Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 24. februar 2009, 16:33

Jeg gider ikke oversætte dette til dansk nu jeg har skrevet det på forskellige engelske fora:

I'm about to build a little project based on my Mac Mini and my external harddrive, some chemical metal molding and a lot more exiting stuff - but for the final touch I have a question:

What colorcode is the color of a Mac Mini aluminium housing?

I know it's the same color that both my wireless keyboard and my iPod Shuffle have, but have no idea about what the color code is...
I want to get my build powder coded so if there is any RAL code that would match the usual Mac color it would be just awesome!

:cheers:

DualCore Pentium :: G2030 :: 4x2GB DDR2133 :: 2x Intel520 240GB SSD RAID0 :: Asus GTX 660 TOP ::
:: X400 Passive SeaSonic :: NoFan CS-70 :: Dell 2209WA :: Mionix Naos 5000 :: Apple Pro keyboard ::

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "AT0MAC" (24.02.2009, 16:34)

2

tirsdag, 24. februar 2009, 17:51

Jeg er ked af at sige det, men held og lykke!? Jeg tror næppe du finder nogen steder hvor den er oplyst. Er det overhovedet maling, er det ikke bare børstet alu med en klar lak?

Skal du finde noget der kommer tæt på, så prøv at brug en af de online services til at finde RGB ud fra billeder og så få den oversat til RAL (eller hvad du nu har brug for).

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

3

tirsdag, 24. februar 2009, 19:51

:goodpost:

Jeg er forholdsvis sikker på det er malet på en eller andet måde, det er helt utrolig jævnt og ensfarvet overalt i en mat glans.
Det kan selvfølgelig bare være lak der gør det, men stadig må der være en eller anden farve der rammer ret godt - men dit forslag er slet ikke dumt, det kunne jeg da godt eksperimentere lidt med

DualCore Pentium :: G2030 :: 4x2GB DDR2133 :: 2x Intel520 240GB SSD RAID0 :: Asus GTX 660 TOP ::
:: X400 Passive SeaSonic :: NoFan CS-70 :: Dell 2209WA :: Mionix Naos 5000 :: Apple Pro keyboard ::

4

tirsdag, 24. februar 2009, 20:01

Det G5 kabinet jeg har stående i kælderen syntes jeg mest af alt ser ud til at det enten er sandblæst/glasblæst ALU der er lakkeret, alternativt kan det også være en oxideret alu-overflade som har fået lak.

/ask

IBM t42 and IBM t23 still alive and kicking

5

onsdag, 25. februar 2009, 09:48

Du kan jo ta noget med ned til en farvehandler. De har et kæmpe farve kort dernede, så kan du jo stå og samligne farverne.

Three swiss witch-bitches, which wished to be switched swiss witch-bitches, wish to watch swiss Swatch watch switches. Which swiss witch-bitch which wishes to be a switched swiss witch-bitch, wishes to watch which swiss Swatch watch switch?"

6

onsdag, 25. februar 2009, 19:52

Citeret

Oprindeligt indlæg af AT0MAC
:goodpost:

Jeg er forholdsvis sikker på det er malet på en eller andet måde, det er helt utrolig jævnt og ensfarvet overalt i en mat glans.
Det kan selvfølgelig bare være lak der gør det, men stadig må der være en eller anden farve der rammer ret godt - men dit forslag er slet ikke dumt, det kunne jeg da godt eksperimentere lidt med

Så vidt jeg ved er de gamle macbooks og macbook pros lavet af anodiseret aluplade, som senere er stanset eller dybtrukket i form. De nye unibody maskiner ser også ud til at have fået en anodisering efter mekanisk bearbejdning. Så der er tale om en overfladebehandling (eller ville de ligne noget der var løgn efter et par uger, og man ville få sorte fingre af at røre ved dem), men næppe noget du kan få en farvekode på.

Det er ihvertfald ikke en maling - så havde de droppet aluminium og støbt huset i plast istedet.

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Carlsen" (25.02.2009, 20:21)

7

mandag, 2. marts 2009, 21:20

Så vidt jeg ved er den som andre også siger en lakering eller anosering.. har i hvert fald set G5 kabinettet som er blevet slebet og poleret helt blande..

Hvad med at opsøge dine lokale autolakere?.. Med mindre det er noget mega dyrt maling er det sikkert ikk noget som kommer til at koste dig alverden.. =)

If you make it idiotproof then some will just make a better idiot.. =P

Asus Maximus III Gene
I7 - 860@4Ghz Corsair H70
Gainward GTX470
Corsair Dominator GT PC17066 4 x 2GB
Creative SB X-Fi XtremeMusic
OCZ Vertes 3 + Intel x-25 m80 2.Gen Triple boot: Lion, W7,Ubuntu
Dell U2711 + vertical Samsung SyncMaster 226BW

8

mandag, 2. marts 2009, 21:28

Citeret

Oprindeligt indlæg af PsyCho
Så vidt jeg ved er den som andre også siger en lakering eller anosering.. har i hvert fald set G5 kabinettet som er blevet slebet og poleret helt blande..

Hvad med at opsøge dine lokale autolakere?.. Med mindre det er noget mega dyrt maling er det sikkert ikk noget som kommer til at koste dig alverden.. =)

Den er desværre feset ind nu, men engang jeg får tid tror jeg lige jeg suser forbi en autolakere og høre om de kan ramme farven - alternativt så har jeg nu et andet design i tankerne som måske vil være bedst i mat mørke grå, såå får nok ikke brug for det alligevel ;)

Tråd lukket

Seneste tests og artikler

0

Thermaltake Urban T81 - Full Tower

Denne test byder på et stort f
Læs Mere

2

Sony MDR-NC31EM Noise Cancelling earplugs

Sammen med Sony Xperia Z2 og X
Læs Mere

0

ASUS VG248Q 24 tommer 144Hz Gaming Monitor

ASUS er en producent alle kend
Læs Mere

0

Wireless HDMI Extender WHDI

Her i den lumre sommerhede ska
Læs Mere
Seneste nyheder

5

Tweak.dk søger hardwareskribent

Så er det nu, hvis du vil om b
Læs Mere

0

Første teaser trailer til Hobbitten: Femhæreslaget

Første teaser trailer til Hobb
Læs Mere

0

Samsung Galaxy TabQ på 7 tommer lanceret

Samsung er parat til at sende
Læs Mere

0

Apple iPhone 6 får NFC og WiFi med 802.11ac

Der har været rygter om at den
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.