Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 21. marts 2009, 10:05

Ja mit ATCS 840 er squ begyndt at blive for kedeligt til mig (ligesom om det bare er for perfekt, så der er ikk noget at rette på, og det kan jeg squ ikk lige holde ud)

Så jeg leder efter et nyt kabinet, det eneste der lige rigtigt er at der skal være plads til en tripple radiator :)

Er ikk så meget til coolermaster mere, da det egentligt er det eneste jeg rigtigt har haft igennem årene, så nu vil jeg prøve noget andet :)

Tænker lidt i silverstone, Lian Li osv osv :hb:

Kom med nogle bud, dog skal tripple radiatoren (gerne mulighed for flere) være der og det behøver ikk ligne noget som er faldet ned for 3 sal med høj fart.....

2

lørdag, 21. marts 2009, 21:58

Budget?

Ellers er der jo kabinettet over dem alle: Lian Li PCX2000 eller den mindre 500 :T

I7 3770K - Maximus V Formula - 2x 670GTX SLI - 16GB Ballistix - Intel 335 SSD - Corsair AX1200 - Lian Li PC-X2000 - EK CSQ FC - EK Bridge - EK Supreme - Dual Laing DDC 18W - EK 250 X3 - XSPC RX360 - TFC 240

3

lørdag, 21. marts 2009, 22:44

Snup et silverstone tj 07, det er noget som rykker i røven!

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

4

lørdag, 21. marts 2009, 23:25

Citeret

Oprindeligt indlæg af Phoque

materialet det er lavet af er rigtigt næsten så tyndt man kan bruge det som papir og evt tørre sig i røven med :) aldrig har jeg prøvet så elendigt kvali på et såkaldt highend tower :(

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Intel 520 S 480gb ssdApple Magic Mouse

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

ChiliIndianeren

Gæst

5

søndag, 22. marts 2009, 00:56

Citeret

Oprindeligt indlæg af DmK

Citeret

materialet det er lavet af er rigtigt næsten så tyndt man kan bruge det som papir og evt tørre sig i røven med :) aldrig har jeg prøvet så elendigt kvali på et såkaldt highend tower :(

Men dit Si-Fi Cosmos er nemlig så meget bedre?

Silterstone TJ07 FTW :dance:

Det med tyndt materiale, er for at skåne nørders tynde arme, når de skal løfte maskinen.. Mit lorte-Akasa er i endnu tyndere materiale - Kan ikke se hvad problemet er? En computer er ikke en hylde, så i realiteten kunne den vel være flettet sammen af tyggegummi?

6

søndag, 22. marts 2009, 01:40

ChiliIndianeren

jeg mener med det er materialet er for elendigt til den pris :) og ja jeg mener mit cosmos er meget bedre ellers havde jeg nok stadigt mit silverstone tj 07 tror du ikke :)

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

ChiliIndianeren

Gæst

7

søndag, 22. marts 2009, 02:45

Citeret

ChiliIndianeren

jeg mener med det er materialet er for elendigt til den pris :) og ja jeg mener mit cosmos er meget bedre ellers havde jeg nok stadigt mit silverstone tj 07 tror du ikke :)

Cosmos er jo bare en gang plastik og rumskibs-look-a-like shit klasket på old gammel indmad :crazyeyes:

enough - Hvis Silverstone TJ07 var så elendigt, var det nok næppe blevet kåret til det mest stilrene, og lækreste kabinet, dengang det var nyt og vildt. Det er desværre et gammelt kabinet, men det eneste der holder! :)

8

søndag, 22. marts 2009, 10:06

Ej helt seriøst Dmk du må have slået hovedet da du sagde at TJ07 var dårlig kvalitet...

Lian Li laver kabinetter i samme aluminiums tykkelse så synes ikke du skulle komme så godt igang ;)

Nu idder jeg selv med et Silverstone TJ07 kabinet og imo er det tæt på at være det mest gennemførte kabinet til dato.

Vandkølings mulighederne er meget store og der er masser af plads til radiatore.

Bare for at remse et par monterings muligheder op for rads.

1x tripple i bunden

2x tripple i bunden ved siden af hinanden

1x tripple 1x dual i bunden

3x dual radiator i bunden med lidt hjælp

1x dual i toppen uden alt for meget arbejde.

Og hvis man lige ligger hovedet i blød så kan man sikkert komme op med mange flere monterings muligheder.

MSI P67-GD80 - Intel Core I7 2600K - Team Xtreme 2400 MHz 2x2 gb - Sapphire HD5870 1GB - Coolermaster Silent Pro 1000 watt - 2x Samsung F1 750 gb i RAID0

Cooling ---> H2O - Dice - Ln2

9

søndag, 22. marts 2009, 11:46

Citeret

Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
Ej helt seriøst Dmk du må have slået hovedet da du sagde at TJ07 var dårlig kvalitet...

Lian Li laver kabinetter i samme aluminiums tykkelse så synes ikke du skulle komme så godt igang ;)

Nu idder jeg selv med et Silverstone TJ07 kabinet og imo er det tæt på at være det mest gennemførte kabinet til dato.

Vandkølings mulighederne er meget store og der er masser af plads til radiatore.

1x tripple i bunden

Og hvis man lige ligger hovedet i blød så kan man sikkert komme op med mange flere monterings muligheder.

Eller en 480mm og en 240mm i bunden! ;)

"All truths are easy to understand once they are discovered; the point is to discover them." - Galileo Galilei

"Man skal ikke accelerere geologiske fragmenter i ballistiske baner, når man selv. residerer i et transparent domicil"

10

søndag, 22. marts 2009, 11:50

Citeret

Citeret

Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha

1x tripple i bunden

Eller en 480mm og en 240mm i bunden! ;)

Jep der er jo også plads til en quad radiator :)

MSI P67-GD80 - Intel Core I7 2600K - Team Xtreme 2400 MHz 2x2 gb - Sapphire HD5870 1GB - Coolermaster Silent Pro 1000 watt - 2x Samsung F1 750 gb i RAID0

11

søndag, 22. marts 2009, 11:58

Rasmus_yamaha samme som lian li ? siger du :) så lad mig sige det sådan her jeg kan heller ikke lide lian li towers :( igen som sagt før så ville jeg have sådan et jo :)

og ChiliIndianeren er Cosmos en gang plastik ? ok jaja ...

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

12

søndag, 22. marts 2009, 12:07

Citeret

Rasmus_yamaha samme som lian li ? siger du :) så lad mig sige det sådan her jeg kan heller ikke lide lian li towers :( igen som sagt før så ville jeg have sådan et jo :)

og ChiliIndianeren er Cosmos en gang plastik ? ok jaja ...

Du kan jo så bare ikke sige fordi du syns det er bygget af tyndt alu at kabinettet så er dårligt..

Cm Cosmos er ganske glimrendene kabinet men det er bare plastic, hvor imod silverstone og lian li's kabinetter er opbygget i ren alu (bundkort pladen i TJ07 kabinettet er dog stål for at gøre den lidt stiv)

Jeg siger ikke at jeg ikke kan lide CM Cosmos men der findes bedre alternativer

13

søndag, 22. marts 2009, 12:10

du kan jo prøve kræfter med thermaltake kandalf LCS hvis du er til sådan noget,
der er en indbygget 360mm radiator i fronten, jeg vil dog ikke anbefale dig hvis du flytter
rundt på det meget, altså til lans osv for det er ret stort og stort = tungt.

OCZ Platinum XTC 12800
ASUS P6T DELUXE V2
INTEL I7 920 D0

http://peecee.dk/upload/view/160693

14

søndag, 22. marts 2009, 12:12

jeg kan da mene hvad jeg vil det er et frit land vi lever i :) jeg har prøvet 3 lian li towers og 1 Silverstone
og jeg taler ud fra egen erfaring hvad jeg kan lide at arbejde i og det er de senest par år CM :)

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

15

søndag, 22. marts 2009, 12:16

Citeret

jeg kan da mene hvad jeg vil det er et frit land vi lever i :) jeg har prøvet 3 lian li towers og 1 Silverstone
og jeg taler ud fra egen erfaring hvad jeg kan lide at arbejde i og det er de senest par år CM :)

Jeps du har ret til at mene lige hvad du vil :D

Men bare for at spørger hvilkene Lian Li og Silverstone kabinetter har du så arbejdet med? :)

16

søndag, 22. marts 2009, 12:32

samme som dit tj 07 sort = B for black vil jeg tro :P

sidste lian li som pt står oppe på mit loft som file server V1110

MacBook Pro 13
Intel i5 2.4ghz
8GB 1066MHz DDR3

Htpc Mac Mini 2010
/
8GB 1066MHz DDR3

Apple Time Capsule - 2TB
Iphone 4s 64gb sort

17

søndag, 22. marts 2009, 12:53

Citeret

samme som dit tj 07 sort = B for black vil jeg tro :P

sidste lian li som pt står oppe på mit loft som file server V1110

Min er faktisk en Tj07B-W har bare ikke skrevet det :D

Har rodet med en del Silverstone kabinetter efterhånden og bygge kvaliteten går igen på mange af kabinetterne dog kan der også nævnes nogen man skal undgå :$

Cm Stacker og Cm Cosmos er også nogle ganske fine kabinetter og er selv helt pjattet med CM 690

18

søndag, 22. marts 2009, 18:47

Vil ikk røre et Coolermaster igen, dem har jeg simpelthen haft for mange af....

Men jeg overvejer et Lian Li PC-A70B eller et PC-A7010B, men nogle som kan fortælle mig hvad forskellen er, ud over Hot swap systemet til harddiskene (vil helst være fri, for så har man det der anti resonans ophæng)

Og så bare på med en tripple top til den man nu vælger, og måske et side vindue :)

Men i må gerne byde ind, ved nemlig bare ikk rigtigt med et TJ07, syntes 1800kr for det, og 2600kr for et med sidevindue er helt i hegnet.... For så god kvalitet er det nemlig heller ikk, mit nuværende ATCS 840 kan sagtens følge med med langt bedre løsninger så....

Seneste tests og artikler

0

Func HS-260 Gaming Headset

Tweak.dk tager i dag pulsen på
Læs Mere

0

Corsair Graphite 780T Full Tower

Tweak.dk tager i dag et kig på
Læs Mere

0

CM Storm Resonar In-ear Gaming Headset

Hvis du tilbringer megen af di
Læs Mere

1

Xtrfy XG1-R LED mekanisk gamer tastatur

Det kan være svært for produce
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Chivalry annonceret til Playstation 3 og Xbox 360

Torn Banner Studios har netop
Læs Mere

0

Final Fantasy XIII måske på vej til PC

Square Enix har netop tilføjet
Læs Mere

0

ASUS STRIX GeForce GTX 970 billeder

Grafikkortet er monteret med d
Læs Mere

0

MSI GeForce GTX 970 Gaming billeder

Mens vi venter på at NVIDIA fo
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.