1

tirsdag, 15. marts 2011, 20:03

Hey guys!

Jeps, så er der lige et lille 'sleeve' spørgsmål mere, håber det er ok!
Jeg har lige idag, modtaget mit sprit nye CM 690 II Advance, og er mere end klar til at gå i krig! :D
Jeg er helt ny til casemodding, men mine hænder er skruet ret godt på, så det burde ikke volde mig aalt for store problemer! Planen er et nyt side vindue, vandkøling og så selvfølgelig noget sleeves :D

Men, jeg synes ikke lige jeg kan finde nogen steder, hvilken mængde sleeves jeg skal købe??
Planen er mere eller mindre alle kabler ;) Er der nogen der ved hvordan jeg lige skal beregne det?
Jeg har selvfølgelig tjekket hos vores kære ven hos MDPX, men der bliver jeg ikke helt klar over, hvor langt et kit rækker - så det mangler jeg lige lidt hjælp til!
OG er der andre, bedre/billiger og mere anbefalelsesværdige??

Og hva' med crimps og stik og sådan - skal / bør jeg købe noget at det for en sikkerheds skyld??
Pengene vokser jo ikke ligefrem på træerne ;) Men på den anden side, jeg gider ihvertfald ikke sidde en lørdag aften, og ha' knækket det halve af mine stik og så ikke kunne komme videre!

Håber I kan hjælpe lidt her! Og så skal jeg nok lave en worklog :)

- Andreas, 'Baunce'

I don't follow trends, I make them!

2

tirsdag, 15. marts 2011, 20:09

Det kommer an på hvor lange kabler din PSU har og om den er modulær.

Når jeg sleever beregner jeg ud fra følgende samlede længde af alle kablerne + 5% hellere have for meget end for lidt og du vil sikkert komme til at sleeve senere så du skal nok få det brugt det du har til overs =)

Og ja køb ekstra pins/crimps da du kan være uheldig og så mange penge er det jo heller ikk de koster og igen det er sikkert ikke sidste gang du skal sleeve så du kan jo få brug for dem senere ;)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

3

tirsdag, 15. marts 2011, 20:25

Nej ok, det har du jo ret i :)

Hva betyder modulær??

4

onsdag, 16. marts 2011, 08:06

Hvis du skal i gang med at sleeve alt i på din pc. ALTSÅ alle kabler, så vil jeg tage en 40-50m af det tynde sleeve. Og lidt til sata, kommer selvfølgeligt an på hvor mange diske du har osv. Shrink, til både de tynde kabler og sata.
Og evt. en pin remover, den hjælper altså en del.

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

5

onsdag, 16. marts 2011, 09:19

Citeret

Oprindeligt indlæg af Baunsgaard
Nej ok, det har du jo ret i :)

Hva betyder modulær??

Modulær er at ledningerne sidder i psuen med stik så du kan pille dem fra du ikke bruger, så behæver du ikk sleeve dem ;)

Og ja som Artisan siger så er 40-50 meter nok en ok mængde, hvis du "bare" skal slave sort så bestil bare rigeligt da den farve jo altid kan bruges på andre builds =P

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

6

onsdag, 16. marts 2011, 17:04

Javel ja :) Mange tak for svarene, det var lige sådan noget jeg havde håbet på, nogen kunne fortælle mig!
Mange tak! :D

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.