Netgear DG834N Modem & Cybercity

  • Ohøj folket.
    Har bestilt cybercity solo bredbånd 20/1 mbit i anledningen af at jeg flytter.
    Jeg havde så egentlig købt en Netgear WND3500 router, men har efterfølgende fundet ud af, at cybercity ikke blot leverer et modem, men leverer en modem/router combi. Vil meget gerne have en anden router end den cybercity leverer. Har så hørt at det skulle være noget være bøvl med router på router opsætning. især med port forwarding osv.
    Jeg har så set at Netgear også har lavet en ADSL2+ modem /router combi med deres Netgear DG834NB .
    Straks ringede jeg til cybercity, hvor jeg ventede godt en halv time, men da jeg endeligt kom igennem og fik spurgt om jeg kunne sætte et andet modem på, fik jeg at vide at det blot skulle understøtte ppp0e. Jeg kan dog ikke finde noget sted hvor det står at routeren understøtter dette.
    Er der nogen der kan hjælpe mig. Skal gerne vide det i løbet af få dage, så jeg ved om jeg skal bytte den router jeg havde købt.


    mvh sonico

  • Men det cybercity levere er en router med indbygget modem, vil du have en anden router skal du enten skaffe et adsl 2+ modem eller en anden router med indbygget adsl 2+ modem. Og hvis du vælger at finde en anden router skal du huske at sørge for at vpi/vci indstillingerne er sat til det samme som cybercity routeren.

  • Solskin.
    Ok så har jeg nok husket forkert.
    Sjovt nok bestilte jeg præcis samme modem hos proshop for en time siden.
    Men godt at vide at den fungerer.


    Har fået besvaret mit spørgsmål, så tråden kan lukkes