Køb af computer samt skærm, VIGTIGT?

  • Goddag.


    Som overskriften siger det, så vil jeg gerne blive lidt klogere på hvad der er vigtigt, når jeg skal ud og investere i en ny computer samt tilhørende skærm.


    Jeg er klar over de grundliggende ting, men om der står GT, GTX eller noget helt trejde siger mig ingenting. Jeg vil nok heller ikke kunne kende en god cpu fra en dårlig eller skelne mellem hurtige og langsomme ram.


    Derfor vil jeg høre, om der er nogle tommelfinger-regler, links eller bare gode råd/anbefalinger til hvad/hvilken computer OG skærm man skal anskaffe sig.


    Mine behov er at den kan trække de nyeste spil optimalt (ikke nødvendigvis high-details) og at skærmen selvfølgelig kan følge med.


    Jeg har kigget på topdata.dk, da jeg har hørt meget godt om dem, men kan man virkelig få en god stabil gamer-pc til godt 3000kr. fra ny af?


    På forhånd tak!

  • Du for ingen god stabil gamer pc til 3000kr af ny.


    Du kan prøve kigge i de andre tråde om dette emne der er så mange om hvilket hardware man skal købe


    //BAY

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB