Oprindeligt indlæg af Mikkel
#3: Stil kun 1 spørgsmål ad gangen
Lad vær med at fyre en hel kaskade af spørgsmål af på den du taler med. Det er de færreste der kan håndtere det slags, og du ender bare med at få korte og halvhjertede svar fra en forvirret medarbejder, og i værste tilfælde forkerte oplysninger!
Rigtigt god guide!
Jeg kan selv huske fra dengang jeg arbejdede i butik at kunder ofte havde nogle helt forkerte idéer om hvilken opførsel de kunne tillade sig...med manglende løsning af deres problem som følge.
Men jeg syntes måske punkt 3 lige fortjener også at blive vendt til kundens perspektiv. Ikke at jeg er uenig med punktet, det er bestemt en dårlig idé at spørge om 200 ting af gangen. Men det ville nu glæde mig hvis landets kundeservicemedarbejdere blev lidt bedre til at høre efter hvad kunden rent faktisk spørger om.
Mit favoriteksempel er Codan. Hver gang jeg ringer til dem så bliver jeg stillet om til deres Toyota Bilforsikringsafdeling, og det er ligegyldigt om det drejer sig om bilforsikringer eller ulykkesforsikringer...og så har jeg ikke engang en Toyota mere
Så mit punkt 1 til callcentermedarbejderne er at de også gerne må tænke selv og ikke bare køre manuskriftet på automatpilot - hør efter hvad folk spørger om og tag den derfra