1

søndag, 1. juni 2008, 20:46

Hej.

Jeg har 2 eksterne hardiske som køre på usb, så har jeg en kortlæser, og et usb stik fra en strømspare skinne. Og somme tider ville jeg nok have et USB lydkort på.

Kan jeg putte alle disse usb stik i en usb hub?

Det kan nok godt lade sig gøre, jeg tænker bare på om belastnigen bliver for stor, og om der kommer nogen foreskel på hastigheden?

Er træls at skulle stikke de 5 usb stik hvergang jeg ville bruge min bærbar "stationnært" derfor jeg håbede at kunne forkorte det til 1.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial Ballistix Sport 2x4GB
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB
Fractal Design Arc Midi R2

2

søndag, 1. juni 2008, 21:20

Citeret

Oprindeligt indlæg af celfa
Hej.

Jeg har 2 eksterne hardiske som køre på usb, så har jeg en kortlæser, og et usb stik fra en strømspare skinne. Og somme tider ville jeg nok have et USB lydkort på.

Kan jeg putte alle disse usb stik i en usb hub?

Det kan nok godt lade sig gøre, jeg tænker bare på om belastnigen bliver for stor, og om der kommer nogen foreskel på hastigheden?

Er træls at skulle stikke de 5 usb stik hvergang jeg ville bruge min bærbar "stationnært" derfor jeg håbede at kunne forkorte det til 1.

Hvis belastningen bliver for stor kommer der en advarsel og den kobler selv noget af udstyret fra (sker i hvertfald ved mig). Men hvis du køber en usb-hub med egen strømforsyning så er det problem løst. Så vidt jeg ved så er de hub'e med 6-7 porte altid med egen strømforsyning. Skal selv ud og investere i sådan en ved lejlighed.

Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

3

søndag, 1. juni 2008, 22:12

Ok tak. Var nemlig noget i den stil jeg selv tænkte på.

Jeg bruger jo også kun en af usb dimserne af gangen.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB

4

søndag, 1. juni 2008, 22:54

Jeg fatter ikke en dej :S

Hvordan finder jeg en USB hub på edbpriser.dk som har mindst 6 USB 2.0 porte som har en indbygget eller ekstern strømforsyning.

Jeg har fundet en, men den er kun med usb 1.1 det gider jeg ikke.

Håber der er en der kan hjælpe.

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "celfa" (01.06.2008, 22:55)

6

søndag, 1. juni 2008, 23:09

Citeret

Tak men hvor ser du at der er strømforsynings adapter?

Intel i5-4690K @ 4,7ghz
Coolmaster EVO212
ASUS Z97-A
Crucial MX100 240GB SSD
Gigabyte 970 G1 4GB

7

søndag, 1. juni 2008, 23:12

Citeret

Oprindeligt indlæg af celfa

Citeret

Tak men hvor ser du at der er strømforsynings adapter?

jeg tror ikke man kan se det på edbpriser, men på forhandlerens side kan man se det, f.eks. her med den D-Link hub og hos PRC-Data.

"Effektenhed Strømforsyningsadapter - ekstern"

http://www.prcdata.dk/produkt/d-link-dub…423824/udvidet/

Edit:
har lige kigget på edbpriser og hvis man igen kigger på den D-Link hub så under "Tekniske Specs" og "Effektenhed" så står der "Model: Ekstern" og "Type: Strømforsyningsadapter"

Dette indlæg er blevet redigeret 1 gange, senest redigeret af "Cyclups" (01.06.2008, 23:17)

8

søndag, 1. juni 2008, 23:25

Under punktet "Flere Specifikationer" på edbpriser kan man se det (ihvertfald ved dem jeg har tjekket indtil nu).

Jeg har lavet en søgning på edbpriser på "7 stk usb 2.0 porte" og her er resultatet. Jeg tror de mere eller mindre allesammen er med strømforsyning.

Anders

Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.