Step by step guide til Linksys WRT54G?

  • Hejsa, jeg leder efter en som har TDC som udbyder og har en Linksys WRT54G router, hvor opsætningen virker som den skal.


    Jeg mangler en step by step guide til hvordan opsætningen skal se ud, bare screenshots af de forskelige sider i routeren. Der er et eller andet galt med min opsætning da den af og til smider forbindelsen mellem router og modem. Forbindelsen mellem mit Wlan kort(bærbar) er stadig tilsluttet, når det sker - det er Vista Home premium på den bærbare - går jeg så ind i Netværks og delings center og klikker på det røde kryds mellem router og Internet, laver Vista en diagnose og imens tilslutter routeren til modemet igen, så kommer Vista og siger at der ikke er nogen problemer.


    Min WRT54G er HW ver 7.2 men tidligere udgaver kan sikkert også gøre det:)


    Nu er det flere timer siden at den smed forbindelsen, og så lige pludselig sker det igen.


    Det er en splinterny router samt et splinternyt Wlan kort - Intel 3945ABG.


    Håber der er en der kan hjælpe:)


    På forhånd tak:)


    JBJ

  • Hejsa


    nu har TDC jo ikke noget med din router at gøre.
    hvis dit modem ellers er trenet op altså der er konstant lys i DSL lampen så er der forbindelse til centralen. kan evt teste den for dig hvis det er.



    Du kan evt prøve at resette din router og så sætte den op på ny igen og gør det nu med et kabel første gang, har før været ude for at det smutter over w-lan.


    tjæk lige efter om du har den nyeste firmvare i WRT54G Downloads

    PSU Corsair TX750W & Asus ROG STRIX B450-F GAMING
    Ryzen 5 3600 3.6GHz
    & Zalman CNPS7500-Cu LED

    Kingston DDR4 PC3200 16GB CL16 HyperX Fury

    Inno3D Geforce GTX 1060 3 GB
    Samsung 970 EVO 500 GB NVMe & 2 TB Seagate 7200rpm SATA3
    OS: Linux Mint x64 & Win 10 x64

    Rettet 2 gange, sidst af Brumbassen ().