Nyt bundkort..

  • Hej igen...


    Mit XFX 680i LT er stået af. Jeg skal så have et nyt bundkort, men hvilket?
    Jeg er ikke så ferm udi software, men jeg vil købe et bundkort hvor jeg bare kan smække delene til og boote op uden at skulle formattere.....
    OC er ikke nødvendigt...har nok kræfter uden...
    Kører ikke vista som i sig...men XP 32 bit...
    Er der noget hjælp at hente?


  • Vil efter egen erfaring sige at du SKAL formatere, når du skifter bundkort!

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobtc


    Vil efter egen erfaring sige at du SKAL formatere, når du skifter bundkort!


    Man skal ikke formatere, den vil finde alle enheder forfra og installere dem en efter en som hvis man havde installeret xp fra bunden af, dog kan der opstå nogle uforklarlige problemer hvor det så vil være nødvendigt at installere forfra, for at få alt op at køre som det skal.
    Men prøv at smide et bundkort i og installer driverne og se om der er nogle problemer, der er ikke rigtigt nogle der kan sige på forhånd om du vil have dem eller ej, det er bare at prøve sig frem eller at smide et bundkort magen til i.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af jacobtc


    Vil efter egen erfaring sige at du SKAL formatere, når du skifter bundkort!


    enig


    der er garanteret også kommet nye drivere til det meste af dit HW siden din sidste formatering


    hvorfor vil du ikke formatere ?


    da jeg fornylig formateret til vista-64, formateret den lige 250GB og installeret vista på 20min, det som om vista ikke formaterer hdd men bare sletter og installere :crazyeyes: ?

  • Kan godt lade sig goere at skifte bundkort uden format, jeg skiftede fra et asrock med via chipset til et gigabyte med p35 chipset, slettede ikke engang de gamle drivere, saa lan, lyd osv kunne jeg stadig finde i enhedshaandtering som ikke aktiv. Ingen brok i det halve aar jeg koerte med det.


    Saa hvis man lige afinstallere alt gammelt inden saa burde det fint kunne lade sig goere.



    En anden ting der kan goeres uden at miste noget som helst er at vaelge den der hedder behold nuvaerende installation/styresystem (kan ikke helt huske), der hvor man normalt vaelger partition mener jeg, eller ogsaa er det skridtet laengere, hvor man vaelger hurtig eller rigtig formatering.



    @BUGs, er nok fordi den bare sletter index filen, saa er den ogsaa "formateret", den giver bare lov til at der kan skrives over alt det der ligger der.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af noxon
    @BUGs, er nok fordi den bare sletter index filen, saa er den ogsaa "formateret", den giver bare lov til at der kan skrives over alt det der ligger der.


    det kanon, så tager det jo ingen tid at formaterer, hvilket jo også er en hel del lettere - i vista


    og ja man kan som regl godt hvis man afinstallere driverne, men så er vi jo halvvejs formateret hvis det var vista :$


  • Har prøvet det en 3-4 gange så vidt jeg husker er der kun en enkel gang det har kørt fejlfrit eller nogenlunde fejlfrit. personligt vil jeg ikke anbefale det.
    Mht bundkort kørte du Sli på det gamle? For så skal du jo ha der kan det igen. Jeg ville så tage et nyt XFX 780i.
    http://www.edbpriser.dk/Produc…ea=products&Soegeord=780i

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate