Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

fredag, 27. august 2004, 18:50

Ja.. Jeg er igang med at lave mig et kabinet ud af glas. Ja glas jeg ved det, meen det jo mere ridse-fast og ser jo noget pænere ud end plexi.
Nå, men til mit spørgsmål: Til at samle glasset har jeg på et maskinværksted fået lavet 25 alu kuber. De er slet ikke behndlet eller nået, og dertfor ret kedelige/grimme matte. Det var så om der er nogle af jer derude der ved hvodan man kan få pudset dem så de blev blanke?
Hvis i kan svare på det så hurtigst som muligt, så ville jeg blive meget glad :D
Men ellers tak....

2

fredag, 27. august 2004, 19:23

tja det er jo bare og polere, hvis ikk der er nogen former for ridser i dem, køb noget autosol på tankstationen det er godt og polere alu op med

Gigabyte 7970OC 3GB x2
3*27" Samsung syncmaster A350

3

fredag, 27. august 2004, 19:33

der er ridser :(, men dog ikke ret dybe

4

fredag, 27. august 2004, 20:43

ud af GLAS!! er du syg? der skal jo ingenting til at smadre det.. jeg vil helt klart fraråde dig at lave et kabi ud af glas.. plexi er lige så godt, hvis du holder det og passer på med at ridse det..

Mit signatur billede er lige på værkstedet.

5

fredag, 27. august 2004, 21:59

det er jo bare og bruge hærdet glas, men ehm det koster sku en del
hvis der er små ridser i så slib dem med noget korn 120 og så gå op i korn gradvis og slut af med og polere

Gigabyte 7970OC 3GB x2

6

lørdag, 28. august 2004, 00:58

Du kan få noget der hedder vandslibepapir.. sandpapir der skal bruges sammen med vand.
Alt efter hvilken korn man bruger, så kan man få en rigtig flot mat overflade eller en blank overflade.

7

lørdag, 28. august 2004, 11:34

yup nemli, men hvis der er ridser i er der ikk andet og gøre en at starte med lidt groft papir som korn 120
og så køre derudad med højere korn
du kan få alm smergel i korn 400 min og sliber du det i korn 400 kan du sagten polere det sidste op med en klud og autosol

Gigabyte 7970OC 3GB x2

8

mandag, 30. august 2004, 20:09

Okay.. Tak skal i ha' heh. det kommer nok til at tage noget tid, jeg har 25 klodser på 15*15*15 mm. :T

9

lørdag, 4. september 2004, 21:01

Citeret

Oprindeligt indlæg af .:Chris:.
Okay.. Tak skal i ha' heh. det kommer nok til at tage noget tid, jeg har 25 klodser på 15*15*15 mm. :T

Jeg vil da godt lige komme med to alternativer.

1. Få dem glasblæst - det giver en flot "rå" overflade - og det vil være 100% ens på alle klodser.

2. Få dem poleret hos en prof - det giver en overflade som ligner krom - og det vil være 100% ens overflade.

Begge dele kan gøres for omkring 300 kr.

10

lørdag, 4. september 2004, 22:08

Citeret

Oprindeligt indlæg af OriGiN
ud af GLAS!! er du syg? der skal jo ingenting til at smadre det.. jeg vil helt klart fraråde dig at lave et kabi ud af glas.. plexi er lige så godt, hvis du holder det og passer på med at ridse det..

Du tager helt fejl. 5mm glas holder lige så godt som plexiglas - ihvertfald efter hvad en glarmester sagde.

Citeret

Oprindeligt indlæg af .:Chris:.
Ja.. Jeg er igang med at lave mig et kabinet ud af glas. Ja glas jeg ved det, meen det jo mere ridse-fast og ser jo noget pænere ud end plexi.
Nå, men til mit spørgsmål: Til at samle glasset har jeg på et maskinværksted fået lavet 25 alu kuber. De er slet ikke behndlet eller nået, og dertfor ret kedelige/grimme matte. Det var så om der er nogle af jer derude der ved hvodan man kan få pudset dem så de blev blanke?
Hvis i kan svare på det så hurtigst som muligt, så ville jeg blive meget glad :D
Men ellers tak....

Køb noget sandpapir. Start med noget groft, og bevæg dig opad i korntallet og slut omkring kort 2500.
Derfter skulle det være muligt for dig at polere det fuldstændigt blankt.

Ellers kan du, som nævnt, sand- eller glasblæse klodserne. Du skal dog huske at tørre dem over med lidt olie bagefter, ellers kan man se hvor man har rørt dem.

11

søndag, 5. september 2004, 12:46

Det glas jeg har brugt er 4 mm. og hvad jeg sådan kan "mærke" så er det ret holdbart, med klodserne tog jeg dremmel og så en blød sandpapirs skive, eller hvad man nu kalder det. Det blev godt nok ikke ikke helt ens overflade over det hele, men der kom et ret flot "spil" i dem :D

Ps. når jeg engang bliver færdig, kommer der selvfølgelig bill. af det nye kabi...

Seneste tests og artikler

0

ASRock X99X Fatal1ty Killer vs. X99 Extreme6

Så er tiden endnu engang komme
Læs Mere

0

Razer Blackwidow Ultimate Chroma

Det er en god tid at være hard
Læs Mere

0

Antec ISK600M - Microtower

Hvis du ikke er til de store k
Læs Mere

0

Sandberg USB 3.0 SATA Docking Station

Sandberg har denne gang sendt
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Oplev Midgård i 3D

Warner Bros. har i samarbejde
Læs Mere

3

LEPA AquaChanger serie af AIO vandkøling

LEPA er meget andet end strømf
Læs Mere

25

Minecraft MADPACK Konkurrence med masser af præmier

Tweak.dk har sammen med surene
Læs Mere

0

Nye Solid State Diske fra Corsair på trapperne

Kan man lide Solid State Diske
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.