1

onsdag, 20. februar 2013, 23:42

Er lidt i tvivl om casemod er det rigtige forum, men nu prøver jeg alligevel:)

Jeg kunne godt tænke mig at sænke lydnevuret på min computer en smule, og er nået frem til at min psu, overraskende nok, er den største synder til støjen. mit system består af en 2500k cpu(kølet med en h40), et msi 570 twin turbo gfx, og en corsair tx850 v2 psu.

Det er specielt under ambient, at psu'en overskygger alt og alle i form af lyd, og jeg har derfor tænkt på at skifte blæseren. Jeg er godt klar over at garantien ryger, men håber på at det er et produkt af en nogenlunde kvalitet, så jeg ikke får brug for garantien. Men hvad vil i anbefale at jeg gør? har også tænkt på at anbringe en 80mm blæser bag på pcu'en(udenpå), så jeg måske kan skabe noget push-pull, men er ikke sikker på hvoran det vil fungerer?

2

torsdag, 21. februar 2013, 14:01

du skal blot skifte blæseren i toppen ud med en der ikke har et højt støjniveau +-25 db på fulde omdrejninger. jeg hjælper gerne bare skriv mig en pm vis der er andet :)
//PWE

jeg er ordblind undskyld!!
Amd 955BE @ 4.3ghz//Custom H2O// Asus Sabertooth 990FX// 8gb Corsair Vengeance LP 1732mhz// HD6950 2gb // WD blue 500gb// TJ-07// AX760I

3

torsdag, 21. februar 2013, 18:24

du kan satens skifte blæseren, men det kræver at du kan lode ;)

4

torsdag, 21. februar 2013, 19:15

at lode er intet problem, men harfundet ud af at der er noget galt med psu'en. Den snore med konstant hastighed, om den er under full loed eller idle(ca 45 dba). Så selv om jeg loder en anden blæser på, så vil den nok stadig køre med fuld speed.

5

torsdag, 21. februar 2013, 19:42

så send den ind ;)

eller lod en adapter fra 12 til 7 volt på ;)

6

torsdag, 21. februar 2013, 19:56

Tror også jeg ender med at sende den, men det tager bare så helvedes lang tid. Hvis jeg begrænser den til 7 volt, er der så ikke risiko for at den bliver overophedet under fuld load?

7

torsdag, 21. februar 2013, 20:54

du skal ikke ligge ansvaret på mig men jeg vil nu sige at der ingen ting sker ved det, jeg har pillet blæseren ud af ældre psu'er uden der er sket noget ved det, og det er også sjælent at den bruger alt hvad den kan trække så det burde slet ikke være noget problem ;)

8

torsdag, 21. februar 2013, 22:35

Hvad hvis jeg tilslutter PSU blæseren til mit pwm cpu blæser, og så styre den sådan. ville min cpu og psu ikke kræve næsten den samme køling?

9

torsdag, 21. februar 2013, 23:07

så skal du bare være sikker på at din psu ikke kommer med en eller anden alarm;)

10

fredag, 22. februar 2013, 07:47

hvad er det for en alarm? er det når den bliver for varm, og er det noget en psu normalt gør?

11

fredag, 22. februar 2013, 15:39

der kan godt sidde en alarm som opdager hvis blæseren ikke køre, du kan bare holde for den og starte den op hvis der ikke sker noget er det jo ikke et problem ;)

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.