Kære gæst, velkommen til Tweak.dk.
Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer.
For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere.
Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen.
Hvis du allerede er registreret, så log på her.
Oprindeligt indlæg af r3ptile
Præcist, der står at det kan være man ikke rammer, der står ikke man aldrig vil ramme de steder hvor serveren udregner fjendes position. Hvis serveren aldrig kunne udregne den rigtige position ville det ikke give mening at den prøvede på det.
giver ingen mening det du skriver...
EDIT:
efter at have læst det ca. 10 gange så tror jeg måske jeg ved hvad du mener..
men du tager fejl, for serveren har jo de rigtige positionen, men når den sender dig 20 eller du kun for vist 20 på din skærm så stemmer det jo ikke overens..du vil komme til at mangle nogle billeder
Fatter godt nok heller ikke hvad du mener. Jeg prøver at forklare dig at hvis CS f.eks. kører med 100 fps er det 20 fps af disse som er 100% rigtige, resten, de stiplede linier på billedet, udregnes af serveren og kan stadig godt være rigtige.
Oprindeligt indlæg af r3ptile
Præcist, der står at det kan være man ikke rammer, der står ikke man aldrig vil ramme de steder hvor serveren udregner fjendes position. Hvis serveren aldrig kunne udregne den rigtige position ville det ikke give mening at den prøvede på det.
giver ingen mening det du skriver...
EDIT:
efter at have læst det ca. 10 gange så tror jeg måske jeg ved hvad du mener..
men du tager fejl, for serveren har jo de rigtige positionen, men når den sender dig 20 eller du kun for vist 20 på din skærm så stemmer det jo ikke overens..du vil komme til at mangle nogle billeder
Fatter godt nok heller ikke hvad du mener. Jeg prøver at forklare dig at hvis CS f.eks. kører med 100 fps er det 20 fps af disse som er 100% rigtige, resten, de stiplede linier på billedet, udregnes af serveren og kan stadig godt være rigtige.
nej, dine moddels opdateres 20 gange i sec. (20fps) så istedet for kun at få 20fps så kan du få 100fps af "de rigtige" som du kalder dem... det kræver bare at du spiller med interp på 0.01...
Oprindeligt indlæg af Ganda
nej, dine moddels opdateres 20 gange i sec. (20fps) så istedet for kun at få 20fps så kan du få 100fps af "de rigtige" som du kalder dem... det kræver bare at du spiller med interp på 0.01...
Forkert, kan lige citere fra guiden:
De "hele" figurer af manden er de gange, du faktisk ser mandens placering, mens de "stiplede" omrids er de gange, serveren gætter hvor vedkommende er. Det, du vil se, er en flydende bevægelse, fordi serveren fylder de huller mellem data med gæt. Problemet er bare, at det ikke behøver at være sandheden om modstanderens position, og derfor kan du kynisk set skyde på ham uden at ramme, selvom dit aim er perfekt.
mener du det er forkert at man ikke kan "fjerne" / minimere serverens "gæt" ved at sætte interp ned?
Nej jeg mener at man altid vil kunne have 100 fps, uanset hvad interp står på. Det interp ændrer på er hvor mange fps serveren gætter og hvor mange den kender.
mener du det er forkert at man ikke kan "fjerne" / minimere serverens "gæt" ved at sætte interp ned?
Nej jeg mener at man altid vil kunne have 100 fps, uanset hvad interp står på. Det interp ændrer på er hvor mange fps serveren gætter og hvor mange den kender.
ja 100fps. men kun ca. 20(ved DIN indstilling) korrekte informationer om placeringer, og så en masse tilfældighedder som man ikke kan bruge til en dyt.
Så hvorfor ikke få vist 100 korrekte? når man nu kan
Hvis du har din cl_updaterate på 101 så skal din ex_interp stå på 0.01 og du får informationer om placeringer 100 gange i sekundet af de 100fps opdateringer du ser på din skærm, hvilket er det optimale.
ja 100fps. men kun ca. 20(ved DIN indstilling) korrekte informationer om placeringer, og så en masse tilfældighedder som man ikke kan bruge til en dyt.
Så hvorfor ikke få vist 100 korrekte? når man nu kan
Hvis du har din cl_updaterate på 101 så skal din ex_interp stå på 0.01 og du får informationer om placeringer 100 gange i sekundet af de 100fps opdateringer du ser på din skærm, hvilket er det optimale.
Hvem siger man ikke kan bruge de "tilfældige" informationer? Og man kan jo ikke altid få vist 100 fps helt korrekt, hvis f.eks. serveren ikke er hurtig nok. Det har vi jo været igennem.
Ja, byg du dit spil op på tilfældigheder.
Så kan du i mellemtiden tænke over hvorfor cpl gui og eswc-gui (har både LAN og online kval.) har cl_updaterate 101 cl_cmdrate 101 ex_interp 0.01..
Til sidst vil jeg linke til nok en af det bedste dansk guides jeg har læst. HER
Denne guide vil jeg anbefale
Opdatere guiden snarest, som sagt vidste jeg ikke noget om interp da jeg skrev den og da det ser ud til at det er ret vigtigt må man leve med den eventuelle lag/loss der forekommer med updaterate på 101.
Jeg ved godt vi ikke ligefrem er enige Ganda, men du skal have tak for link til interp-guiden og dine kommentarer omkring emnet alligevel.
Er der ikke en komando så man 0 stiller alt igen -.-
ASUS Maximus Formula SF X38
Core 2 Duo E6850 3 GHz
WD Raptor WD1500ADFD 150 GB
2x Asus 5830 i Crossfire
Thermaltake Toughpower 750W
Kingston DDR2 PC6400 4x2GB
Antec P182 Kabinet
Mit CPU-Z er ikke opdateret
jo slet din config (selve filen) så laver den selv en ny standard config
ok takker