Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

lørdag, 29. januar 2011, 22:29

Hej

Nu jeg alligevel havde testet en del browsere kunne jeg lige så godt lave en artikel med resultaterne samlet.

Jeg har brugt den samme computer, samt en helt ny installeret og nyeste version af de forskellige browsere. Altså ingen extensions installeret eller noget.

Jeg har brugt de følgende bench tools:
Sunspider læs mere omkring det her: http://www2.webkit.org/perf/sunspider/sunspider.html
Peacekeeper læs mere omkring det her: http://clients.futuremark.com/peacekeeper/faq.action

Resultaterne for Sunspider ( jo mindre jo bedre)

Resultaterne for Peacekeeper (jo højere jo bedre)

De brugte versioner er:
IE: 8.0.7600.16385
FF: 3.6.13
FF Beta: 4.0b8
Chrome: 8.0.552.224
SR Iron: 8.0.555.0
Safari:5.0.3
Opera: 11.00

God fornøjelse med at vælge din nye browser ;)

I må med glæde skrive hvis i ønsker en browser tilføjet, om det så er en beta af chrome, eller en æld gammel version af IE, skriver i bare.

Nuller

E8500 C0 @ 4.2 - Xigmatek HDT-s1283
Asus P5Q Pro - Mushkin 2x2 Redline
PoV 8800GTS 512 785/1910/1030
Corsair 550W - Maxtor 250GB
Antec p182

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "Nuller-Joe" (29.01.2011, 22:56)

2

lørdag, 29. januar 2011, 22:51

Dobbelt post

Antec p182

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Nuller-Joe" (29.01.2011, 22:53)

3

søndag, 30. januar 2011, 11:34

tjaa browser tests er stadigvæk ret useless at holde sig til. De viser aldrig et 100% billede af virkeligheden. Så nogen bestemt grund til at du har testet alt dette?

At det tager 0,2 eller 0,4 sek for en browser at behandle noget JS er vel lige meget i mine øjne.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Server: CPU: AMD X2 240e - MB: AsusTek M4A785TD-V - RAM: 4Gb Kingston DDR3
HDD: 8TB (6x2Tb Samsung F4EG i Raid 50) Adaptec 6805 PCIe - OS: Debian 6.0.6

Internet: Fullrate 50/10Mbit VDSL2

4

søndag, 30. januar 2011, 18:02

Citeret

Oprindeligt indlæg af dkwolf
tjaa browser tests er stadigvæk ret useless at holde sig til. De viser aldrig et 100% billede af virkeligheden. Så nogen bestemt grund til at du har testet alt dette?

At det tager 0,2 eller 0,4 sek for en browser at behandle noget JS er vel lige meget i mine øjne.

Så for at tilfredstille 'dine krav' ville testen gå ud på at tage tid med et stopur, og gå ind på de samme hjemmesider med de forskellige browsere?

Antec p182

5

søndag, 30. januar 2011, 19:07

Citeret

Oprindeligt indlæg af Nuller-Joe

Citeret

Så for at tilfredstille 'dine krav' ville testen gå ud på at tage tid med et stopur, og gå ind på de samme hjemmesider med de forskellige browsere?

Har ikke nogen "krav" til hvordan det skal testes. Jeg mener ikke der er nogen særlig forskel i den virkelige verden. Og hvis forskellen skulle vise sig at være 0,3 sek, hvad får man så lige ud af det, andet end "uhhh jeg har en lidt hurtigere browser end dig...".
Det meste "lag" man oplever på nettet, kommer jo fra at en side typisk er bygget op med scripts fra andre domains, så som tællere/reklame og andet. Disse har normalt et højt load også kan det være fuldstændig lige meget at ens browser måske er 0,3 sek hurtigere end en anden.

Skulle man lave en real-world test, så ja så skal man sådan set sidde med et stopur. Men når du bruger kun 1 computer til testen. Så er der problemet med, at man ikke altid har de lige samme load tider på det man nu loader. Så for at gøre testen mere relevant, så skal man have noget kørende lokalt på ens eget LAN. Eller så skal man have en test pakke der tester andet end bare JS load tider, som kører fra en lokal webserver, med flere server ved siden af til at have noget cross scripting load på en eller anden test side. Så vil man kunne sammenligne i real-world test som faktisk kan bruges til noget.

Din test fejler sådan set ikke noget og er ganske fin, den giver et resultat, men om den kan bruges til er så noget andet.

Workstation: CPU: Intel Core I5 3570 - MB: AsusTek P8Z77-V LX2 - RAM: 16Gb Corsair DDR3
GFX: AMD 6850 1024Mb - Display: Dell U2412M 24" - HDD: Samsung 830SSD 128Gb - OS: Win 8 64bit

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "dkwolf" (30.01.2011, 19:34)

6

søndag, 30. januar 2011, 19:33

Citeret

Citeret

Citeret

Har ikke nogen "krav" til hvordan det skal testes. Jeg mener ikke der er nogen særlig forskel i den virkelige verden. Og hvis forskellen skulle vise sig at være 0,3 sek, hvad får man så lige ud af det, andet end "uhhh jeg har en lidt hurtigere browser end dig...".
Det meste "lag" man oplever på nettet, kommer jo fra at en side typisk er bygget op med scripts fra andre domains, så som tællere/reklame og andet. Disse har normalt et højt load også kan det være fuldstændig lige meget at ens browser måske er 0,3 sek hurtigere end en anden.

Skulle man lave en real-world test, så ja så skal man sådan set sidde med et stopur. Men når du bruger kun 1 computer til testen. Så er der problemet med, at man ikke altid har de lige samme load tider på det man nu loader. Så for at gøre testen mere relevant, så skal man have noget kørende lokalt på ens eget LAN. Eller så skal man have en test pakke der tester andet end bare JS load tider, som kører fra en lokal webserver, med flere server ved siden af til at have noget cross scripting load på en eller anden test side. Så vil man kunne sammenligne i real-world test som faktisk kan bruges til noget.

Kan godt se lidt hvad du mener med om det nu er vigtigt hvor hurtig ens browser er. Men på den anden side så går det her forum ikke ud på andet end at have den hurtigste computer, eller at købe den hurtigste billigst. Om den så er 0,3 sekunder hurtigere i SuperPI, eller får lidt flere point i 3dmark, gør jo et eller andet sted ingen forskel, men alligevel går alle op i det på det her forum. Og når der nu er så mange som går op i den minimale forskel i SuperPI, kunne det jo også godt være de ville være glade for at finde ud af hvad der kan gøre deres computer endnu hurtigere, som fx. en hurtigere browser

Jeg vil lige prøve at se på at lave en "real world" test, for det kunne jo også være meget interessant, dog mener jeg at Peacekeeper tester andet end JS. (er dog ikke helt sikker)

Antec p182

7

søndag, 30. januar 2011, 19:39

Citeret

Kan godt se lidt hvad du mener med om det nu er vigtigt hvor hurtig ens browser er. Men på den anden side så går det her forum ikke ud på andet end at have den hurtigste computer, eller at købe den hurtigste billigst. Om den så er 0,3 sekunder hurtigere i SuperPI, eller får lidt flere point i 3dmark, gør jo et eller andet sted ingen forskel, men alligevel går alle op i det på det her forum. Og når der nu er så mange som går op i den minimale forskel i SuperPI, kunne det jo også godt være de ville være glade for at finde ud af hvad der kan gøre deres computer endnu hurtigere, som fx. en hurtigere browser

Jeg vil lige prøve at se på at lave en "real world" test, for det kunne jo også være meget interessant, dog mener jeg at Peacekeeper tester andet end JS. (er dog ikke helt sikker)

Peacekeeper tester kun JS :)

Citeret

What does it test?

Peacekeeper measures your browser's performance by testing its JavaScript functionality. JavaScript is a widely used programming language used in the creation of modern websites to provide features such as animation, navigation, forms and other common requirements. By measuring a browser’s ability to handle commonly used JavaScript functions Peacekeeper can evaluate its performance.

Jeps en real-world test er altid mere brugbar. Det er jo lidt det samme som den km/l som bilfabrikanterne skriver i deres materiale. Det er lavet ud fra en toalt syntetisk test som efterhånden har intet med virkeligheden at gøre.

Der er selvfølgelig en forskel i browsere, men dit skema viser en forskel med en faktor på ~10 fra IE til Opera og det er jo ikke sådan så ting tager 10 gange så lang tid imellem de to browsere. Det er også det jeg er lidt inde på at det giver det forkerte billede af hvordan verden ser ud.

Men held og lykke med din real-world test. Må holde lidt øje her inde og se hvad du finder frem til.

8

søndag, 30. januar 2011, 19:44

Jeg kan godt være enig med dig at testen ikke skal tages alt for bogstaveligt, men mere bare til at give et indblik i hvad der er hurtigere end andet (i JS)

Tak skal du have

Antec p182

Seneste tests og artikler

2

MSI Radeon R9 270 Gaming OC Edition 2GB

Så er Tweak.dk endnu en gang k
Læs Mere

4

Thermalright High Riser series HR-22

Vi kender alle serierne af luf
Læs Mere

0

Ozone RAGE ST headset

Så er det blevet tid til, at j
Læs Mere

0

Seagate Backup Plus Fast 4 TB

Seagate har denne gang sendt o
Læs Mere
Seneste nyheder

0

Intel Z97 og H97 - hvad kan vi forvente

Tidligere på ugen, fik vi af M
Læs Mere

0

Plextor sender deres M6S SSD i butikkerne

Plextor fortæller at de nu sen
Læs Mere

1

Scythe Tatsumi 1000B CPU køler

Scythe har vist deres nye Tats
Læs Mere

0

Daglig Hardware Roundup 2014-04-16

Dagens hardware roundup byder
Læs Mere
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.