Åh - HJÆLP

  • Altså sidder her med en Acer Aspire 3630. So har 35 GB til rådighed på harddisken. Den optimale altså.
    Og alle de der windows mapper med system filer osv. Fylder 25 Gb. Og de sidste 10 er åbenbart til få programmer og lign. Men lortet er blevet så langsomt. Og gider ingenting. Så jeg har brug for hjælp til at vide, hvad jeg må slette, uden der opstår problemer. Jeg kan jo knap bruge den mere.


    Ville være skønt, hvis nogle kunne hjælpe.


    -Louise :)

  • Hej og velkommen til TWEAK.dk :)


    Tror ikke det er plads (eller mangel på samme) det er skyld i at din PC er blevet langsom. Men her er et par ting du kan gøre for at give den en lidt hurtigere respons.


    -Tjek for spyware og viurs
    -Kør en diskfragmentering
    -Slå alt unødvendigt lir fra


    Du har ikke sagt hvilket styresystem du bruger? Men antager at det er XP?


    Endnu en gang velkommen til.


    Mvh Stubkier

  • Tak ! Har nu et virus program, og har defragmenteret min bærbar. Og ja, det er XP. ;)
    Har næsten ingen programmer tilbage - Kun word, excel og alt det normale.


    Der er godt nok kun 600MB tilbage på harddisken. Men ved ikke, hvad jeg kan slette, for at der er mere end 1% ledigt. :o

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Louisehoey
    Tak ! Har nu et virus program, og har defragmenteret min bærbar. Og ja, det er XP. ;)
    Har næsten ingen programmer tilbage - Kun word, excel og alt det normale.


    Der er godt nok kun 600MB tilbage på harddisken. Men ved ikke, hvad jeg kan slette, for at der er mere end 1% ledigt. :o


    Har du KUN xp og office pakken til at ligge på din PC? og det optager alt plads? Har du tjekket for spyware? og evt tømt mappen med dine midlertige filer?


    Hvor mange RAM har maskinen?


    Mvh Stubkier

  • Ja, det er det der er lidt vildt. Mine programmer er det mindste problem. Det er windows mappen med temp osv. Men dem må jeg gerne slette eller hvad? Og også midl. filer?


    Jeg er jo slet ikke så meget inde i alt dette. Jeg kan finde ud af at hente et program og afslutte det igen. :)