12V.

Ellers hvis du kan fremskaffe en transformator på 8.5V, så kan kan få de 12V. For du ved at når man laver vekselsspænding om til jævnspænding, så bliver det kvadratrod 2 større - ellers ved du det nu ;)

Det er ikke noget der er specielt svært at lave.

Denne her vil kunne anvendes: http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/s…sp?PRO_ID=86484

Og den her: http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/s…sp?PRO_ID=82075

Samt 4 af dem her: http://www.elektronik-lavpris.dk/eshop/s…sp?PRO_ID=78295

Det skulle kunne gøre det. Dertil kommer så hvis du skal have stik mv. på.

Håber det hjalp dig, ellers må du sige til.

3

tirsdag, 8. februar 2005, 14:29

8o

woooohooow. jeg troede jeg var en smule it nørd hehe :P

må lige se på det ellers skal jeg nok råbe op men mange tak :D

TBA!

4

tirsdag, 8. februar 2005, 14:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af denully
8o

woooohooow. jeg troede jeg var en smule it nørd hehe :P

må lige se på det ellers skal jeg nok råbe op men mange tak :D

Hvis du køber delene, så kan jeg godt lave det for dig ;) Skal bare have delene og penge til porto.

5

tirsdag, 8. februar 2005, 14:51

jo det bliver lidt af en porto at få den til DK hehe :)

men kan lige se lidt på det, skal nok snart til DK igen så kan jeg altid smide den af der og så med penge til porto tilbage eller noget :)

TBA!

6

tirsdag, 8. februar 2005, 19:50

Citeret

jo det bliver lidt af en porto at få den til DK hehe :)

men kan lige se lidt på det, skal nok snart til DK igen så kan jeg altid smide den af der og så med penge til porto tilbage eller noget :)

Overfører jo bare penge til min konto + penge til porto til dig, og så bestiller jeg delene og samler det og sender det til dig.

Da intet svært i det ;)

7

tirsdag, 8. februar 2005, 21:34

ah du behøves ikke skærmen ?

TBA!

8

torsdag, 10. februar 2005, 14:17

Citeret

ah du behøves ikke skærmen ?

Nej da, jeg kan bare lave en boks der giver de 12V du skal bruge ;)

9

torsdag, 10. februar 2005, 14:30

ahh så det gør jo det hele lidt lettere :P

nu må jeg lige se til den 25ende, skal nok købe en ny bil og så bliver det ikke lige så meget tilbage til hardware ;) hehe

TBA!

10

torsdag, 10. februar 2005, 18:13

Citeret

ahh så det gør jo det hele lidt lettere :P

nu må jeg lige se til den 25ende, skal nok købe en ny bil og så bliver det ikke lige så meget tilbage til hardware ;) hehe

Du siger bare til. Jeg vil tro at det vil kunne blive lavet for max 200kr.

11

søndag, 13. februar 2005, 06:37

hvad med inverteren fra en af de bordlamper man ofte har ved siden af compen...det er da en 220>12v transformator der sidder inde i den...

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, WD 500GB backup, 2*250 GB Kingston SSD + Kingston 56 GB SSD, Sapphire R9 270X 4GB OC.

12

mandag, 14. februar 2005, 03:33

Citeret

Oprindeligt indlæg af Fragman
hvad med inverteren fra en af de bordlamper man ofte har ved siden af compen...det er da en 220>12v transformator der sidder inde i den...

Ganget med kvadratrod 2 så giver det næsten 17V DC.. Hvis han så derfra skal have 12V, og så trække 0.2A, så er det 1W der bliver afsat i en given komponent - fx en modstand eller spændingsregulator.

Og bordlampe er kan levere 20VA, langt mere end hvad han har brug for. Dertil kommer også at den transformator fylder mere ;)

Derfor vil det bedste være at samle en selv. Især hvis man kan fremskaffe en på 8.5V ca.

13

mandag, 14. februar 2005, 14:26

Det er da nemt nok. Bare gør det samme som jeg har gjort i denne guide. Tag en 200v -> 12 volt transformer som laver minimum 1,5 A, og så smid et 4-pins stik på.
http://www.stormeren.dk/dragon.html

www.stormeren.dk

Få nyeste opdates omkring mine projekter på facebook sitet "Stormeren"

14

mandag, 14. februar 2005, 14:31

Citeret

Oprindeligt indlæg af Stormeren
Det er da nemt nok. Bare gør det samme som jeg har gjort i denne guide. Tag en 200v -> 12 volt transformer som laver minimum 1,5 A, og så smid et 4-pins stik på.
http://www.stormeren.dk/dragon.html

Det kræver så at du har sådan en lader ;) Og der er det jo netop også DC du får smidt ud i ledningen ;)

15

mandag, 14. februar 2005, 20:36

ja...netop.....der er jo ikke nogen grund til at gøre det mere besværligt end det er. En transformer som man kan man få mange steder og til billige penge.
Nem og simpel løsning....hvorfor ikke bruge det i stedet for din besværlige :)

www.stormeren.dk

Få nyeste opdates omkring mine projekter på facebook sitet "Stormeren"

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.