Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

torsdag, 29. april 2010, 18:33

Hej derude.

Jeg skal ud i et lille projekt, hvor skal bruge en masse ledning da jeg gerne selv vil forlænge de eksisterende kabler. (dem man kan købe passer ikke helt til mine mål)

Men hvor køber man intern computer kabler i metermål?

Skal bruge kabel til at ersatte en komplet PSU (jeg går ud fra at det er samme tyggelse over hele linjen) og kabel til 3pin blæsere (altså de helt tynde)

Alle kabler har vel samme spænding, så det gør vel ikke noget at farven på alle kabler er ens vel?

på forhånd tak

2

torsdag, 29. april 2010, 23:12

Mon ikke du kan finde det hos av-cables.dk eller mdpc-x.com i England.

Farven betyder ikke en dyt andet en det er nemmere at finde ud af hvor de forskellige ledninger hører hjemme når de er farvekodet.

Nogle gange kan det faktisk betale sig at gå lige en my op i tykkelse på kabler da strømmen ikke vil møde så meget modstand når den skal igennem, men det er mere noget du kan måle dig frem til og ikke noget som betyder en disse i en PSU under 0,1% pr ledning og slet ikke til en blæser.

Det som du skal holde rigtig godt øje med er, husk at spørge hvor rent kobberet er i ledningen og hvor mange lag isolering der er for at undgå interferens ledningerne imellem, da de vil blive udsat for et stort pres pr ledning og derved skabe et "kraftigt" magnetfelt, så jo bedre isolering jo mere stabil strøm.

Mvh
Sam

AMD FX-8120 CPU, MSI 990FXA-GD65, Polimatech Megahelem 2 Bitfenix Spectre 120mm ,G.Skill 2x4GB Sniper pc-14900/1866Mhz ram,Sapphire R9 290 Tri-x OC ,Samsung 830 128GB SSD(OS), Seagate Momentus XT 500GB,2 WD 1.5TB Black Caviar, Cougar CM700W PSU,Lian-LI PC-P50R, Iiyama 26" skærm. JBL Creature III black, win 8.1 64 bit.

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Ebo" (29.04.2010, 23:13)

3

fredag, 30. april 2010, 12:21

Tak for dit indlæg, men det er ikke ud til at nogen af disse butikker sælger løse ledninger...

Det er mere det her jeg leder efter : http://www.performance-pcs.com/catalog/i…ex&cPath=60_156

Eneste problem er bare at de kun har i en tyggelse og alt er stort set udsolgt.

4

lørdag, 1. maj 2010, 08:05

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

5

lørdag, 1. maj 2010, 13:38

Aquatuning har det du leder efter.

Main page » Catalogue » Tools » Miscellaneous Der er der masser af foskellige kabler i meter mål.

Citeret

Oprindeligt indlæg af Ebo
.... eller mdpc-x.com i England.

De er faktisk fra Tyskland. :$

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Boris" (01.05.2010, 13:39)

6

lørdag, 1. maj 2010, 14:02

Tak det vil jeg lige se nærmere på :D

Seneste tests og artikler

0

Antec HCP-1000 Platinum

For ikke så længe siden præsen
Læs Mere

0

ASUS X99-A

Vi har efterhånden set på et p
Læs Mere

0

Logitech G19s Gaming Keyboard

De fleste kender Logitech som
Læs Mere

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Så er der en stak Apple iPad Air 2 reviews online

Længe ventet er dne nye Apple
Læs Mere

0

Samsung releaser Samsung Galaxy S5 Plus

Samsung har lidt uset sneget e
Læs Mere

0

Lækket benchmarks af iPad Air 2 ser lovende ud

Nyeste skud fra Apple i deres
Læs Mere

0

En ny nådesløs helt i en brutal verden.

ASSASSIN’S CREED® UNITY
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.