Gummiplade under Chipset køler?

  • Jeg har lige modtaget en SMS fra en ven som står i et problem. Hans Chipset køler er stået af. Fint nok, han har så købt en ny (Akasa Cool Blue), men da han river den gamle af, er der en 40X40 mm gummimåtte med et hul i under den, og der er noget glimmerstads på den ene side. Er der nogen der ved hvad funktion den har. Mit bud er at chippen går igennem hullet og at gummifirkanten bare er der for at give køleren den fornødne afstand, og derfor sagtens kan bruges igen til den nye køler. Jeg har desværre ikke set det endnu, men jeg skal se det i aften, så jeg håbede at have et svar klar inden da..


    Nogen bud på funktion, kan den genbruges eller skal man købe en ny, og hvor finder man i så fald sådan en?

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Machinegod
    Jeg har lige modtaget en SMS fra en ven som står i et problem. Hans Chipset køler er stået af. Fint nok, han har så købt en ny (Akasa Cool Blue), men da han river den gamle af, er der en 40X40 mm gummimåtte med et hul i under den, og der er noget glimmerstads på den ene side. Er der nogen der ved hvad funktion den har. Mit bud er at chippen går igennem hullet og at gummifirkanten bare er der for at give køleren den fornødne afstand, og derfor sagtens kan bruges igen til den nye køler. Jeg har desværre ikke set det endnu, men jeg skal se det i aften, så jeg håbede at have et svar klar inden da..


    Nogen bud på funktion, kan den genbruges eller skal man købe en ny, og hvor finder man i så fald sådan en?


    Vil tro, at den virker stabiliserende, således at chipsetkøleren ligger presset midt på chipsettet. Uden dette stykke gummi, vil chancen for at knække chippen bliver større.

    [ - EOS 400D - ] - [ - HP EliteBook - ] - [ - iPhone 5 - ] - [ - Thinkpad X430s - ]


    [ - AMD PII 545 - 4 GB RAM - M4A78-EM - 10TB - ][/size]

  • Egentlig også hvad jeg umiddelbart havde forestillet mig. Jeg tror glimmeret bare er noget tilfældigt lim (termisk måske) men at pladen i sig ikke har nogen køleeffekt, og derfor godt kan genbruges, men man vil jeg gerne være sikker inden man smadrer mandens system fuldstændigt :D