BIOS Update til ASUS P5-NE SLI ?

  • Ey jeg har lige købt core 2 duo E8400 3.0 GHZ processor og den virker bare ikk.. mine specs på computeren står i signatur. jeg fik af vide jeg skulle opdatere min BIOS hehe. MEN HVORDAN GØR MAN !!!!!! :P


    På forhånd tak pAFFIE


    #Team-y2k

    ASUS P5-NE SLI - Core 2 Duo E6600 - 4GB DDR2 PC2-5300 Kingston RAM - 550 W Xilence Strømforsyning - 320 GB SATA 7200 RPM Harddisk.

  • Det er såmænd meget nemt:)


    Du går ind på denne side: ASUS


    Der vælger du "Motherboard" i den første rubrik, så vælger du "Socket775" i den anden rubrik.
    Og så vælger du "P5N-E Sli" i den sidste.


    Derefter kommer du til en side med en masse punkter. Derinde klikker du på "BIOS"


    Så kommer alle Bios-udgivelserne frem. Her vælger du "1002", da det er den nyeste Bios.


    Så downloader du filen, unzipper den og brænder filen "1002.bin" ned på en cd. Du kan muligvis osse overfører filen til USB-nøgle, men det har jeg endnu ikke prøvet, så du må ikke tage mig på ordet:)


    Når det så er gjort, booter du op i bios ved trykke på "DEL" lige efter du starter computeren, og finder det punkt, der hedder "EZflash". Det mener jeg ihvert fald det hedder.... Herfra kommer du ind i det punkt hvor du har mulighed for at updatere BIOS. Her vælger du så "1002.bin", som du har lagt ned på cd`en eller USB`en og så opdaterer den automatisk...


    Så skulle du gerne være kørerende:)

    |iPhone SE|64GB|iOS 9.3|


    |iPad Air|16GB|iOS 9.3|

    Rettet 2 gange, sidst af enoC ().

  • Hej, jeg har selv P5N-e SLI og en e8400 processor. Og jeg skulle også opdatere BIOS, men der er en nemmere måde hvis du vil undgå alt besværet.


    Asus har et program der hedder Asusupdate, det ligger på den CD der fulgte med motherboardet, og kan ellers hentes på deres hjemmeside (tror jeg nok). I det program kan du bare vælge "update BIOS" og så gør den det helt automatisk. Downloader for dig, flasher den for dig og genstarter computeren - og vupti så er det klaret!


    tillykke med din E8400, det er en helt fantastisk processor!