1

mandag, 4. februar 2013, 23:26

I mit firma er jeg ved at designe 3 pc kabinetter som skal sættes i produktion i løbet af foråret.

Designet konceptet for selve kabinetterne er næsten på plads. Men er ved at designe hvad de skal kunne indeholde.

Derfor har jeg brug for jeres ønsker/krav.

- Hvad skal dit drømme kabinet kunne indeholde?
- Hvor stor betydlning har størrelsen af kabinettet?
- Hvor mange diske skal der være plads til (3,5" & 2,5")
- Ville du gerne selv kunne vælge hvilke blæsere der er i kabinettet?

Der bliver somsagt 3 størrelser: ITX, mATX og ATX

ITX - Mini kabinet (Højde: 27cm, Bredde: 21cm, Dybde: 37cm):
- Bundkort størrelse: ITX
- Grafikkort: 1 stk, op til 35 cm lange
- Blæsere: 1 x 140mm + 1 x 120mm
- Vandkøling: 140mm Radiator op til 60 mm tyk

mATX - Midi kabinet (Højde: 37cm, Bredde: 21cm, Dybde: 37cm):
- Bundkort størrelse: mATX
- Grafikkort: 2 stk, op til 35 cm lange
- Blæsere: 4 x 140mm + 1 x 120mm
- Vandkøling: 280mm dual Radiator op til 60 mm tyk

ATX - Max kabinet (Højde: 47cm, Bredde: 21cm, Dybde: 37cm):
- Bundkort størrelse: ATX+ (Minimum 8 porte i bag)
- Grafikkort: 4 stk, op til 35 cm lange
- Blæsere: 6 x 140mm + 1 x 120mm
- Vandkøling: 2x280mm dual Radiator op til 60 mm tyk

Fælles for alle kabinetter er at de bygges i 2 mm Alu, som pulverlakeres sort. Flere elementer i kabinettet bliver blank poleret aluminium. Coveret på kabinetterne er 5mm laserskåret sort plexi. Blæsere bliver efter planen af mærket Xilence. Der kommer støvfiltre på alle indsugnings blæsere i kabinettet. Kabinetterne bliver bygget & samlet i Danmark. Priser er endnu ukendt.

Link til blæsere:
120mm http://www.caseking.de/shop/catalog/Luef…0mm::14682.html
140 mm http://www.caseking.de/shop/catalog/Luef…0mm::14683.html

jesper101996

If you can't make it good, at least make it look good

2

tirsdag, 5. februar 2013, 07:46

Se på det nye 900D fra corsair, så har du mit drømme kabinet

Intel I7 4790K 4Ghz // Asus Maximus VII Hero Z97// Gigabyte 780 Windforce OC // Noctua NH-U12P SE2 // Sandisk Extreme Pro 480GB // Seagate 500GB 7200RPM // Phanteks Enthoo Luxe // EVGA Supernova G2 850w// SupremeFX // Patriot Viper 3 16GB CL9 1600Mhz

3

tirsdag, 5. februar 2013, 17:14

6 hdd evt. så man kan fjerne nogen af dem pg have plads til en pumpe eller andet

masser af mulighed for blæsere (120/140mm) gerne muighed for en 360mm rad i toppen

afdækning af psu og hdd'er

EATX !!!

mulighed for plexiglas i siden

og min. 4 dvd drev pladser

4

onsdag, 6. februar 2013, 10:20

tj11 er og bliver det ultimative case!

jeg er ordblind undskyld!!
Amd 955BE @ 4.3ghz//Custom H2O// Asus Sabertooth 990FX// 8gb Corsair Vengeance LP 1732mhz// HD6950 2gb // WD blue 500gb// TJ-07// AX760I

5

onsdag, 6. februar 2013, 13:49

Ingen drive bays, de eneste gange hvor jeg har haft et CD-drev til min stationær er når den skal formateres, og det kunne sådan set også gøres fra USB.

Ingen plastik låse til HDD eller PCI, da de alligevel ikke holder.

Måske drejet 90 grader til højre, så at kablerne kommer ud fra toppen og der ikke er så meget stress på grafikkortets PCI-e stik.

Støvfilter der nemt kan fjernes, dette skal der være alle steder hvor der er intake, inkl. top.

Ingen USB 2.0, da folk der alligevel køber high-end kabinetter ikke bruger dette og USB 3.0 er bagudkompitabel.

Front I/O stik skal ikke hænge sammen med fronten, så når den tages af har man ikke ledninger der hænger imellem, kig her

6

onsdag, 6. februar 2013, 18:15

ITX - Mini kabinet

Jeg synes tit man finder nogen hvor de godt kunne gøre det mindre. Jeg vil bare kunne have et stort graffikkort. 1 ssd. 1-2 harddiske. også self en strømforsygning. self skal der kunne være plads til noget godt køling til Cpuen.

7

tirsdag, 12. februar 2013, 19:23

kvadratisk kabinet m8..og mulighed for en skærm der lige kan vippes ud, istedet for en side...så kan man kombinere pc med de bærbare....små, fleksible men stadig med god power

Asrock FM2A88X Extreme6X, Noctua NH-U14S@AMD A10 7800 3,9ghz maz, 2*8Gb DDR3,
700W PSU, Sapphire R9 270X 4GB OC.

8

fredag, 10. maj 2013, 11:23

Svært med ordentlige lownoise blæsere i 140mm størrelsen til hardware. Enten 120mm eller 180mm. Og pladsen til antallet af diske i kabinetter i dag er simpelthen overkill, hvor mange har brug for mere end 2-4 harddiske udover 1-2 SSD på bagsiden?

9

søndag, 12. maj 2013, 18:20

Godt med plads bag den plade, bundkortet sidder på. Plads til at man kan føre kabler over bundkortets øverste kant.

Højst 2-3 pladser til optiske drev. Der er bedre ting at bruge pladsen til.

Gode luftfiltre der er nemme at tage ud og rense, uden at skulle skille noget ad.

Der behøver ikke være plads til specielt mange harddiske. Det bedste er hvis man selv kan vælge om man vil montere SSDer (2½-tomme) eller HDDer (3½-tomme).

God plads til tykke vandkølingsradiatorer er et plus. En ting er at de kan være der i længden, men det er først rigtig nice når de også kan være der i tykkelsen, og med blæsere monteret und alles.

God frihøjde til CPU-køler er et plus. Mindst 16 cm i ATX-kabinettet i hvert fald.

USB3.0 i frontpanelet, samt de sædvanlige lydstik. Kun HD Audio, tak - AC97 er forældet.
Det er en fordel hvis der er noget plads mellem USB-stikkene, så der er plads til tykke USB-sticks etc.

PCI slot covers skal gerne kunne genbruges. Hader når man skifter hardware og der så efterlades et hul bagi kabinettet, fordi der er pop-out covers man ikke kan genbruge.

Slot covers og kabinettets sidepaneler må meget gerne sættes fast med thumbscrews. Så behøver man ikke engang svinge skruetrækkeren når der skal pilles.

Strømforsyningen skal helst sidde nederst, i hvert fald i ATX-kabinettet. Det giver bedre køling, når strømforsyningen kan få sin egen friske luft nede fra gulvet. Der skal selvfølgelig sidde et godt luftfilter, og som ovenfor nævnt skal det være nemt at gøre rent.

Hmm... det blev da til en del forslag alligevel. :idea:

Edit: Doh, februar. Håber det stadig er noget værd.

Tilsvarende tråde

Benyttede tags

ATX, design, Gejl, ITX, kabinet, m-atx, specialbygget

Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.