Kære gæst, velkommen til Tweak.dk. Hvis dette er dit første besøg her, bør du læse Hjælp. Her forklares i detaljer hvordan denne side fungerer. For at benytte alle funktionerne på denne side, bør du overveje at lade dig registrere. Benyt venligst registreringsformularen for at registrere her eller læs yderligere information om registreringsprocessen. Hvis du allerede er registreret, så log på her.

1

søndag, 1. juni 2008, 16:18

Jeg opdagede igår at der er noget der hedder en medieafspiller. Ja jeg følger sgu ikke med i tiden..

Den type jeg tænker på specielt, er den type der mest af alt er en ekstern HD incl. fjernbetjening og med tilslutninger til TVet så man kan afspille alt direkte på tvet.

Nogle der har et godt forslag til hvad man skal vælge max 1300. Gerne billigere, men med en "stor" HD kapacitet?

Men lortet skal virke og ikke resetes hele tiden.

På forhånd tak for svar, og har du evt et link til priser eller test eller noget jeg skal se så er jeg en glad modtager!

2

søndag, 1. juni 2008, 16:59

http://www.mpcclub.com finder du stort set al den information kun kan ønske dig om medieafspillere.

Jeg regner selv med at købe en Popcorn Hour A-100, eller en af deres kommende modeller (afhængigt af hvordan de kommer til salg).

Prisen i DK er 1700,- + harddisk, men efter min mening er det den klart bedste af de billige afspillere.

Du kan læse mere om PCH her: http://recordere.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30909&PN=1

3

søndag, 1. juni 2008, 17:05

Mange tak for svar, jeg vil læse det igennem.

Havde tænkt på om der var noget i denne størrelse/type der dur:
Plextor

4

søndag, 1. juni 2008, 17:28

Hvad du skal købe kommer jo helt an på dit behov.

Plextoren har ikke HDMI eller VGA, kan ikke afspille HD-video af nogen art og har ikke netværk af nogen art.

Alt det og meget mere kan NMT-baserede afspillere som PCH.

Har du set eller hørt noget om Plextoren eller var den bare billig? ;)

5

søndag, 1. juni 2008, 17:36

Tjaae synes nu det var en god prisklasse også synes jeg størrelsen virker genial.

Altså at den ser umiddelbart "lille" ud og man nemt kan bruge den som ekstern HD og derefter lige koble den til tvet...

Også havde jeg lige små 1500 til at brænde af...

Men det hele kommer fordi jeg så denne artikel i går...

Artikel

Men kan godt se det med HDMI, det ville jeg gerne have.
Men ellers må composite gå an...

Havde bare ikke set det før i den størrelse, og med at man kunne bruge den så let som ekstern HD, så derfor jeg blev interesseret.
Men kunne godt tænke mig at vide om den type kan afspille det meste osv.

EDIT også koster den incl. HD ca. 1.150 kr og med 750gb hd 1.300 med levering.

EDIT mener naturligvis at jeg må nøjes med Componet og ikke Composite som stinker.. :-)

Dette indlæg er blevet redigeret 2 gange, senest redigeret af "kruga" (01.06.2008, 19:47)

6

søndag, 1. juni 2008, 20:03

Vil bare lige sige at den popcorn maskine ser fed ud...

Kan godt være man skulle vente til den falder i pris.. Men er der ikke altid noget nyt?

Kan godt se mit forslag med plextor mangler lidt, men den er jo også billig.. :-(

7

søndag, 1. juni 2008, 21:25

Citeret

Oprindeligt indlæg af kruga
Vil bare lige sige at den popcorn maskine ser fed ud...

Kan godt være man skulle vente til den falder i pris.. Men er der ikke altid noget nyt?

Kan godt se mit forslag med plextor mangler lidt, men den er jo også billig.. :-(

Problemet med at vente på at ting falder i pris er at man ikke altid ved hvornår (og om) det vil ske. Så man kan "spilde" meget af sit liv på at vente. Og når den så er faldet er der måske kommet noget andet man hellere vil have. Så kan man vente på at det falder.

Anders

---------------------------------------------------------------
Bærbar computer
10 fingre
2 øjne
1 hjerne
---------------------------------------------------------------

8

søndag, 1. juni 2008, 21:49

du kunne jo også bare bruge din pc som medieafspiller

jeg har min pc tilslutted til tv via. 10M HDMI kabel (kontoret->stuen) og styre den med bluetooth mus

9

søndag, 1. juni 2008, 22:35

Citeret

Oprindeligt indlæg af BUGz
du kunne jo også bare bruge din pc som medieafspiller

jeg har min pc tilslutted til tv via. 10M HDMI kabel (kontoret->stuen) og styre den med bluetooth mus

fordelen ved at brugen en medieafspiller, er man ikke skal starte op for et monster for lige at høre noget musik eller hurtigt smække en film på

10

søndag, 1. juni 2008, 23:00

monster ?

fordelene ved en "pc" mediaplayer er uendelige

Nyeste Videoer og Trailers

Partner sider
Indsend nyhed
Har du fundet en fed nyhed så indsend den så alle andre på Tweak.dk kan få glæde af den.