Tomtom, Mapshare og TMC - Forklaring ?

  • Hej.


    Jeg sidder her og overvejer at købe en TomTom ONE XL + en TMC antenne. Sådan som jeg har forstået det, så får jeg avide hvis der er sket et uheld på en vej / eller andet ?! Jeg googler så lige efter et review, af den og så finder jeg det her ved bladet "GEAR" : (link her http://gear.comon.dk/index.php/review/show/id=2181)


    ". Dog er der ikke meget grund til at sætte næsen op efter trafikmeddelelser via TomTom Traffic, der henter sine data gennem mobiltelefonens dataforbindelse. For selv om forbindelsen via Bluetooth forløber overraskende gnidningsløst er der ikke nogen danske data at komme efter. Stram op!


    Til gengæld kan man – afhængig af ens teleudbyder – hurtigt brænde et par hundrede kroner af på at hente nye stemmer, vejrudsigt og andet gøgl."




    __________________________________
    Derfor får jeg pludselig et par spørgsmål, som jeg håber i kan hjælpe med !


    Vil det sige ? At min mobil skal have forbindelse til navigatoren før jeg kan få trafikmeldinger ?


    Kan man ikke downloade stemmer til gpsén fra computeren og ligge på ?


    En der vil uddybe Mapshare ? Og virker det med det samme ? Skal jeg købe noget ekstra ?


    Hvis der kommer et nyt kort over danmark skal man så KØBE dette ? eller er det der Mapshare er smart ?