5.1 højtalere

  • Jeg har 5.1 højtalere og tilsvarende lydkort. Ja alle højtalere kan godt spille, men når jeg spiller musik bruger den kun 2 af højtalerne, self de forreste. Er der ikke noget man kan gør så alle højtalere spiller, når det gælder musik?


    på forhånd tak

  • hvilket højtalersæt og lydkort drejer det sig om, er ret essentielt at vide :cheers:


    Det er nok i din medieafspiller eller lydkort indstillinger der skal pilles lidt.


    Kører du analog eller digital (COAX eller optical)

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.

  • har købt 5.1 logitech x-530, og lydkort er indbygget i motherboard, der står at den har 2/4/5.1/7.1 channel, som jeg sagde før alle højtallere spiller som de skal. Det er en realtek lydkort men aner ikke hvilket af de der stik jeg bruger =). Vil bare gerne kunne spille alle højtallere til musik =)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af c-k
    Musik lyder alligevel af helveds til i 5.1 ;)


    Flot at skrive noget, som er fuldkommen uinteressant.


    Quote

    Oprindeligt indlæg af TjeeNi
    har købt 5.1 logitech x-530, og lydkort er indbygget i motherboard, der står at den har 2/4/5.1/7.1 channel, som jeg sagde før alle højtallere spiller som de skal. Det er en realtek lydkort men aner ikke hvilket af de der stik jeg bruger =). Vil bare gerne kunne spille alle højtallere til musik =)


    Nårh Tjeeni :)


    Problemet er, at det signal, som musikoptagelsen kun er skabt til 2 højtalere. Der er derfor ikke noget signal til de resterende højtalere. For at dette kan lade sig gøre, skal du have et program, som kan "skabe" surroundlyd


    http://www.fxsound.com/dfx/ind…ubvendor=0&plus=0&refer=0


    FXsound har skabt DFX Audio En. dette program kan klare det.

  • du kan vælge surround i winamp general options f.eks. Det er klart software der driller dig når de andre højtalere spiller mens du måske ser film osv

    Corsair Spec Alpha Red Custom, dual rad + single rad in front - Intel 7600k@4.9 1,24 vcore watercooled - 8GB Geil Forza DDR4 3000mhz - 450W Thermaltake SMART PSU - Kingston HyperX 240GB SSD - Asus GTX1060.