Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 16. januar 2014, 23:19

Så er jeg så småt gået igang med mit første rigtig projekt.
navnet har jeg valgt at sku være *KILDE* da det er mit efternavn og er forholdsvis unikt..

projektet er et lille projekt på flere punkter, at anvende et lille kabinet, lave lidt om på kabinettet samt det ikke må larme mere end højst nødvendig.

jeg har gjort mig de fleste tanker om projektet dog bliver mange af dem nok ændret inden jeg er færdig så vil ikke afsløre for meget ;)

projektet er helt sponsor frit så derfor kan jeg gå tid imellem updates pga økonomien. (hvor bliver sponsorene af??)
jeg vil lave så meget dokumentation som muligt imellem billederne og i er velkommen til at spørge.

Systemet der skal anvendes er dog fastlagt!
det er følgene
Intel I7 3930K
Asus rampage IV extreme
Gigabyte GTX 780 TI GHZ
Corsair Dominator 1866 mhz 8x4 GB = 32 GB
Corsair HX1050 PSU

Projektet er startet idag D. 16-01-2014 da kabinettet ankom med posten

Kabinettet er ankommet fra komplett. Bestilt Søndag aften kunne afhentes posthus Tirsdag morgen. (kanont!)

Lækkert ser det ud som det er.. det skal vi nok få lavet om på :thumbsup:

Kontoret hvor jeg bruger et par timer inde. (PSUen samt slangerne/køleren/pumpen ved siden af det gamle kabinet er et eksperiment hvor jeg leger lidt med peltier for at se hvad jeg kan lave med det. måske det anvendes senere???)

HDD holderen pillet ud. bliver der slet slet ikke plads til i mit MOD.

I følge HAF selv er det IKKE lavet til E-ATX kan HERMED bekræftes at det kan det. dog vil anbefales det at montere noget plastik på kanten så den ikke røre bundkortet (tape)

en hurtig montering for at se hvordan det ser ud.
det er alt for nu. nu er det snart weekend. mund ikke der sker lidt der så :)

OVER AND OUT :thumbup:

Intel I7 3930K
Asus Rampage IV extreme
Gainward GTX 680 Phantom x2
Samsung 840 PRO 256 Gb SSD
Corsair Dominator 1866 Mhz 32 gb.
Corsair HX1050 PSU

jesper101996

If you can't make it good, at least make it look good

3

fredag, 17. januar 2014, 06:26

Hvordan er kabinettet at arbejde med? For har selv to gange arbejdet med CM kabinet og begge gange var jeg skuffet.

Sendt fra min SM-N9005

Intel I7 4790K 4Ghz // Asus Maximus VII Hero Z97// Gigabyte 780 Windforce OC // Noctua NH-U12P SE2 // Sandisk Extreme Pro 480GB // Seagate 500GB 7200RPM // Phanteks Enthoo Luxe // EVGA Supernova G2 850w// SupremeFX // Patriot Viper 3 16GB CL9 1600Mhz

4

fredag, 17. januar 2014, 07:11

Fortsæt endelig med at poste!

5

fredag, 17. januar 2014, 09:30

Ser lækker ud! Er spændt på at se hvad det ender med, for har selv set mig lidt varm på det kabinet!

Mobo: ASUS Z87-A, Socket-1150 CPU: Intel Core i5-4670K 3.4GHz
RAM:Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 GFX: Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB "OC"
OS SSD: Samsung 840 EVO 250GB SSD 2: Samsung 850 EVO 500GB
Lager: 3 TB WD Black
PSU: Corsair HX750W

6

fredag, 17. januar 2014, 09:52

Jeg har givet dig lidt reklame på vores FB gruppe

https://www.facebook.com/Tweak.dk

7

fredag, 17. januar 2014, 09:55

Sødt lille kabinet - Er du blevet misundelig på alle de Steam Machines? :D

8

fredag, 17. januar 2014, 11:18

Har selv et HAF XB og må sige at det er super lækkert.. Dog kunne de godt have lavet bedre plads til 140mm fans i fronten, der skal man selv fjerne en del af kabinettet for at få plads til 140mm fans. Ellers thumbs up herfra!! :D

Tech-nørd, Gamer - IT all the way!

9

fredag, 17. januar 2014, 11:20

Hvordan er kabinettet at arbejde med? For har selv to gange arbejdet med CM kabinet og begge gange var jeg skuffet.

Sendt fra min SM-N9005
indtil videre virker det rimlig stabilt og robust. håber dog det bliver ved med at være det selvom jeg skal have det meste af indmaden ud. men det må komme and på en prøve :)

Mark.

Intel I7 3930K
Asus Rampage IV extreme
Corsair HX1050 PSU

10

fredag, 17. januar 2014, 15:10

Det ser godt ud! Glæder mig til at se mere! :D

Sendt fra min SM-N9005

Jeg er heller ikke videre imponeret over det. Har det som kabinet til mit X79 test-setup. Det er ikke alle USB porte bagpå jeg kan bruge, da bundkortet lige sidder en tand for højt på bundkortbakken. Dertil kan jeg ikke få min PSU ud fra kabinettet - ikke skide hensigtsmæssigt :P

Anmelder og skærmtrold hos

www.tweak.dk

11

mandag, 20. januar 2014, 20:24

så fik jeg skudt gang i projektet trods det massive snevejr der er over nordjylland lige nu.
trodsede mig ud i sneen og hjem til min "lokale" værksted for at begynde.
dog gik der mere tænketid end arbejdstid i denne weekend.

her er et par billederne af projektet

Her skal det meste af projektet foregå. hjemme ved min Far. som har dette vidunderlige værksted hvor alt kan laves.

Sku der blive behov for et omjekt der skal drejes klare vi også den.

5.25" samt Hotswap afmonteres da der ikke er plads til dette.

første hul er opmærket og påbegyndt savning. Det skal nok blive super. (med helvedes ramaskrig fra den gamle af mht gnister i hans værksted!! :$

Hvor der er hul er der glæde som man siger :thumbup:
tid til at få laver det nye beslag! :T

Hvis ikke lige man har et bi metal bor der passer i hul størrelsen må man jo opfinde et alternativ. Nordjyder går sku ikke ned pga. en baggatel :thumbsup:

Hullet blev lavet og fin pudset og så blev blæserne prøvemonteret. (dette er IKKE de blæsere der skal sidde i det færdige projekt.)

Og så det store sprøgsmål som jeg har stillet mig siden jeg gik igang. (havde glemt fronten hjemme ved mig selv :oops: )
KAN fronten være der. og jo jo. det kan sagtens være der. så langt så godt. nu mangler jeg bare det sidste skærearbejde før der skal gang i alt pudselarbejdet.

Håber i kan lide resultatet indtil videre.
Næste log bliver desværre først næste weekend pga. arbejde.

Intel I7 3930K
Asus Rampage IV extreme
Corsair HX1050 PSU

12

mandag, 20. januar 2014, 21:22

Sendt fra min SM-N9005

Jeg er heller ikke videre imponeret over det. Har det som kabinet til mit X79 test-setup. Det er ikke alle USB porte bagpå jeg kan bruge, da bundkortet lige sidder en tand for højt på bundkortbakken. Dertil kan jeg ikke få min PSU ud fra kabinettet - ikke skide hensigtsmæssigt :P

Så må du jo bruge en SFX strømforsyning i stedet Kenneth ;) Den kan snildt komme ud nemlig ;D

Tech-nørd, Gamer - IT all the way!

13

mandag, 20. januar 2014, 22:37

Sendt fra min SM-N9005

Så må du jo bruge en SFX strømforsyning i stedet Kenneth ;) Den kan snildt komme ud nemlig ;D
Håber da min Corsiar HX1050 passer. selvom jeg overvejer at skifte til en AX760 :)

Intel I7 3930K
Asus Rampage IV extreme
Corsair HX1050 PSU

14

søndag, 26. januar 2014, 17:36

vi vil se mere :D :goodpost:

15

mandag, 27. januar 2014, 20:29

#build log 3

så blev det weekend igen. dog var den plaget af fødelsdags gæster hele weekend. kunne dog snige mig hjem til den gamle Søndag eftermiddag og lave lidt på trods at det massive snevejr som plager nordjylland lige PT.

men denne weekend fik jeg lavet noget af det sidste skærearbejde.
og da jeg arbejder rimelig meget og kun kommer hjem i værkstedet i weekend går det lidt langsomt her i starten.

her er lidt billeder af weekendens opnåelse.

De indledene øvelser laves på at skære bunden ud.

og vupti. hul blev der. grunden til jeg laver hul er at det ikke er nemt at lave nogen form for grill så der vil blive købt en grill der skal tilpasses så den kan være der og dermed beskytte måde fingre og blæsere.

Howswap skuffen samt 5.25" drev skuffen er der ikke plads til så de bliver kortet af.

ligeledes skufferne bliver kortet af da jeg har lidt planer om at bruge dem til noget andet.

og JA elendig painwork. de bliver slebet ned og malet igen. undskyldningen er at det maling jeg brugte var noget af den gamles og han har bare været i haraldnyborg og købe det billigste.

toppen vinduet er alt for småt. man skal jo se hvad manden har lavet. Dog løb jeg tør for tid og måtte desværre stoppe her.

Så sådan her ser projektet ud lige PT. og næste update bliver næste weekend.

Jeg har bestilt lidt stumper hjem til projektet så jeg kan komme igang med det indvendige.

Thats it.

Kilde.

Intel I7 3930K
Asus Rampage IV extreme
Corsair HX1050 PSU

Dette indlæg er blevet redigeret 4 gange, senest redigeret af "Eth0" (27.01.2014, 20:49)

16

fredag, 14. februar 2014, 17:11

gået helt i stå ?

17

lørdag, 15. februar 2014, 23:10

gået helt i stå ?
Hey.

desværre er jeg gådt lidt istå pga økonomien er skredet lidt pga privaten.
dog har jeg været lidt igang i weekenden og der vil komme lidt billeder senere når jeg er færdig :-)

men helt i stå går det aldrig.!!

Intel I7 3930K
Asus Rampage IV extreme
Corsair HX1050 PSU

18

søndag, 16. februar 2014, 23:26

Build log #3

Så kom jeg endelig igang igen efter en lille pause.

pausen skyldes arbejde samt lidt økonomi problemer.

men er stille gået igang igen og det var hvad det blev til denne omgang

Jeg kasserede den plade jeg selv lavede og fik en god ven til at CNC skære en til mig. dog var det tætteste på sort de havde på arbejde denne her. dog er det slet ikke så tydeligt i virkeligheden. det er blitzen.

Han lavede også lidt en grill til under kabinettet til mig. en stor tak til ham. :9xo

Vinduet skal skæres ud så jeg kan få et større et i og man nemmere kan se alt indholdet.

Så blev der hul. det ser meget bedre ud og nu kan man se hvad der sker i kabinettet.

En ny glasplade skulle der så laves.

Det ser meget bedre ud.
nu mangler der bare lige et kantbånd. så sku den være der.

- Næste projekt var at få lavet lidt LED til kabinettet og jeg har valgt at lave det selv.
købte en lille teste trafo i kina og har mit elskede FLUKE til at måle med.

Inden jeg gik igang var jeg rimelig træt af ikke at have ordenligt lys på bordet til at lave ting ved. så der blev købt et LED bånd og sat op.
dette LED bånd er et af de kraftigeste man kan få. det er på hele 28W PR/meter. dvs jeg har installeret ca 62 W LED lys. og der er virkelig skrald på.

En lille ide jeg fik. sætte dobbeltklæbene tape på bordet og så kan man meget nemmere styre dioderne og sætte den rigtigt når man lodder dem. :thumbup:

og bruger så mit kære FLUKE til at teste at dioden vender rigtigt samt den virker.

Og det færdige produkt. de blev ikke så pæne som jeg ønskede det. dog skal de monteres på steder man ikke kan se når det færdige projekt står klar. så det gør ikke så meget.

Det var det jeg nåede denne uge.

Intel I7 3930K
Asus Rampage IV extreme
Corsair HX1050 PSU

19

mandag, 17. februar 2014, 08:19

Jeg synes, det er vanvittigt fedt at følge med i. Det er også fedt. at du ikke bare tager den "nemme" løsning og køber alt færdigbygget. Bare sådan en ting, som at du selv laver LED kæden.. Tommel op!

Glæder mig til at se flere billeder! :D

20

fredag, 14. marts 2014, 14:28

Build log #4

Så fik jeg endelig gang i projektet efter en del arbejde og ventet fra levereandøren.

men så kom dagen hvor de første dele kom. og ja!. man har selfølgelig ikke købt nok. så har bestilt det mere jeg mangler.

men her er lidt billeder af det seneste der er sket.

LED er blevet limet fast på fronten.

vil gerne have skiftet farven på power knappen samt HDD dioden.
det var dog ikke så nemt som jeg troede idet selve knappen er lavet inden den er loddt på boarded.

så løsningen blev en ved siden af. håber det er nok.

så kom der endelig dele her kommer bare lidt billeder af dem.

så blev de første blæsere monteret.

oven på min custommade kølegitter

dog passede de ikke helt så der måtte lige modificeret lidt.

de første fittings monteret

føderne passer ikke efter jeg har monteret gitteret. dog tror jeg at jeg vil have lavet nogle andre fødder senere.

kunne ikke rigtig finde plads til reservoir så det blev desværre monteret på bagsiden.

da jeg skal have flere blæsere på samme styrring har jeg valgt at bruge de medfølgene "strøm tyve" som gør at blæsere køre lidt langsommere.

så det sleeve jeg har købt. det er Paracord.

Dette er første gang jeg sleever så det skal nok blive bedre senere.

bagblæseren var lednigerne for korte. så de måtte forlænges.

Det gamle trofaste kabinet som jeg har brugt i mange år er blevet brugt for sidste gang! nu skal alt afmonteres. :pokey:

sådan kommer min pc til at se ud det næste stykke tid indtil jeg bliver færdig.

alle blokkene er monteret. set sku dødlækkert ud :dance:

det var så det for nu. idag vil jeg gå igang med at sleeve strømforsyningen. og der vil komme billeder imorgen eller søndag af det.

jeg har yderligere bestilt en SSD mere. så jeg har en Samsung 830 PRO 256 GB til Windows. og en Samsung 840 1TB til filer.

håber i kan lig projektet lige så meget som jeg kan :thumbsup:

Intel I7 3930K
Asus Rampage IV extreme
Corsair HX1050 PSU

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.