Router problemer

  • Igår aftes, ville jeg lige åbne et par ekstra porte for at host i WC3 - Men så blockede min Router simplennhent ALT, der er "begrænset internet" og jeg kan ikke engang se routeren og logge in på den igen, den er helt gone!


    Har åbnet porte før uden problemer, ved ikke hvad der skete der, dog kan det være fordi den "laggede" og jeg trykkede tilbage, og den blev jammede..


    Internet er bygget sådan her


    fra Main internet line til en router (Den som ikke virker) som går ud til en switch i kælderen (mit sted) og en router ovenpå og i stuen som er trådløs osv, men det er vel ligemeget - er der nogle former for hard reset`?


    Håber nogle kan hjælpe mig :ph34r:



    Jeg sidder forresten på Naboens Trådløs, så jeg tjekker kun lige tråd hvert 30min

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Du kan godt resette routeren til default indstillinger.


    Fremgangsmåden er lidt forskellige alt efter hvilket producent du har. Normalt finder du et lille hul bag på routeren hvor du, med en nål eller lignende, kan trykke en lille reset knap ned. Du skal formodentligt holde den inde nogle sekunder (15-30) og routeren vil så nulstille sig til standard indstillinger.


    Men igen - fremgangsmåden kan være forskellig, så tjek manualen for produktet.

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af KasperB
    Du kan godt resette routeren til default indstillinger.


    Fremgangsmåden er lidt forskellige alt efter hvilket producent du har. Normalt finder du et lille hul bag på routeren hvor du, med en nål eller lignende, kan trykke en lille reset knap ned. Du skal formodentligt holde den inde nogle sekunder (15-30) og routeren vil så nulstille sig til standard indstillinger.


    Men igen - fremgangsmåden kan være forskellig, så tjek manualen for produktet.


    Har prøvet ALT! Reset i over 1min, mens jeg tager strømmen, og resettede længere tid, kort tid, og taget strøm ud en helt nat osv!


    Slet ingen andre ider?


    Eller kan det passe du skal login igen? Har webspeed, når man starter internet, siger den noget med login


    http://www.azurenet.dk eller noget (der er TDC der inde) :roller:

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Dengang jeg havde Webspeed skulle jeg, allerførst gang jeg satte min router til, logge ind med mit kundenummer og kodeord som blev udleveret af TDC Webspeed.


    Men jeg har aldrig oplevet at en router genstart skulle have nulstillet den indstilling. Det er formodentligt bundet på MAC-adressen på WAN siden at routeren.


    Hvilken router har du?


    Du opnår ikke noget ved at tage strømmen for at nulstille en router da indstillingerne blev skrevet ned i en ROM.

  • Har en Planet XRT-401D


    Jeg resettede også webspeed modem, da jeg ikke var 100% det var Router, så måske har login resettede og har ikke adgang evt?

    1090T @ 4.0 Ghz
    PowerColor 5870 @ 950/1200
    Asus Republic of Gamers IV.
    Corsair Dominator 1600MHz 8-8-8-24
    Corsair 850W

  • Du skal nok lige tjekke at din modem så har fat i dit udbyders net.
    Da Yousee (Webspeed) levere flere forskellige modemmer, kan du bruge denne liste til at se
    hvordan dit modem skal lyse når det virker korrekt


    http://yousee.dk/privat/kundes…internet/faq.php?id=15714


    Når du har resat dit modem, kunne jeg godt forestille mig at du skal indtaste dine TDC oplysninger på ny før du får hul igennem til nettet.


    Du kan læse om din router her:
    http://www.planet.com.tw/en/product/product_ov.php?id=519


    Jeg kan se i deres FAQ at for og resette din router, så skal du holde resetknappen inde i mere end 5 sek.


    Quote

    Q:What should I do when I forgot the user's name and password of management?
    For security reason you should assign a password to protect your router against hacker attacks. When you forgot the user's name and password, you can press the reset button for more than 5 seconds to reset all the settings back to factory default ( do not need user¡¦s name and password of management)


    http://www.planet.com.tw/en/support/faq_answer.php?id=7824