1

tirsdag, 25. januar 2011, 15:36

Tænkte at dette måtte være det rigtige forum at søge om hjælp i.

Jeg står snart med lidt gammelt hardware i overskud, og syntes det er for godt til at smide på porten (Asus maximus Formula, E8500 + det løse). Det eksisterende kabinet bliver genbrugt til et nyt Sandy bridge system.

Men tænkte at jeg ville bygge det gamle ind i et af mine skrivebords skabe, hvilket i sig selv ikke er pokkers besværligt. her skal det agere som server for resten af huset.

Der hvor jeg har brug for forummets hjælp er at jeg gerne ville lave en fiks lille løsning med tænd/sluk knapper på siden af skabet (skrivebordet er i træ) men syntes ikke lige jeg kan finde noget. (eller sagt på en anden måde - aner ikke hvad jeg skal kigge efter)

Min første tanke var at tage et af de gamle kabinetter og så rippe kontakterne derfra og så få lavet lidt handyman fiks-fakserier - men det var så indtil at jeg opdagede at de var smidt på genbrugen :oops:.. Så nu overvejer jeg at købe et nyt kabinet (bare noget billigt) og så ripper knapper og medietilslutningsdelen (usb, lyd osv) og så få integreret det..

Men måske I netop havde info om hvor jeg kan få fat i lignende, men hvor jeg købte det seperat og ikke skulle til at gå amok med bajonetsav ell. lign.

Nogle forslag??

(Håber jeg har gjort mig forståelig)

./J

2

tirsdag, 25. januar 2011, 15:43

coolermaster sælger delene fra deres kabinetter, du kan bare google efter coolermaster sparepartshop eller noget i den retning, der kan du både købe knapper, usb og det hele.

Men til tænd knapper kan du bruge næsten alle slags knapper, de skal bare kortslutte de 2 pins på bundkortet, som man også kan gøre med en skruetrækker eller den slags ting =)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

3

tirsdag, 25. januar 2011, 16:11

Jamen det lyder til at have med at gøre..

Vil straks kaste mig ud i jagten.

Tak for hurtig respons.

4

onsdag, 26. januar 2011, 00:14

Husk også lige noget køling i skabet, især hvis det skal fungere som server :)

Intel i5 2500K @ CM Hyper TX 3
Gainward GF GTX 560 Ti "Phantom" 2
Corsair 4x2 GB DDR3 1600MHz
ASUS P8P67 Pro B3
Corsair CX600

5

onsdag, 26. januar 2011, 03:42

hmm... det kunne være fikst med nogle billeder af bordet, så man kunne få lidt indtryk af hvad man fik ideer til.

et eventuelt tip kunne være at skaffe forlængerkabler, så man kunne føre computerens stik op til bordpladen (i stedet for at skære et stort hul bagi skabet og have en ormegård deromme). Det kunne være et plus hvis serveren skulle køres som et headless system (uden keyboard, mus og skærm) det meste af tiden, plus usb keys osv. kan smækkes direkte i bordpladen, så der ikke skal rodes en masse for at sætte ting og sager til. Det samme kan gøres med knapper hvis du kan få dem til at flugte med bordpladen....

plus det kan genbruges på et nyt bundkort fremover :D

det var da en ide :)

AMD FX 6300
8 GB Crucial DDR3-800
Gigabyte 970A-DS3P
AMD Radeon R9 270X

6

onsdag, 26. januar 2011, 09:39

Citeret

Oprindeligt indlæg af Brtlsn
Husk også lige noget køling i skabet, især hvis det skal fungere som server :)

Er i fuld gang med at udtænke en løsning.... Som det ser ud nu bliver det luft.

7

onsdag, 26. januar 2011, 09:47

Citeret

Oprindeligt indlæg af Foxx
hmm... det kunne være fikst med nogle billeder af bordet, så man kunne få lidt indtryk af hvad man fik ideer til.

et eventuelt tip kunne være at skaffe forlængerkabler, så man kunne føre computerens stik op til bordpladen (i stedet for at skære et stort hul bagi skabet og have en ormegård deromme). Det kunne være et plus hvis serveren skulle køres som et headless system (uden keyboard, mus og skærm) det meste af tiden, plus usb keys osv. kan smækkes direkte i bordpladen, så der ikke skal rodes en masse for at sætte ting og sager til. Det samme kan gøres med knapper hvis du kan få dem til at flugte med bordpladen....

plus det kan genbruges på et nyt bundkort fremover :D

det var da en ide :)

Hej Foxx

Super god ide.. Men jeg er så heldig at bordet i et eller andet omfang allerede er forberedt. Det vil sige at det er født med en skuffe hvor fronten kan åbnes - til keyboard og mus.

Selve USB, e-sata tilslutning osv bliver integreret i bordet (har ikke helt taget stilling til hvor endnu)

Jeg smider lige lige lidt billeder op af bordet, en af de nærmeste dage - med illustrationer af hvad mine tanker går på.

For ingen tvivl om at jeres inputs kan være med til at gøre løsningen endnu bedre..

8

onsdag, 26. januar 2011, 10:56

Du burde kigge på FreeNAS projektet, som styresystem på din server.

Bruger det selv herhjemme, og det virker bare godt.

freenas.org

kan køre headless, og tilgås over netværket i en browser.

en anden mulighed kunne være ESXi, og så virtualisere flere servere på samme maskine, for lidt bedre udnyttelse af dit hardware....

men fed ide at integrerer det i bordet. :-)

vh. Nikolaj Weber

WeberDesigns.dk - Webdesign & Programmering

9

onsdag, 26. januar 2011, 11:53

Citeret

Oprindeligt indlæg af Sweet_Dane
Du burde kigge på FreeNAS projektet, som styresystem på din server.

Bruger det selv herhjemme, og det virker bare godt.

freenas.org

kan køre headless, og tilgås over netværket i en browser.

en anden mulighed kunne være ESXi, og så virtualisere flere servere på samme maskine, for lidt bedre udnyttelse af dit hardware....

men fed ide at integrerer det i bordet. :-)

Må indrømme at jeg slet ikke har tænkt videre omkring den del.

der skal være flere funtioner tilgængelige.

1. Alm brug - så der vil være skærm osv tilsluttet. (WIn 7 ultimate)

2. Media server internt i huset - (Win 7)

3. Ekstern server hvor der kun er adgang via VPN - Regnede bare med at køre den som noget FTP server.

Men som sagt, er ikke nået så langt med tankerne omkring den del.

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.