bærbar slukker ! hjælp miiig

  • Jeg har en bærbar computer fra LG (model "LW20") som er begyndt at te sig besynderligt her på det sidste.
    Den slukker efter kort tid hvor den har været tændt. Jeg har prøvet mig lidt frem for at forsøge at finde ud af noget af det der gør at den lukker ned, men jeg aner ikke hvad det er der er gået i stykker inde i den. Men noget er i stykker for shure!!


    Her er mine opservationer:


    - Den slukker før / under systemboot når strømstikket er sat til
    - CPU blæseren 'går amok' lige inden den slukker
    - Den slukker når den læser fra en CD
    - Den slukker få sekunder efter at jeg sætter strømstikket i
    - Hvis disse situationer er undviet så slukker den efter et par minutter på skrivebordet (random)


    Jeg har prøvet med sådan en fejlfindings CD som kan se om hardware er i stykker, men her slukker computeren også når den så småt er gået igang med at 'indlæse komponenter fra CD' eller noget i den retning.


    Jeg har i tankerne at det nok har noget med CPU'en at gøre. At den på en eller anden måde går helt amok og at blæseren ikke kan køle den ned, og derfor begynder at køre alt for hurtigt. Og så slukker maskinen jo automatisk for at skåne CPU'en.


    Jeg er meget rådvild og har ikke tænkt mig at gå ud og ofre flere 100-1000 kroner på en ny CPU til min lille bitte LG computer hvis det viser sig at det ikke var den, den var gal med.

  • Kan være varme problemer


    Ellers kan det være din cpu, ram eller bundkort er defekt der kan være så meget.


    Smid den til RMA

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • At du sender den ind og så kigger de på den, så for du muligvis en ny hvis du har garanti på den

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Det er svært at sige fordi det kan være så meget


    Tyder på et varme problem eller defekt hardware.


    Det skader vel ikke at sende den til RMA?

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Det er svært at sige fordi det kan være så meget


    Tyder på et varme problem eller defekt hardware.


    Det skader vel ikke at sende den til RMA?


    Bør du ikke lige spørge om, hvor gammel maskinen er, inden du fortæller ham at den skal smides til RMA?