Hvor ligger fejlen??

  • Hej!


    Igår virkede min hjemmebyggede PC fint, og jeg lukkede den ned helt normalt. Idag er der slet ikke liv i den. Dvs. at når netstikket er sat i strømforsyningen, så er der lys i strømforsyningen samt lys de steder på bundkortet, som der skal være. MEN når jeg trykker på PC'ens on/off knap sker der absolut intet - og jeg mener absolut intet, den er helt død, og forsøger ikke engang superkort lige at starte op, før den lukker ned.


    Mine egne idéer er:


    1) Strømforsyningen, men ville der så kommer lys de forskellige steder når jeg tilslutter netstik?? (den er da ihvertfald ikke helt død)


    2) PC'ens on/off knap og/eller tilslutningen hertil - der er løs forbindelse/den virker ikke etc...?


    Hvad siger I som eksperter herinde? Er I enige med mig, eller kan fejlen ligger andre steder? Det som undrer mig er, at den er helt død, og slet ikke lige prøver at starte op som vi kender det, hvis der er fejl på fx ram/grafikkort etc.


    Mange hilsner

  • Har du overhovedet ikke foretaget de mindste ændringer fra du slukkede den igår, til du forsøgte at tænde den idag?


    Hvis du har, er det stedet at starte.
    Dernæst reset BIOS.
    Hvis det stadig ikke sker noget, så tjek bundkortet for løse skruer/metaldimser der kunne ligge og korsslutte et eller andet. (hvis du tør så vend kabinettet med bundkortet opad og ryst det!!. Det har virket for mig.)
    Det sidste der har virket er at fjerne alle de små ledninger fra kabinet til bundkort, og kun sætte power og reset til (og tjek lige manualen igen og se at de nu er sat helt rigtigt.)


    Når der er fejl på RAM eller grafikkort plejer der at komme en lille "bib-kode" fra bundkortet.