Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Oprindeligt indlæg af puma99dk|
du skifte måske os processor i den lille Mac Mini?
Lige den del af det tror jeg at jeg springer over af to grunde:
1)
Jeg har undersøgt hvilke processore jeg kan bruge i det bundkort der sidder i, det understøtter officielt kun op til 2.2 Ghz og har ikke kunne finde nogen der nogensinde har opgraderet den over det niveau.
2)
Jeg har allerede 2Ghz, så 200Mhz vil ikke være et særlig stort løft, specielt i forhold til prisen på Intels T serie processore som sådan en Mac bruger (har en T7200 nu).
Men havde jeg haft en mere sløv computer havde jeg da gjort det :o)
Der kommer for øvrigt en del flere updates senere, har nu monteret RAM og HDD i computeren, modtaget ny anodiseret top fra USA samt modtaget et "blandings produkt" jeg skal bruge som en form for varmeafleder.
Eneste jeg stadig venter på at modtage er nu mit nye 300MBps trådløse netkort og en folie top.
Med hensyn til folie toppen har jeg modtaget dem fra USA, men noget er gået galt så kvaliteten kan ikke bruges
(til gengæld var de billige øv bøv)
Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "AT0MAC" (21.01.2010, 10:49)
Oprindeligt indlæg af puma99dk|
du skifte måske os processor i den lille Mac Mini?
Lige den del af det tror jeg at jeg springer over af to grunde:
1)
Jeg har undersøgt hvilke processore jeg kan bruge i det bundkort der sidder i, det understøtter officielt kun op til 2.2 Ghz og har ikke kunne finde nogen der nogensinde har opgraderet den over det niveau.
2)
Jeg har allerede 2Ghz, så 200Mhz vil ikke være et særlig stort løft, specielt i forhold til prisen på Intels T serie processore som sådan en Mac bruger (har en T7200 nu).
Men havde jeg haft en mere sløv computer havde jeg da gjort det :o)
ja så kan jeg godt se det, og de 200mhz er jo nok ik det store du vil hente til dagligt forbrug og det jo
Efter endt installation er jeg nu gået igang med det kosmetiske, blandt andet skulle jeg have gummi kanten af under bunden for jeg kan male den mat sort og sætte fødder på.
Pointen i at jeg har to bunde er at jeg kan arbejde på én bund og have den anden monteret i Mac'en så den hænger ordentligt sammen.
Har man brug for en udfordring kan jeg anbefale at pille gummimåtten af en Mac Mini bund, det sidder sindsygt godt fast!
Ikke alene er den limet fast, den er også sat fast med nogen små gummi tapper ind i plast bunden:
Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "AT0MAC" (22.01.2010, 03:23)
Ved samme lejlighed blev en IR til radiofrekvens omformer købt med hjem, så jeg ikke skal pege på for-forstærkeren for at kunne styre volumen eller tænde/slukke den:
Til den fik jeg fat i et 25 cm minijack-minijack kabel så jeg kan bruge IR-ind porten bagpå C165'eren og dermed slipper for den lille "ufo" behøves stå fremme foran den, den behøves ikke kunne se IR øjet på C165 når bare denne ledning er i.
Lidt overkill den er med guldbelagte stik men den har kostet mig en 20'er så hvorfor ikke...
Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "AT0MAC" (22.01.2010, 03:44)
Som det sidste for denne update vil jeg nævne jeg fik ødelagt den lille sticky kølepasta pad der sad i bunden af min Mac Mini indvendig.
Den bruges til at danne forbindelse imellem bagsiden af Northbridge og bunden, for dermed optimere køling af NB.
Jeg har istedet fundet noget der kan give mig et bedre resultat i og med kølefladen bliver større og ikke kun afleder NB men hele det samlede overfladeareal (håber det virker efter planen).
Det viser sig der er en del mere gang i casemod forummet på Bit-tech, så updates ender der istedet.
Det er simpelthend for omstændigt at oversætte det imellem dansk og engelsk når det er fuldstændig det samme man skriver om.
Den absolut vigtigste update af alle, det færdige resultat, skal selvfølgelig nok blive spredt overalt på nettet, også her på Tweak
Smut over til Bit-tech og kig med, men I er selvfølgelige stadig velkommen til at lægge en kommentar her eller andre indput/spørgsmål
Se nye updates på Bit-Tech løbende.
Pt. sker der dog ikke så meget da jeg venter på pakker fra diverse steder i verden før jeg kan komme videre.
Indtil de ankommer har jeg blandt andet rydet op og fundet en del småting der skal sælges, se mere her på Tweak