Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

mandag, 19. september 2011, 22:04

Som overskiften antyder, så blokerer mit nuværende pci lydkort for blæseren til mit grafikkort, hvilket ikke er optimalt. Ved gaming kommer mit grafikkort op på alt for høje temps (90 grader +).

Jeg har en pci-e x1 port siddende bagved grafikkortet, hvorfor jeg overvejer at skære enden af pci-e x1 porten på bundkortet, således at mit pci lydkort passe i pci-e x1 porten.

Spørgsmålet er nu, hvorvidt det giver en øget eller en lavere performance ved at køre med et pci x16 lydkort i en pci express x1 port??

2

mandag, 19. september 2011, 22:13

Det for du aldrig til at virke.

PCI interfacet kan ikke køre i en PCI-E port..

MSI P67-GD80 - Intel Core I7 2600K - Team Xtreme 2400 MHz 2x2 gb - Sapphire HD5870 1GB - Coolermaster Silent Pro 1000 watt - 2x Samsung F1 750 gb i RAID0

Cooling ---> H2O - Dice - Ln2

3

tirsdag, 20. september 2011, 11:20

som rasmus siger virker det ikk for dig, det er 2 forskellige interface slots som ikke på nogen måde kan kombineres.

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

4

tirsdag, 20. september 2011, 11:26

Du skal ud og erhverve dig et PCI-E lydkort. :ohmy:

Som de andre nævner så er PCI-E ikke bagudkompatibel med PCI. Det er dog bagudkompatibelt med mindre kort i større porte. F.eks. et PCI-E x1 kort i en x16port, eller omvendt (Dog vil et x16 kort ikke fungere godt i en x1 port da det typisk kræver en større båndbredde)

5

tirsdag, 20. september 2011, 11:55

måske sådan en her kan bruges?

jeg har nemlig en jeg selv bruger jeg snart ska af med ^^

6

tirsdag, 11. oktober 2011, 09:10

Citeret

Oprindeligt indlæg af HerrMansen

Som de andre nævner så er PCI-E ikke bagudkompatibel med PCI. Det er dog bagudkompatibelt med mindre kort i større porte. F.eks. et PCI-E x1 kort i en x16port, eller omvendt (Dog vil et x16 kort ikke fungere godt i en x1 port da det typisk kræver en større båndbredde)

problemet kan løses med en ganske simpel adapter:

http://img.techpowerup.org/090610/Capture278.jpg

PCI-e og PCI er måske ikke fysisk kompatible, men de er softwarekompatible, så den normale driver kan bruges, og oversættelsen kan ske via førnævnte adapter

protokollen mellem de to standarder er ligeledes den samme, forskellen ligger i at PCI kører parallelt, mens PCI-e kører serielt (over x antal lanes). Det kræver somend bare en simpel chip at omforme de parallele data til en seriel bitstrøm

7

tirsdag, 11. oktober 2011, 09:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af Foxx

Citeret

Oprindeligt indlæg af HerrMansen

problemet kan løses med en ganske simpel adapter:

http://img.techpowerup.org/090610/Capture278.jpg

PCI-e og PCI er måske ikke fysisk kompatible, men de er softwarekompatible, så den normale driver kan bruges, og oversættelsen kan ske via førnævnte adapter

protokollen mellem de to standarder er ligeledes den samme, forskellen ligger i at PCI kører parallelt, mens PCI-e kører serielt (over x antal lanes). Det kræver somend bare en simpel chip at omforme de parallele data til en seriel bitstrøm

yap har set dem på ebay.de hvor de ser sådan her ud og er lavet af DeLock.

DeLock PCI Express x1 > PCI Card 32bit

DeLock PCI Express x1 > PCI Card 32bit (Ebay,de)

8

tirsdag, 11. oktober 2011, 10:17

Clever. :9xo

Seneste tests og artikler

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere

0

Logitech G19s Gaming Keyboard

De fleste kender Logitech som
Læs Mere

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere

0

HIS Multi-View USB Portable Docking

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Så er der en stak Apple iPad Air 2 reviews online

Længe ventet er dne nye Apple
Læs Mere

0

Samsung releaser Samsung Galaxy S5 Plus

Samsung har lidt uset sneget e
Læs Mere

0

Lækket benchmarks af iPad Air 2 ser lovende ud

Nyeste skud fra Apple i deres
Læs Mere

0

En ny nådesløs helt i en brutal verden.

ASSASSIN’S CREED® UNITY
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.