Endnu en ny computer

  • Hej. Jeg har forsøgt at sammensætte en ny computer med hjælp fra venner og jeres forum, men jeg bliver alligevel nødt til at belaste jer med endnu en tråd - beklager.


    Jeg er indtil videre nået frem til følgende sammensætning, men vil gerne være sikker på at det spiller sammen. Specielt er jeg lidt i tvivl om hvorvidt bundkortet og grafikkort matcher hinanden. Derudover er jeg i tvivl om SATA - Det er kommet til efter jeg samlede min nuværende, er der noget specielt jeg bør være opmærksom på der?


    Hvis der er et (eller flere) af produkterne der har et horribelt ry må i også gerne lige råbe op.


    På forhånd tak for alle svar og evnt. gode råd der måtte komme.


    Bundkort: ASUS P5E AiLifestyle Series


    CPU: Core 2 Duo E8400 3 GHz


    PSU: Corsair TX750W


    Ram: OCZ Platinum 2 x 2 GB


    Grafik: Gainward BLISS 8800GT PCX TV Dual DVI Golden Sample(1 GB)


    HDD: 1 x WD Raptor WD740ADFD 74 GB & 1 x Maxtor DiamondMax 22 750 GB


    Edit: Glemte lige et enkelt link.

  • Rettelser:


    Psu : Corsair 550W
    GFX: Geforce 8800GTS 512mb
    HDD: Samsung F1


    Ellers ser det godt ud

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Hej.


    Min nuværende skærm er på 17" -- Men jeg vil ikke udelukke at jeg køber noget større på et tidspunkt.


    Simon>> Tak for input, det ville være dejligt hvis du gad forklare hvorfor du synes det skal rettes?


    PSU: Jeg har indtryk af at hardware (specielt GFX) kræver meget strøm - Det kan jeg da huske var et problem da jeg købte den her. Jeg putter nok også et lydkort i maskinen, men det kræver måske heller ikke det vilde strøm. Synes bare ikke der var nogen grund til at spare de 200,- der.


    GFX>> Det giver ingen mærkbar forskel om der er 512 el. 1024 ram?


    HDD>> Er Samsungs HD bedre end Maxtor - Eller er det for den ekstra plads du anbefaler den?

  • Et 8800GT/GTS kræver slet ikke en 750W, rent overkill, og Corsair yder utrolig godt og lydsvagy :clap:
    Og ja, samsung laver bedre HDD end maxtor efter min mening, utra stabile osv :9xo Kører dog selv Seagate som jeg er glad for

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Samsung F1'erne er klart vildeste til prisen ;)


    Ja 550W er mere end rigeligt, systemet vil kunne køere med en 450W os.


    Hvis du ikke skal over de 22" så tag GTS'eren. Elles snup et 9800GTX eller et af Nvidias nye kort (260/280)


    Det med ram på et GFX er lidt svær at forklare. Altså landskab og mange folk feks. BF2 det er ram det kræver.


    Men 8800GTS er os lavet som 320mb og 640mb versioner, men 512mb versionen er med den nye G92 chip

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

    Rettet 2 gange, sidst af Simon Bay ().

  • Okay - Havde bare set en del steder at i anbefaldede at man ikke skulle spare på PSU - Så tænkte jeg hellere måtte være på den sikre side.


    Det jeg har nævnt i første post er også GTS, blot med en 1 giga ram i stedet - Men det er måske også overkill? -- Det vil heller ikke give en smule fremtidssikring?


    Fair med HDD, så finder jeg en Samsung F1 der passer til mig. 8)


    Edit: Ahh, Der var så et lille "S" der snød mig. Så en 512 GTS er bedre end end 1024 GT? Eller?

  • Ved jeg nu ikke, bare sørg for disken har godt med cache;)


    Kører selv med en 80GB main og så en 500GB til mit rod;) Det kører upårklageligt

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB