Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

tirsdag, 4. september 2007, 00:33

Kom lige i tanke om at folk måske kan bruge de tips, jeg tidligere skrev i en klagetråd over SHG:

Citeret

Oprindeligt indlæg af Mikkel
:D Jeg synes det virker som om det er nogen der kan trænge til en lille "guide" i fornuftig opførsel mht. callcenterhenvendelser - så nu har jeg lige brugt lidt tid på at udarbejde en række af mine egne bud...

Disse er ikke regler, men kun gode råd som jeg selv har fundet på efter ½ års arbejde i et callcenter. Håber I kan bruge det - Take it og leave it. :9xo

10 gode råd når man henvender sig i et kundecenter:

#1: Få oplysninger på den du taler med
Bed altid om navn (og evt. direkte nr) på den du snakker og/eller indgår aftaler med, så du altid kan finde tilbage til personen i tilfælde af problemer og misforståelser.

#2: Lad vær med at brokke dig over ventetiden
Det nytter ikke noget at give den første person du får i røret, et møgfald fordi du har ventet i 20 minutter på at tale med ham. Det er ikke vedkommende selv der har nogen bestemmelser over ventetiden, og tit synes de også selv det er træls.

Husk at være dækket godt ind med relevante oplysninger til henvendelsen, så de ikke også skal vente på dig.

#3: Stil kun 1 spørgsmål ad gangen
Lad vær med at fyre en hel kaskade af spørgsmål af på den du taler med. Det er de færreste der kan håndtere det slags, og du ender bare med at få korte og halvhjertede svar fra en forvirret medarbejder, og i værste tilfælde forkerte oplysninger!

#4: Hold dig til sagens kerne
Lad vær med at fortælle hele din livshistorie, eller om sidste efterår hvor du havde en spøjs oplevelse. Hold dig hellere til emnet, for der er næsten ikke noget værre end at sidde og få 117 forskellige oplsyninger, hvoraf kun 10% er relevante. Så opstår der meget nemmere forvirring, og så kan selv den mest enkle sag komme til at virke som et umuligt regnestykke.

#5: Tal ordentligt
"Tal til andre, som du selv vil tales til", gælder især ved henvendelser til callcentre. Om du vil det eller ej, er det personen i den anden ende der bestemmer hvordan du skal håndteres, og hvis du lægger ud med at hidse en stemning op, så flytter medarbejderen hurtigt sit fokus fra at hjælpe dig, til at slippe af med dig (ikke nødvendigvis bevidst) ;)

Den der sidder i den anden ende er også et menneske, og jo bedre humør vedkommende er i, desto mere lyst har han til at hjælpe dig.

#6: Vær kritisk
Lad vær med at bilde dig hvad som helst ind. Hvis du får noget at vide som lyder helt ude i hampen, så bed op en uddybning, og spørg evt. ind til om han/hun nu også er helt sikker på det han siger.

Igen: De er mennesker og begår derfor også fejl/misforståelser, især hvis de er nye i faget.

#7: Pas også på mens der er stille
Du har sikkert oplevet det, medarbejderen vil undersøge noget, og svarer "Lige et øjeblik" - og så bliver der stille for en tid. I dette tidsrum er det en dårlig idé at udbryde "hold da k*** en idiot!!" og "Ja, nu skal jeg så vente....IGEN!" eller slå tiden ihjel ved fx at bøvse Europas hovedstader.
Selvom der er lydløst i din ende, er der stor chance for at medarbejderen blot har slukket for mikrofonen i hovedsættet eller telefonen, så du kan stadig høres klart og tydeligt i den anden ende.

#8: Afslut gerne med at bede om et resume af det I har aftalt
Det siger vist sig selv. Men på denne måde kan man tit opdage eventuelle misforståelser, på kun et øjeblik.

Har du bestilt noget af høj betydning for dig, kan du desuden forhøre dig om muligheden for at få en skriftlig bekræftelse.

#9: Klagesager
Hvis du har en længere klagesag, skal den ikke smides i hovedet på medarbejderen selv, men istedet til en sagsbehandler eller chef. Det er de færreste callcentermedarbejdere som selv har bemyndigelse til at uddele kompensation og træffe særaftaler eller særbestemmelser, og derfor kan de ikke hjælpe.

#10: Dårlig service
Får du én i røret som du føler behandler dig forkert på den ene eller den anden måde, så sig til, og hvis det fortsætter; bed om vedkommendes navn og insistér på at tale med hans/hendes nærmeste leder. Hvis du får et svar om at det lederen har "for travlt", så bed vedkommende om at du vil ringes op når lederen får tid til det.
(Lad VÆR med at nævne at det er for at klage over vedkommende - så "glemmer" de det måske bare :)) )

Man kan ALTID komme til at tale med en chef/leder!

2

tirsdag, 4. september 2007, 00:40

Hvis I har flere gode råd at bidrage med, skal I være velkomne! :D

3

tirsdag, 4. september 2007, 08:39

Rigtig god guide Mikkel! Tak for det... :)

- Antec SOLO
- GB Z68X-UD4-B3
- i7-2600K
- 16GB PC3-12800
- GB HD 7850 OC 2 GB
- Samsung 840 Pro 256 GB
- Corsair HX520W
- Asus VK226H

* SRV: GB EP45-DS4, Q9650, 8GB PC2-8000 * HTPC: BRIX i3-4010 *

4

tirsdag, 4. september 2007, 09:16

Nice guide, den ska printes og hænge ved siden af telefonen :))

Gigabyte GA-EX58-UD4P - i7 920
G.Skill 6GB DDR3-1600 - MSI R4850
Chill Inn. 520A4M - WD3000HLFS VelociRaptor
Dell U2311H - Logitech Z-2300

iPhone 5S 16GB - Onkyo TX-NR616 - B&W DM683 - Samsung UE55ES7005 - Playstation 4 - Mac Mini (XBMC)
Tweak.dk på Facebook

5

torsdag, 6. september 2007, 20:25

Er da glad for at I kan bruge den. :D

6

torsdag, 6. september 2007, 20:57

Citeret

Kom lige i tanke om at folk måske kan bruge de tips, jeg tidligere skrev i en klagetråd over SHG:

Citeret

:D Jeg synes det virker som om det er nogen der kan trænge til en lille "guide" i fornuftig opførsel mht. callcenterhenvendelser - så nu har jeg lige brugt lidt tid på at udarbejde en række af mine egne bud...

Disse er ikke regler, men kun gode råd som jeg selv har fundet på efter ½ års arbejde i et callcenter. Håber I kan bruge det - Take it og leave it. :9xo

10 gode råd når man henvender sig i et kundecenter:

#1: Få oplysninger på den du taler med
Bed altid om navn (og evt. direkte nr) på den du snakker og/eller indgår aftaler med, så du altid kan finde tilbage til personen i tilfælde af problemer og misforståelser.

#2: Lad vær med at brokke dig over ventetiden
Det nytter ikke noget at give den første person du får i røret, et møgfald fordi du har ventet i 20 minutter på at tale med ham. Det er ikke vedkommende selv der har nogen bestemmelser over ventetiden, og tit synes de også selv det er træls.

Husk at være dækket godt ind med relevante oplysninger til henvendelsen, så de ikke også skal vente på dig.

#3: Stil kun 1 spørgsmål ad gangen
Lad vær med at fyre en hel kaskade af spørgsmål af på den du taler med. Det er de færreste der kan håndtere det slags, og du ender bare med at få korte og halvhjertede svar fra en forvirret medarbejder, og i værste tilfælde forkerte oplysninger!

#4: Hold dig til sagens kerne
Lad vær med at fortælle hele din livshistorie, eller om sidste efterår hvor du havde en spøjs oplevelse. Hold dig hellere til emnet, for der er næsten ikke noget værre end at sidde og få 117 forskellige oplsyninger, hvoraf kun 10% er relevante. Så opstår der meget nemmere forvirring, og så kan selv den mest enkle sag komme til at virke som et umuligt regnestykke.

#5: Tal ordentligt
"Tal til andre, som du selv vil tales til", gælder især ved henvendelser til callcentre. Om du vil det eller ej, er det personen i den anden ende der bestemmer hvordan du skal håndteres, og hvis du lægger ud med at hidse en stemning op, så flytter medarbejderen hurtigt sit fokus fra at hjælpe dig, til at slippe af med dig (ikke nødvendigvis bevidst) ;)

Den der sidder i den anden ende er også et menneske, og jo bedre humør vedkommende er i, desto mere lyst har han til at hjælpe dig.

#6: Vær kritisk
Lad vær med at bilde dig hvad som helst ind. Hvis du får noget at vide som lyder helt ude i hampen, så bed op en uddybning, og spørg evt. ind til om han/hun nu også er helt sikker på det han siger.

Igen: De er mennesker og begår derfor også fejl/misforståelser, især hvis de er nye i faget.

#7: Pas også på mens der er stille
Du har sikkert oplevet det, medarbejderen vil undersøge noget, og svarer "Lige et øjeblik" - og så bliver der stille for en tid. I dette tidsrum er det en dårlig idé at udbryde "hold da k*** en idiot!!" og "Ja, nu skal jeg så vente....IGEN!" eller slå tiden ihjel ved fx at bøvse Europas hovedstader.
Selvom der er lydløst i din ende, er der stor chance for at medarbejderen blot har slukket for mikrofonen i hovedsættet eller telefonen, så du kan stadig høres klart og tydeligt i den anden ende.

#8: Afslut gerne med at bede om et resume af det I har aftalt
Det siger vist sig selv. Men på denne måde kan man tit opdage eventuelle misforståelser, på kun et øjeblik.

Har du bestilt noget af høj betydning for dig, kan du desuden forhøre dig om muligheden for at få en skriftlig bekræftelse.

#9: Klagesager
Hvis du har en længere klagesag, skal den ikke smides i hovedet på medarbejderen selv, men istedet til en sagsbehandler eller chef. Det er de færreste callcentermedarbejdere som selv har bemyndigelse til at uddele kompensation og træffe særaftaler eller særbestemmelser, og derfor kan de ikke hjælpe.

#10: Dårlig service
Får du én i røret som du føler behandler dig forkert på den ene eller den anden måde, så sig til, og hvis det fortsætter; bed om vedkommendes navn og insistér på at tale med hans/hendes nærmeste leder. Hvis du får et svar om at det lederen har "for travlt", så bed vedkommende om at du vil ringes op når lederen får tid til det.
(Lad VÆR med at nævne at det er for at klage over vedkommende - så "glemmer" de det måske bare :)) )

Man kan ALTID komme til at tale med en chef/leder!

Tak det skal jeg huske.

Gode råd. :cheers:

7

torsdag, 6. september 2007, 21:18

Tænkte det var underligt da jeg mente vi allerede havde fået det op, men så ser jeg jo at der oppe i toppen står at det er fra en anden tråd :D

Når men jeg ringer sjældent til butikker sender for det meste en mail menmindre det haster for jeg er ikke typen der er meget for at vente 30 min på at snakke i 2 min og blive videresendt :D

Men syntes nu det er et dejligt tip nr. 7... Tænk for du taler :D

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Svan" (06.09.2007, 21:19)

8

torsdag, 6. september 2007, 21:22

sp har jeg da lige et spørgsmål til der med spørgsmål der

hvad nu hvis man skal ha svaret igen

9

torsdag, 6. september 2007, 21:23

Citeret

Oprindeligt indlæg af gonlaa

Jeg er ikke helt med? :)

10

fredag, 7. september 2007, 15:24

Citeret

Citeret

ja hvis man nu har stillet et spørgsmål og man har fået svar på det. og så man skal ha svaret igen hvad gør man lige der

11

fredag, 7. september 2007, 17:12

Citeret

Citeret

Citeret

ja hvis man nu har stillet et spørgsmål og man har fået svar på det. og så man skal ha svaret igen hvad gør man lige der

Jamen så beder man om at få gentaget svaret. :)

12

fredag, 7. september 2007, 17:37

Citeret

Jamen så beder man om at få gentaget svaret. :)

haha nice one...

Fed guide...

Skulle lige ha' skiftet fra tdc til cybercity bredbånd og telefon osv.. det hjælper altså at holde det hele emne relevant, fordi det så går hurtigere. Jeg skulle snakke både med Cybercity og TDC, cybercity gik meget hurtigt og tdc tog lidt længere tid (De ville høre hvorfor jeg anullerede abonnementet og om jeg ville have en masse tilbud osv. faktisk virkede ham jeg snakkede med lidt uhøflig fra tdc men ikke overdrevet--)

Intel Core i7 920 D0 @ 4.1 ghz 21*196 cooled by TRUE Black - Asus P6T SE modded - Sapphire 4870x2 -
Corsair 750TX - 128 SSD - 74 GB WD Raptor - Antec P182 - Iiyama Prolite 24' 2ms

13

lørdag, 8. september 2007, 09:43

Rigtig fin guide det der.Godt initiativ. Har selv prøvet det der med at opsige et abonnement hos tele2. Han begyndte også at komme med alle mulige tilbud,så sagde jeg til ham at hvis han kunne tilbyde 10/10+35 tv-kanaler+ekstremt billig telefon+ekstrem billig mobil for 550 om mdr var jeg intereseret. Så sagde han ikke mere. :crazyeyes:

GA MA790GP-DS4H/PhenomII X3@X4 3718MHZ/EAH4870Flashet topBIOS/2x2gbOCZ REAPER HPC 1066mhz/XSPC X2O Delta V3/samsungF1 1TB/Chill cp-700m

14

søndag, 9. september 2007, 03:11

Hehe, det er nok den behandling man får hos de fleste teleselskaber, når man fortæller at man vil skifte udbyder. :))

Men godt at høre at I kan bruge min lille "guide". :9xo

15

onsdag, 12. december 2007, 12:35

Hørt hørt. Jeg arbejde selv i et call center, og det passer. Hvis man er glad når man ringer, vil konsulenten hjælpe. Ellers skal man altid slutte med en god exit statement. Vær glad når man lukker samtalen. Det betyder at begge parter har en god oplevelse og får en forsat god dag. .:D

MoBo: Asus P5N32-E SLI nForce 680i CPU: Intel C2Q Q6600 2,4 GHz RAM: Crucial Ballistix DDR2 PC-8500 2x1GB GFX: Asus nVidia Geforce 8800GTS 512mb (G92 chip) HDD: Samsung Spinpoint 7200rpm 320GB DVD Burner: Lite-On CD Burner: Plexwriter Premium PSU: Hiper HPU-4K-580 Cooling: 4x80mm Sunbeam Green LED Fans / 1x120mm Sunbeam Green LED Fan Mouse: Razer Copperhead Chaos Green 2000 DPI Sound: Sennheiser HD570

16

onsdag, 12. december 2007, 13:10

Jeg er også selv callgirl. jeg har et tillægstip:
lad være med at lægge ud med at kræve for meget. Lad være med at råbe op om medier og forbrugernævn til at starte med. Spil hellere på at du ikke synes du beder om vildt meget i forhold til din baggrundshistorie, og lad det være op til dem om de vil gøre dig til en glad og tilfreds kunde eller det direkte modsatte - og dette er faktisk ofte hvad der sker. Folk er meget mere villige til at hjælpe hvis man er sympatisk og bruger et sæt fornuftige argumenter frem for bare at fremsætte et statement fra starten og stå ved det.

17

onsdag, 12. december 2007, 17:06

høflighed er vejen frem

18

onsdag, 12. december 2007, 23:13

Citeret

Oprindeligt indlæg af Slacker
Jeg er også selv callgirl. jeg har et tillægstip:
lad være med at lægge ud med at kræve for meget. Lad være med at råbe op om medier og forbrugernævn til at starte med. Spil hellere på at du ikke synes du beder om vildt meget i forhold til din baggrundshistorie, og lad det være op til dem om de vil gøre dig til en glad og tilfreds kunde eller det direkte modsatte - og dette er faktisk ofte hvad der sker. Folk er meget mere villige til at hjælpe hvis man er sympatisk og bruger et sæt fornuftige argumenter frem for bare at fremsætte et statement fra starten og stå ved det.

Jeg kunne ikke være enig.

Og hvis man endelig skal være sur når man ringer op, så giv i det mindste medarbejderen en ærlig chance for at rede trådene ud ...

19

onsdag, 19. december 2007, 17:45

God guide. Dog kan det være svært at holde raseriet tilbage hvis man har sidet og ventet i 20 min ja enda meget tit meget længere. :))

ASUS P5N-E SLI -
Intel Core 2 Duo E6600- Scythe Ninja PLUS SCNJ-1100P Rev. B
OCZ Gold Gamer eXtreme XTC Dual Channel 2 GB
2X Inno3D Geforce 7800GT I SLI
Antec TruePower 2.0 550W
Samsung SpinPoint T166 HD501LJ 500 GB

20

onsdag, 12. marts 2008, 12:39

Lækker guide, den sørger for at dem der ringer får det de har brug for, og dem der skal hjælpe sig får en god arbejdsdag.
Jeg kender et par stykker der besider det job, og snakker selv i telefon med kunder, så tro mig, jeg ved at et angreb i en telefon gun giver bagslag.

Det er da aldrig sjovt at vente i en telefon i 20-30 og derefter blive viderestillet til en der gået hjem. Men det sker i alle virksomheder i dag, da vi skal skære ned på vores udgifter, men det er ikke kun callcentre der ramt af den sygdom.

Jeg ved også at der er tider på dagen hvor de i callcentrene ikke får nogen opkald, kan i ikke bare ringe der :)

Husk de er mennesker, og de behandler dig som du lægger op til at blive behandlet.

Seneste tests og artikler

0

SanDisk Extreme og Kingston USB 3.0 Media Reader

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Logitech K480 Bluetooth tastatur

Vi skal i dag tage et nærmere
Læs Mere

0

NZXT H440 - Special Edition

Du husker måske, da vi kiggede
Læs Mere

0

Corsair Raptor M45 - Gamer mus

Er du på jagt efter en ny mus,
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Ny 27 tommer BenQ RL2755HM Gaming Monitor

BenQ er kommet med en ny RL275
Læs Mere

0

Ny NVIDIA GeForce 347.09 Beta Game Ready driver

NVIDIA er klar med en frisk Ge
Læs Mere

8

Mini-julekonkurrence på Tweak.dk

Tweak.dk afholder en lille jul
Læs Mere

0

OCZ klar til at annoncere en ny SSD serie navngivet Z-DRIVE 6000

Kan du lide OCZ SSD, og kan du
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.