Blå skærm ?

  • En af mine venner har lige købt en ny computer.. men han får blå skærm når den starter windows op han kan ikke nå at se fejl koden.. nogen der har en ide hvordan man kan se fejlen eller hvad det er..
    synes jeg havde læst et sted hvordan man kunne få den til at blå på den blå side,... men kan ikke finde det igen..



    Det skal siges at den har kørt før uden dette problem..

  • det kan være flere ting der kan være årsagen.. det kan foreksempelt være rammene der er defekte, eller psu,en der er for svag... ja det kan være fler ting, de ting jeg nævnte var bare et skud i tågen, men hvis han har mulighed for at prøve rammene i en anden maskine, vil jeg nok anbefale det til at starte med.

    asus P8P67 evo
    16GB corsair vengeance DDR3 xmp 1600mhz
    core i5 2500k @4.3GHZ- arctic freezer 13 pro
    samsung 840evo SSD 250GB - samsung f3 1tb.
    coolermaster 600m silent pro
    msi GTX970 gaming.
    AOC 24 G2460PG
    steelseries siberia v2-logitech z-2300- creative sb z

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af SenZer
    En af mine venner har lige købt en ny computer.. men han får blå skærm når den starter windows op han kan ikke nå at se fejl koden.. nogen der har en ide hvordan man kan se fejlen eller hvad det er..
    synes jeg havde læst et sted hvordan man kunne få den til at blå på den blå side,... men kan ikke finde det igen..



    Det skal siges at den har kørt før uden dette problem..


    Prøv og tryk F8 under startop, gå i fejlsikret tilstand se om den booter, fjern alt udnøvendigt under statup fanebladet i kør > msconfig. Hvis den ikke booter op i fejlsikret er det nok rimlig sikkert og sige der er hardware fejl, men kan lige så godt være software fejl at den går i blå skærm.


    Derudover kan du ved og trykke F8 under startop vælge Dekativer automatisk genstart af maskinen ved fejlkode, og derved nå og s fejlbeskeden v. blå skærm.

    1x ASUS Maximus IV Extreme-Z
    1x Intel® Core™ i7-2600K Processor @ 4.430 mhz - Corsair H60
    2x Gainward GeForce GTX 570 1280MB
    1x Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 16GB CL9 Kit w/4x 4GB XMS3 modules
    1x Corsair TX V2 850W PSU

  • hov har ikke lige tjekket tråden i et stykke tid.. han kom ned til mig hvor vi prøvede at sætte nogen af mine dele over i hans.. vi er rimlig sikker på at bundkortet er stået af.. så nu er det sendt en :)

  • Hej


    Har haft helt samme problem med der kom en blå skærm når computeren startede op.
    Jeg re-installerede XP også virkede det igen :D

    Wasam Yellow Alien Cabinet
    2,8 GHZ Pentium D
    ASUS P5N32-SLI Premium WIFI/AP
    2,5 GB DDR2 DDR-800
    2x Geforce 8500GT 512 DDR2 SLI
    2x Phillips 15" LCD Screens