1

søndag, 19. december 2010, 00:40

Hey drenge! - Jeg er lige begyndt at interessere mig for case-modding, har selv et rimeligt "high-end" gaming setup der består af blandt andet en 1090T x6 core fra AMD og et nyt 6870 grafikkort, problemet er jo bare, DET SER IKKE SÅ FEDT UD! :) - Jeg har en Thermaltake Tsunami case, som i kan se på dette link - http://www.thermaltakeusa.com/product.aspx?c=1327&id=1461

Jeg mangler idéer til hvordan jeg kan få min computer til at se bedre ud, jeg er ikke den store kunstner, så ting som at male ting på computeren osv. er ikke lige mit speciale. Har bygget en gammel PC og sat nogle Laser-LEDs i og sådan, men efter at have set denne sektion må jeg indrømme at den blegner i forhold til noget af det i laver! :)

Fulde specs så i ved hvad i har med at gøre :).

Case: Thermaltake Tsunami Dream
HDD: WD 1TB
RAM: Corsair Dominator 2100mhz med blæser
Grafikkort: ASUS EAH6870 aka ATI radeon HD 6870 - stock cooler.
CPU: AMD Phenom II x6 1090T med en Arctic freezer køler på. (fylder en del)
Mobo: ASUS M4A89TD PRO
PSU: Corsair TX850W

Håber jeg kan få lidt hjælp til hva pokker jeg skal stille op for at få den til se fed ud. Har blandt andet kigget på nogle drivebay accessories, er åben for alle forslag, tak fordi i læste min post, 1. post btw:)

MVH
/> Broadway14. :clap:

2

søndag, 19. december 2010, 01:06

hvis du endelig skulle gøre noget ud af dette case så leg lidt med vindues pladen måske lav det i sort acril lave noget vandkøling halløj altså kig rundt forskellige steder og skab dine idér og så lave en skitse og tegning på det hele også det bare igang med at bygge det, men skal lige sige at det ikke noget man gør frave den ene dag til den anden..

men vil nok arbejd mig lidt frem i at få strøm forsynern ned i bunden af kabinettet og så en radiator i toppen af kabinetten og så skær ud til blæser og så hvis du nu kunne få til at hjælpe så lave det hele i en mat sort fra og rød, f.eks mal hele kabinettet indvendigt rødt og mat sort uden på med nogen røde detajler så ville jeg sige du godt kørende :)

Dette indlæg er blevet redigeret 3 gange, senest redigeret af "Korospo" (19.12.2010, 01:11)

3

søndag, 19. december 2010, 01:10

Tak for idéerne. Har et par problemer med hvad du forslår, for det første er jeg ik helt klarover hvad du mener med vinduet, og for det andet er min case vist ikke lavet til vandkøling, ved i hvert fald at en H50/70 ikke kan være der :(. Tusind tak for svaret ellers.

4

søndag, 19. december 2010, 01:12

sagtens du skal jo modde dit case, skær ud til det oppe i toppen, og du skal ikke ha en sådan lille køler til sådan et setup der skal du da han noget meget mere monster fedt noget så du bare kan tune helt op for dine ghz

5

søndag, 19. december 2010, 01:14

Ved sgu ikke lige det med at skære i metallet? - hvilket redskab skal bruges og kan man få det til at se pænt ud?

6

søndag, 19. december 2010, 01:20

kan ikke huske lige hvad det hedder, men altså mig selv f.eks jeg har muligerheder for at få skåret alu, plexi/acryl, jern osv ud lige som jeg vil ha det så har aldrig som sådan tænkt over det men man kan vel godt sige den en mini version af en vinkelsliber, men du kan sagtens lave en grim udskærning med special værktøj hvis du er nybegynder, men syns ikke du burde begive dig ud i case modding endnu da det for mig virker som om du igen ide har om hvad du skal begive dig ud i :), men altså lidt småtteriger hist her kan man jo sagtens men tweak,youtube,google er altid ved hånden så søg rundt så skal du nok kunne finde nogen gode ider osv :)

7

søndag, 19. december 2010, 01:25

JA okay, kan godt se hvad du mener, har ellers tiden og lysten med det kniber nok lidt med expertisen! :P - Havde ellers lige udset mig et par mods jeg ville udføre.. bla. et køleskab, men ved ikke om det er muligt hvis jeg ikke har nogen erfaring, tak fordi du tog dig tid anyway :)

8

søndag, 19. december 2010, 01:26

tjek din pm ;)

9

søndag, 19. december 2010, 08:19

Broadway14

Her er et par sider hvor du kan hente alt den inspiration fra nogle af verdens førende moddere.

På bit-tech.net ca midt på siden lidt til højre finder du en kolonne som hedder top project logs, der er mange timers spændende læsning, billeder og forklaringer.

Så vidt jeg husker er det Ang3l's 3de super mod i år, hans maskiner kommer på de førende messer og er osse blevet brugt, som forside på USA's førende computer blad. Det er alle nogle som bare kan deres kram, bla. har p0pe fra itrends, og her osse pc-beto med derpå.

Der er ideer i spandevis, guides og gennemgange i hvordan de har lavet det. Jeg siger ikke at det skal kopieres, men som inspiration fejler siderne absolut intet.

http://www.bit-tech.net/

http://www.million-dollar-pc.com/

Mvh
Sam

Intel I7-5820K, MSI X99S gaming7 Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,Crucial 4x4GB Sport 24ooMhz DDR4 ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Crucial MX100 512GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, 4TB WD Red HD, Thermaltake thoughpower DPS G 1050 wattPSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, Win 10 64 bit.

10

søndag, 19. december 2010, 11:03

Tusind tak, kigger lidt rundt! - Du ved ikke om der evt. skulle være nogle guides til de mindre erfarne?

11

søndag, 19. december 2010, 11:18

inde på bit-tech er der en sektion der hedder casemodding under der er der også guides, ellers gå på youtube mnpctech har en kanal derinde hvor der er lidt guides, blandt andet til at bruge dremel, male og alt sådan noget.

den letteste måde og få et kabinet til at se fedt ud på er og få styr på kablerne, på mange mods ser du de er sleeved dette er rimelig let og gå igang med, eneste det kræver er lidt værktøj til at skille stik med og så en varme pistol. det kræver lidt træning og få pænt, men giver utroligt meget til udseende på et kabinet, specielt når du har så stort et vindue.

mdpc levere efter min mening noget af det bedste sleeve på markedet, det koster lidt, men er klasse og arbejde med =)

Men start med sleeving og det som hedder cabelmanagement, det er klart det som giver mest i første omgang og andre mods på dit kabinet vil blive overskygget negativt af kabelrod alligevel så et godt sted og starte.

Men som de andre siger start med at lave dig en ide/skitse over hvad du kunne tænke dig, prøv evt og lege med at tegne det i google sketchup.

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

12

søndag, 19. december 2010, 11:36

Mine kabler er vist sleeved i forvejen? Har en Corsair TX850W, anyway kigger lidt på youtube.. er der mulighed for at vi kan snakkes over MSN eller noget i den stil?

13

mandag, 20. december 2010, 15:06

jeg er meget lidt på msn for tiden, men du er velkommen til at skrive til mig herinde på PM hvis det er, ja er klar over at din psu er pre-sleeved, men kig på fx mdpc og se hvordan deres computere ser ud.. =)

Nogle af dem er ekstremt simple, de er faktisk bare ryddet totalt op hvad angår kabler og så er de geilet med lidt lys og små maling og boom så er der bare en smuk pc. =)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.