Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

onsdag, 20. juli 2011, 19:21

Godaften allesammen,

jeg skal til at installere min nye SSD, og samtidig udstyre den med Win7. Har haft Vista indtil nu, på en almindelig 7200 rpm HDD.

Den er sat i maskinen, og bios finder den også. Rækkefølge Sata 1 = SSD, Sata 2 HDD. Virker det bedst, eller er rækkefølgen ligemeget.

Nu kommer så mit rigtige tvivls spørgsmål. Er den nemmeste måde at gøre det på, at loade Win7 cd'en, formatere SSD herfra og installere herpå??

Og dernæst kan HDD fungere som lager, hvor jeg kan gemme det der skal gemmes og så formatere den bagefter??

FlyZar

Åhh... nej, ikke min Snavzy..!

2

onsdag, 20. juli 2011, 19:37

Jeps.. Det lyder som det nemmeste at gøre.
Da jeg installerede min SSD, koblede jeg godt nok de andre diske fra.
Så jeg var sikker på alt blev installeret de steder det skulle. :)

Når jeg så var færdig med at opdatere Windows osv. slukkede jeg PC'en og
satte de resterende diske til.

Der var godt nok et par der havde byttet drev-bogstav, men det kan jo nemt rettes i Windows.

Men så længe den booter på SSD'en, burde det ikke have noget at sige at der ligger Vista på den anden.

Når Windows 7 så er klar og bootet op, kan du så slette det der skal slettes på den anden..
Eller formatere.
Hvis du har noget der skal gemmes på den, kan du jo bare slette de mapper der ikke længere er i brug.
(Windows/Programmer/osv. osv.)

Det er en lidt mere besværlig måde at gøre det på, men det kunne jo være der var noget der skulle gemmes, og der måske ikke er plads nok på SSD'en til det.

3

onsdag, 20. juli 2011, 19:56

Lyder super Bubbi, så er jeg på rette spor.

Der er noget som skal gemmes, men det er nu ikke så meget endda. De er bare langt nemmere at flytte det over på den nye disk, fremfor at skulle gemme det eksternt og derefter føre det ind igen.

Jeg tror jeg gør som dig og kobler min HDD fra, så jeg er sikker på der ikke opstår komplikationer.

har du samtidig en lille huskeseddel til hvad man skal huske at installere, når man er klar med windows( chipset driver, lyd, gfx osv...) for jeg ved bare at jeg glemmer noget ;o)

FlyZar

Åhh... nej, ikke min Snavzy..!

4

onsdag, 20. juli 2011, 20:13

Nøøh ikke rigtigt..

Men du har nævnt det mest vigtige: chipset driver, lyd, grafik.
Men ellers er det jo noget antivirus (foretrækker Microsoft Security Essentials),
driver til skærm, og hvad du ellers har af tilbehør så som mus, tastatur, controller, printer osv.

Og så de Windows updates der nu er..

Bruger mere en huskeliste til det jeg skal huske at gemme. :)

Så som:
Dokumenter
Billeder
Musik/Film
Savegames
Specielle drivers (der ikke lige er til at finde på nettet)

Er slem dum til at glemme at gemme et eller andet. :)

5

fredag, 22. juli 2011, 12:12

Noget jeg desværre ofte glemmer at gemme når jeg formaterer:

- Internet favoritter

- outlook kontakter

(Bare en tilføjelse til Bubbi's liste) ;)

6

onsdag, 27. juli 2011, 12:22

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bubbi
Jeps.. Det lyder som det nemmeste at gøre.

Der var godt nok et par der havde byttet drev-bogstav, men det kan jo nemt rettes i Windows.

Men så længe den booter på SSD'en, burde det ikke have noget at sige at der ligger Vista på den anden.

Når Windows 7 så er klar og bootet op, kan du så slette det der skal slettes på den anden..
Eller formatere.
Hvis du har noget der skal gemmes på den, kan du jo bare slette de mapper der ikke længere er i brug.
(Windows/Programmer/osv. osv.)

Det er en lidt mere besværlig måde at gøre det på, men det kunne jo være der var noget der skulle gemmes, og der måske ikke er plads nok på SSD'en til det.

Er sgu da nærmest et must. Windows har det med at smide filer alle mulige og umulige steder.

7

onsdag, 7. september 2011, 16:18

Citeret

Oprindeligt indlæg af Maverick

Citeret

Oprindeligt indlæg af Bubbi

Er sgu da nærmest et must. Windows har det med at smide filer alle mulige og umulige steder.

Jeg har da aldrig oplevet at Windows installation har lagt filer på andet end det drev jeg valgte? :)

Seneste tests og artikler

1

In Win D-Frame Mini

En ny dag, et nyt kabinet komm
Læs Mere

0

HIS Multi-View USB Portable Docking

Tweak.dk bevæger sig i dag ind
Læs Mere

0

Cambridge Minx Air 200 trådløs højttaler

Musikstreaming er kommet for a
Læs Mere

0

Fractal Design Integra M - 750 Watt

Du husker måske sidste gang vi
Læs Mere
Seneste nyheder

0

PlayStation Danmark støtter Movember

Playstation - nu med overskæg
Læs Mere

0

Ny gammel PC

Ny brugt PC med sammen garanti
Læs Mere

0

MSI klar med MSI GTX 970 GAMING Lite

Knap har MSI GTX 970 GAMING fo
Læs Mere

1

Specifikationerne på Sony Xperia Z4 lækket

Jungletrommerne buldrer allere
Læs Mere
Nyeste Videoer og Trailers

Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.