Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

21

fredag, 14. december 2018, 22:19

13. December

Som sagt, nåede ikke rigtig noget den dag...
Kunne ikke lige overskue at komme hjem efter en 12 timer lang dag og så blive mødt med et køkkenbord eksploderet i værktøj og mods, dét må blive en anden dag.

Min gaming PC: Killer Panda - Z370 X Code

FØLG MED I MIT DECEMBER PROJEKT: UNAVNGIVET

22

fredag, 14. december 2018, 22:27

14. December

Se godt efter hvordan side panelet her ser ud, for det er sidste gang du ser det sådan ;)

Jeg forventer imorgen at få tid til en god gang hardcore modding med maling, metal og glas!

23

lørdag, 15. december 2018, 21:27

15. December

Jeg kan se nu at jeg ikke når at blive færdig til jul, der er nogen af de sidste detaljer der er fanget lidt i posten og først kommer frem efter jul eller i januar. Øv.

Men jeg skal nok nå at få liv i den inden da, den er bare ikke helt så fin som jeg ønsker.

Anyway, jeg er nået et godt stykke videre idag.

Startede med at bukke et par alu plader til en psu shroud, har aldrig gjort det før men syntes selv det blev ret godt

Jeg har monteret 2 af radiatorene

Sat bundkort og det ene grafikkort ind, samt skruet de super fine sølv barb fittings på
Om noget så er det ihvertfald old school vandkøling at gøre det på den måde...

Har også pudset mit front gitter og den er ved at se ret lækker ud syntes jeg selv
Den ægte kulfiber plade giver den lige prikken over i'et

Jeg ved ikke lige hvor meget jeg når i morgen, har en del ting jeg gerne skulle have styr på inden det lige om lidt er jul, men mon ikke der kommer en lille update

24

lørdag, 15. december 2018, 21:39

Forresten, mht billedernes kvalitet så prøver jeg at gøre det nogenlunde tro imod tidsperioden omkring 2010-2013 hvor hardwaren her er fra ;)

Jeg brugte Mac på det tidspunkt så har aldrig bygget en PC med lige de her dele før, det er først her de sidste 3-4 år jeg igen er kommet tilbage til PC, så der er et hul i min hardware viden jeg skal have fyldt ud med det her build.

25

søndag, 16. december 2018, 23:15

16. December

Startede dagen med at lægge "rør", havde 1 læk så ikke det store drama i det.

Har jeg foresten sagt jeg bruger UV lys?

Har også leget med min bil, den er ikke den helt rigtige blå så det bliver der gjort noget ved

Følg med imorgen for mere modding ;)

26

mandag, 17. december 2018, 21:07

17. December

Er gået igang med at fabrikere top panelet. Men er gået lidt i stå fordi jeg mangler en ansigtsmaske, alt det sprøjtemaling er en skidt ide i længden og må hellere tage det seriøst. Havde pænt meget hovedpine igår.

Ved ikke hvornår jeg kan lave næste update, men der er ikke meget tilbage nu ;)

27

torsdag, 20. december 2018, 07:36

18. December

Undskyld jeg har været lidt afk, men har haft nogen jule relaterede opgaver der lige skulle overståes.
Én af dem var, at købe en julegave til mig selv - en maler maske:

28

torsdag, 20. december 2018, 07:43

19. December

Er ved at lægge de didste små detaljer i, feks modtog jeg idag klistermærker til at dække de sidste småfejl i mit malede sidepanel

29

mandag, 24. december 2018, 13:21

20. December

Fik en cykel stjålet og humøret ødelagt

21. December

Blev introduceret til spillet Ring of Elysium og endte med praktisk talt bruge en hel dag sammen med vennerne på wins

22. December

Sidste juleindkøb

23. December

Hentet gratis juletræ, pakket gaver ind og meget mere

24. December

Er glad for jeg har kaldt projektet for december projekt og ikke juleprojekt ;)
Et par småting er ikke gået som planlagt og pludselig blev det jul.

Der går lige nogen dage inden jeg kan modde igen men satser stadig på at blive klar til at tænde dyret inden måneden er omme.

Glædelig jul

30

mandag, 24. december 2018, 13:39

Glædelig jul. Fedt projekt :rules:

31

mandag, 24. december 2018, 13:51

Glædelig jul. Fedt projekt :rules:

tak og lige over, jeg håber der kommer mere gang i tweaks casemod sektion i 2019, lige for tiden er jeg lidt alene her og det er jo ikke fordi folk ikke er interesserede, saft susemig mange der kigger med i mine seneste tråde :9xo :rules:

Rekx

If you can't make it good, at least make it look good

32

mandag, 24. december 2018, 15:13

20. December: Fik en cykel stjålet og humøret ødelagt

Damn, kæft et røvhul :( . Håber dog alligevel din jul bliver god. Glædelig jul :thumbup:

Intel I5 4690k Stock / Asus Maximus VII Hero Z97 / Asus GTX 780 DirectCU II / Noctua NH-U12P SE2 / Sandisk Extreme Pro 480GB / Seagate 500GB 7200RPM / Phanteks Enthoo Luxe / EVGA Supernova G2 850W / SupremeFX / Patriot Viper 3 16GB

33

søndag, 6. januar 2019, 13:59

Kom næsten i mål i december, men ikke helt. Mødte et par vejbump på vejen og har nu familen tilbage fra deres meget lange ferie, så er igen arbejderbi, husejer, familiefar og ægtemand - det er et lidt større puslespil at være modder oveni, men jeg vender tilbage en dag med mere fremskridt i projektet her.

Den her pc er ren og skær for sjov, jeg har overhovedet ikke brug for den så det haster slet ikke :whistling:

34

mandag, 4. februar 2019, 19:55

Er stadig igang, men det meste af tiden går med at skille ting ad, male/modde og samle dem igen - og det alene tager vanvittig lang tid...
Derudover er der også et job der skal passes, en familie og nogen huslige ting som husejer, så det går lidt langsomt.
Tænker det er på tide I får en ordentlig update ;)

Jeg har skilt det ene grafikkort helt ad, for bl.a. at skifte termiske pads - og det var i den grad på tide!

De blå er de nye, kom til at skifte en før jeg fik taget billedet

Det her grafikkort er vanvittigt...
MATRIX-HD7970-P-3GD5. Skilt ad er der sindsygt mange dele!

Men det var det hele værd.

Jeg ved forresten stadig ikke om noget af det her hardware er defekt, men jeg har taget chancen og installeret den bedste old-school CPU jeg har, håber BIOS på kortet forstår den

Har lapped den, for som det kan ses var den bestemt ikke lige flad i alle hjørner

Mit held er vidst mht hardware højere end de fleste, har ikke målt noget som helst og se så her hvor tæt det var på at CPU køler og radiator stødte sammen...!

Helt seriøst, der er 1mm plads!

Nu er det jo en AIO, så tanken er bygget ind i radiatoren.
Builded er bil inspireret, så har wrapped radiator i guld heatshield, ligesom man gør med bil dele i track cars.

Ved ikke hvornår næste update kommer, men den er vidst ved at være mere kunst end egentlig computer, så er helt ærlig faktisk ligeglad efterhånden om den faktisk virker eller ej, men bliver spændende at se hvad der sker første gang jeg tænder........

Vi ses!

35

mandag, 4. februar 2019, 20:14

Forresten, de fleste af de her progress updates har også været at finde på min Instagram, kig med der hvis interesseret, samler nok kun op her når der er nok at vise fordi det som sagt ikke går super hurtigt.

https://www.instagram.com/_at0mac_/

36

tirsdag, 5. februar 2019, 10:28

Fedest, med wrapped radiator, elsker virkelig de detaljer du får med, når man kigger på udgangspunket -> Bil
Hvad har du malet dit gfx plastik med? og fremgangsmåde?

-Thinkpad T470-

37

tirsdag, 5. februar 2019, 22:09

Fedest, med wrapped radiator, elsker virkelig de detaljer du får med, når man kigger på udgangspunket -> Bil
Hvad har du malet dit gfx plastik med? og fremgangsmåde?

1. Jeg er startet med at skille det komplet ad som du kan se.
  2. Alle plastdele er let slebet med korn 1000 sandpapir og vasket af i isopropylalkohol for at fjerne alt fedt og snavs
  3. Sprøjtemalet med 2-3 lag Tendens 1 Mat Hvid sprøjtemaling fra Bilka (tro det eller ej, men det er ekstremt god kvalitet) - jeg tror faktisk ikke de sådan rigtig har den mere, man skal være lidt heldig, de har dem ikke engang online.
  4. Til sidst har det fået 2 lag UV lak fra Montana, bliver ikke super synligt men mere fordi jeg kan ;)

Så det tager en hel del tid fordi man skal vente ind imellem hvert lag der påføres, jeg har brugt 2-3 dage på at male det så det blev ordentligt gennemtørt

Ja, jeg prøver at få masser af finesse detaljer med så der ikke er nogen tvivl om den er bil inspireret :cheers:

38

mandag, 11. marts 2019, 20:03

Jeg ved godt der er gået over 1 månede mere med total stilhed i tråden, men det er ikke fordi jeg ikke laver noget - har bare virkelig travlt med "real life" og så det at ideer udvikler sig over tid og ændrer lidt på planerne engang imellem.

Nåh jo, og er blevet totalt fanget af livet som pirat også... Sea of Thieves

Jeg har nu malet top panelet hmm 7 gange tror jeg, 2 sorte lag bagpå og 5 blå ovenpå, med lette slibninger imellem for total glat overflade
Min radiator er jo kun 240mm så det så total åndsvagt ud med 3x120mm huller i 800D kabinettets top, det laver jeg om og resultatet bliver alle anstrengelserne værd, vent og se...

Sneak peak:

Fortsættes.....

39

mandag, 18. marts 2019, 19:22

Jeg kom til at tænke på under test-fitting af CPU looped at det er stortset umuligt at fylde vand I det...
  • Jeg kan ikke afmontere CPU blokken sådan som GPU rad sidder.
  • Jeg kan ikke montere en CPU rad fuld af vand, fordi jeg ikke kan udmåle CPU tubes før rad sidder hvor den skal.
  • Jeg gider ikke pille det hele af og på flere gange end højst nødvendigt.
  • Jeg vil helst vende CPU RAD med res imod front, fordi res er grimt og fordi så bliver CPU tubes kortest for max pres på vand.

Der sidder standard G 1/4 I res på CPU rad, men det sidder stortset helt ude I fronten, lige over DVD drevet.
Overvejer om ikke jeg skal lave en fillport et sted med lidt standard vandkøling grej :$

Det blev igen mere kompliceret og dyrere... Må jeg minde om jeg ikke aner om hardwaren virker (er mega gammelt og glemte at teste før jeg satte det sammen) og at jeg faktisk overhovedet ikke har brug for den her computer, det er mit hygge projekt mens jeg venter på noget mere nutidigt at få fingre i.

Fortsættes............

40

mandag, 18. marts 2019, 19:38

Kommer lige I tanke om jeg vidst ikke har delt de seneste billeder andre steder end på min Instagram (jeg er @_at0mac_), sorry

Der var den dag jeg rensede blæsere og lodede den som var i stykker:

Og så er der det test fit jeg lavede af CPU radiator med blæsere på:

:cheers:

Det nye helt flade top panel I metallic blå med chrome gitter og luft filter ser mmmmmmmmmmmmmm ud syntes jeg selv, sådan har du nok ikke set et Corsair 800D før

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.