tid til opdatering

  • Hej alle på tweakDK


    Jeg har igennem et stykke tid læst jeres forum og ville bare lige ligge et tumbs up.


    Men for at komme til sagen står jeg i den situation at jeg gerne vil have opdateret min computer uden at skulle investere i en helt ny. Da jeg ikke er det ville geni til alt det med hardware tænkte jeg at jeg ville spørge til råds her ind, hvis det er forkert skal i bare slette tråden :)


    Men altså jeg bruger min computer til diverse forskellige spil og siden de nu er begyndt at stige drastiskt i kvalitet stiller de højere krav til min computer som med selvfølge heraf trænger til en opgradering. Det jeg leder efter er en computer der kan køre alle spil på markedet ikke nødvendigvis i højeste opløsning men bare nogenlunde uden problemer.
    Lige pt ser min computer således ud:


    CPU: Intel Pentium 4 540, 3200 MHz
    Motherboard navn: Asus P5P800S (5PCI, 1AGP, 2 DDR DIMM, Audio, LAN)
    Motherboard Chipset: Intel Breeds Hill i848P
    System Memory: 2048 MB (PC3200 DDR SDRAM)
    Video adapter: Radeon X1950 Pro (512 mb)


    Info er fundet med programmet Everest ja det fik jeg af vide jeg skulle bruge :), men hvis det kan holdes inden for et nogenlunde prisleje ville det bare være perfekt.


    Og ja hvis i skal bruge mere info så bare skriv!

  • er enig, det eneste der kunne genbruges er gfx hvis det er til pci-e


    men en c2d E8200 asus/gigabyte mb med x38 chipset samt 2*1 eller 2*2 gb ram samt evt et 8800GT, så har du en pc til det du vil have.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman
    er enig, det eneste der kunne genbruges er gfx hvis det er til pci-e


    men en c2d E8200 asus/gigabyte mb med x38 chipset samt 2*1 eller 2*2 gb ram samt evt et 8800GT, så har du en pc til det du vil have.


    det behøver så ik lige være et X38 chipset et P35 ka os godt køre det ik Fragman? :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|


    det behøver så ik lige være et X38 chipset et P35 ka os godt køre det ik Fragman? :)


    jo, hvis de understøtter wolfdale...det ved jeg bare ikke om alle p35 boards gør med den bios de kommer med....

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    jo, hvis de understøtter wolfdale...det ved jeg bare ikke om alle p35 boards gør med den bios de kommer med....


    nej det er så spørgsmålet, men ka jo ringe og høre forhandleren man køber boardet ved eller. skrive en email :)

  • det lyder godt med alle rådene, og ja ved godt den er noget forældet min computer.


    Men vil lige se om jeg kan finde alle de ting i omtaler rundt om på internettet :) Kunne være lækkert hvis en gad at komme med lidt nærmere specifikation på indkøbene dog, da jeg ikke rigitgt kender til de forskellige mærkers fordele og ulemper.

  • jeg vil sige købt noget ligende det her:


    Intel Core 2 Duo E8400
    et bundkort med Intel P35 chipset
    2x1gb evt. 2x2gb ram til Vista.
    Nvidia GeForce 8800GT 512mb


    så ka du evt genbruge din hdd og psu hvis den er stor nok. med det system der ka du os game de nyere spil hvis du får lyst til det :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xploor
    Lyder godt!


    er der en eventuel måde jeg kan bestemme min PSU størrelse på, kan ikke lige umiddelbart finde specifikationer i everest.


    åben kabi og læs på siden af din psu, nemmeste :)

  • Mit valg kan jeg ikke give dig svar på, men hvis du har et billigere alternativ er det kun top fedt.


    Det kan godt være der står noget med W da sedlen er forholdsvist slidt, men den sidder i hvert fald bag på PSU'en!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Fragman


    jo, hvis de understøtter wolfdale...det ved jeg bare ikke om alle p35 boards gør med den bios de kommer med....


    Ellers kan ha vel opdatere sin bios med sin P4 cpu og så kører derfra. :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af xploor
    Mit valg kan jeg ikke give dig svar på, men hvis du har et billigere alternativ er det kun top fedt.


    Det kan godt være der står noget med W da sedlen er forholdsvist slidt, men den sidder i hvert fald bag på PSU'en!


    Der sidder et klistermærke på din PSU på en af de sider du ikke kan se uden at pille siden af dit kabinet.
    Noget i stil med det her:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Maverick


    Der sidder et klistermærke på din PSU på en af de sider du ikke kan se uden at pille siden af dit kabinet.
    Noget i stil med det her:


    der står: RAting outputs Watts: 400W

  • Den var ikke så stor


    Køb en Corsair 520HW, det er kvalitet :D


    Men en E8200 eller E8400
    Et Gigabyte P35 Board, super ! :D
    Et 8800GT/GTS
    OCZ Platium er nogle nice ram til 5xx,-
    Og evt en CPU Blæser hvis du overvejer at OC lidt :) (Silent Knight, Arctic Freezer, eller bare en Scytche :D)


    Men husk 64bit OS, hvis du vil udnytte 4k ram :9xo

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W