DVD+RW hvordam formaterer man ?

  • Jeg er meget ny her og temmelig meget i knibe (synes jeg altså - jeg er klar over at der er mennesker i Myanmar og Kina, som er i større problemer).


    Jeg har skødesløst købt nogle Verbatim DVD+RW skiver, men jeg kan ikke få dem formateret.
    Jeg bruger Nero 7 som brænderprogram og har XP pro som styresystem.
    Naivt troede jeg, at der måtte være en funktion i Nero, som formaterer første gang, men jeg kan ikke finde den. Der er en funktion, som kan slette fra en RW DVD, men den dur jo ikke.
    Så har jeg prøvet at gå via Denne Computer - DVD-drev og højreklikke, men det kan heller ikke lade sig gøre. I gamle dage, da man havde disketter kunne man formatere på den måde (mener jeg at huske).
    Er der ikke blandt alle I vakse unge mennesker nogle som kan hjælpe mig ?


  • Hvorfor duer den funktion ikke ? - Et eller andet sted er der en funktion der kan slette din RW DVD. Kan ikke huske hvad den hedder. Bruger den yderst sjældent, men den hedder vel noget ligende "erase DVD".


    Men hvis du smider DVD´en i din brænder og prøver at brænde noget over på den, så spørger Nero dig vel om den skal slette skiven først ? ... Mener jeg den ihvertfald gør hvis skiven er fuld ?


    Quote

    Oprindeligt indlæg af Alex
    Skal man ikke bare brænde de filer du vil have over på den? så vidt jeg ved skal sådan en disk der ikke formateres, det jo ikke nogen Harddisk.


    Hvis der ikke er plads, så skal den jo slettes før den kan fyldes op. Også selvom det ikke er en harddisk. Det er vel meget logisk ?

  • Jeg har nu set, at der bag på kassen står (med mikroskopiske bogstaver), at skiverne er beregnet til en DVD-optager. Det skrev Billigmedien.de ikke noget om på deres hjemmeside.
    Åbenbart har jeg købt de forkerte skiver.
    Så jeg siger tak for de forslag der er kommet og lukker sagen.


    Micawber