Blu-Ray Drev

  • hej..


    er der noget særligt man skal være opmærksom på, hvis man skal ud og invistere i et Blu-Ray Drev


    hvad er godt - hvad er dårligt..?


    er den billige lige så god som den dyreste..?


    håber nogle sidder med lidt erfaring..?


    Mvh.
    TaHL

  • desværre ikke endnu, de fleste venter vel på at priserne falder en del på dem først...men hvis det er det samme som med cd rom og dvd drev, så er forskellen minimal i normal brug....dog larmer nogle meget, og andre ikke særlig meget.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Har selv et Pioneer BDC-202BK og det virker fint.


    Det larmer ikke når jeg afspiller Blu-ray film, men når det er DVD film larmer det en del. Det har jeg dog løst ved hjælp af AnyDVD.


    Har flashed til nyeste firmware som understøtter den seneste Blu-ray standard.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Pinky
    Har selv et Pioneer BDC-202BK og det virker fint.


    Det larmer ikke når jeg afspiller Blu-ray film, men når det er DVD film larmer det en del. Det har jeg dog løst ved hjælp af AnyDVD.


    Har flashed til nyeste firmware som understøtter den seneste Blu-ray standard.


    jeg har samme Blu-ray drev, men understøttelse af nye Blu-ray standarter har inted med drevet at gøre men softwaren man bruger, fx PowerDVD


    for selve blu-ray skiven er der ikke blevet lavet om på siden de blev lanceret, men indholdet er blevet ændret nogle gange efterhånden


    har også flashed firmwaren til 1.04 og her har du hvad den indeholder...


    BDC-S02 / BDC-202


    ver. change point
    1.04 Support New DVD-R Media. (12x writing : RiTEK)
    Support New DVD-R DL Media. (4x writing : RiTEK)
    Resolves booting time issues between BDC-S02 and certain PC environments


    men alt i alt et godt og billigt BD drev
    http://www.edbpriser.dk/Produc…059&searchArea=&Soegeord=


    cheers


  • Det er ikke kun softwaren der gør forskellen, det er bestemt også firmware. Det er jo ikke alle drev der kan tage BR Profile 2.0 endnu ;)


    E8200/4Ghz - Passive TRUE 120
    Asus P5E
    XFX HD5850 BE
    4GB Corsair DHX PC6400
    Samsung 1TB F3
    Corsair TX650
    Antec Solo

  • "BD" profil 2.0 har inted med drevet at gøre!


    powerDVD tilbyder fx. BD profil 1.1 i deres seneste udgave..




    The new dimensions in entertainment to be explored with PowerDVD 8 Ultra:


    * Remix Hollywood by remixing your favorite DVD movies
    * Play AVCHD and BD Profile 1.1 movies
    * Enjoy DTS-HD 7.1 surround sound technology in high-definition
    * Build an enormous movie collection and connect with global users at MoovieLive.com
    * Watch Blu-ray discs with support for the latest HD formats, interactive features and next-gen disc navigation

  • haha alle de fjolser som købte HD drev og Xbox 360 :D

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    haha alle de fjolser som købte HD drev og Xbox 360 :D


    Jamen er er da glad for du kan grine af det..
    Jeg har en Xbox 360..


    Og jeg overvejer faktisk at købe et HD-DVD drev...


    Drevet koster helt ned til 99,- nu..
    Og mange af de film jeg gerne vil have findes på HD-DVD helt ned til 30-79,- kroner..


    Det synes jeg er ok for de HD film jeg gerne vil have..


    Så jo, jeg regner da med at anskaffe mig et HD-DVD drev inden længe..


    Har jeg så en 30-40 film jeg kun kan se gennem Xbox'en, jamen så må det være sådan..


    Køber jo nok en ordentlig bluray afspiller når de falder i pris alligevel..


    Men ind til videre er HD til 99,- rigeligt for mig..


  • Det er kun blevet sjovere. :D :T :T :T :T


    Ej det er fair nok kan godt se der er penge at spare...

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af daltona
    Læste noget om at salget af Blu-ray drev og maskiner er faldet med 40%, så det er vidst ikke helt afgjort endnu, hvem der vinder.


    For alle dem som ikke har fuldt med i diverse nyheder HD-DVD er DØD, KAPUT, GEFESEN GEWESEN. Toshiba har fuldstændig lukket for udvikling og produktion af HD-DVD, SLUT. Der er ingen diskution.


    http://www.pcworld.dk/art/9593?a=category&i=214

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

    Rettet en gang, sidst af RAC ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af daltona
    Læste noget om at salget af Blu-ray drev og maskiner er faldet med 40%, så det er vidst ikke helt afgjort endnu, hvem der vinder.


    Produktion af HD-DVD er fuldstændig stoppet, alle film studierne er gået over til Blu-ray, så tror lige du skal checke datoen på dine nyheder


    cheers

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af BUGz


    Produktion af HD-DVD er fuldstændig stoppet, alle film studierne er gået over til Blu-ray, så tror lige du skal checke datoen på dine nyheder


    cheers


    Det er rigtigt at HD-krigen er overstået - med Blu-Ray som vinder, men det er også rigtig at salget af Blu-Ray-hardware faldt betydeligt efter krigen var overstået. DailyTech skriver i artiklen her (http://www.dailytech.com/Blura…Up+Steam/article11651.htm) at salget ganske rigtigt faldt 40% (i januar/ februar) - så måske du også skulle tjekke nyhederne... ;)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af RAC
    haha alle de fjolser som købte HD drev og Xbox 360 :D


    Ja det blir BD der ruler der. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Forresten hvad med de brændere der er på markedet til blue-ray? Duer de til noget eller er det ikke til at røre ved endnu? :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Jeg har heller ikke selv skiftet over fra dvd til Blu-Ray endnu grunden til det er at,
    Blu-Ray er jo heller ikke rigtig blevet "mainstream" endnu på den måde.
    Altså lige nu ved man at alle har en dvd afspiller, men man kan jo ikke være sikker på at alle har en blu-ray afspiller.
    Så når de begynder at udgive spil på Blu-Ray til PC skifter jeg nok først over...

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe

  • super fedt med noget input..


    min raptor OS HDD, stod af kort efter jeg havde lavet dette indlæg, så har ikke været på før nu.. men lækkert at se at der kommet nogle gode og "sjove" indlæg.. tak for det alle sammen..


    overvejer faktisk også at købe et HD-drev. bare for at spare de mange penge, der nu er at hente.. bare end til Blue-ray drevene, falder mere i pris.. men kan se de er kommet ud 1k nu.. det er da en start.. :clap:

  • Der er penge at spare hvis man allerede har været et fjols og købe et HD-Drev men der er ingen idé i at købe et nu, så hellere et blu-ray dog er de lidt dyre så hellere vente lidt, men det kommer jo også helt an på om man vil vente for 1080 film ser altså kvali ud :D

    i7-7700K@5.1GHz (delidded - delid.dk )- Corsair H115i Pro AIO- ROG STRIX 2080 ti OC - Asus Prime-P Z270 - 16 GB DDR4 Corsair Vengeance 3200 MHz - Corsair 750TX - 500GB EVO 960 NVMe