Skærmen skal pudses!

  • Hey og god pinse tweakers.
    Jeg synes efterhånden min skærm er blevet lidt plettet. Kan i anbefale noget der er godt og som den kan tåle. :D

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Brug en brilleklud (microfiberklud)


    :)) Tager ikke pletterne har vist nyset på den et par gange. Gælder også skærmen på den bærbare. :D
    Fandt lige det her ser da ud til at være billigt nok man kan vist ligeså godt bestille 2-3 stk da porto er det dyreste.
    http://edbpriser.dk/Products/L…600&searchArea=&Soegeord=
    Har bestilt 10 stk da et par stk i familien godt kunne bruge et par flasker hver, så er der mængde rabat på. :)

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet 2 gange, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Pletter ? ... øhm ved jeg ikke. Har aldrig haft pletter på nogle af mine skærme. Joh måske på en CRT dengang kong ruder var knægt :crazyeyes:


    Fingeraftryk, diverse væsker med brus for tæt på skærmen (LAN :D), nys, host osv. :))

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af GrillRotten
    Pletter ? ... øhm ved jeg ikke. Har aldrig haft pletter på nogle af mine skærme. Joh måske på en CRT dengang kong ruder var knægt :crazyeyes:


    Oki Jeg nyser engang imellem eller også er det madammen der har gjort det. Den trænger hvertfald til en aftørring. Laptoppen har været rundt det meste af verden hvor der ikke altid er mest rent så den er seriøs trængene. :))

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

    Rettet en gang, sidst af Baloo ().

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Brtlsn
    Fingeraftryk, diverse væsker med brus for tæt på skærmen (LAN :D), nys, host osv. :))


    Fingeraftryk forsvinder fint med en microfiberklud. Men ja hvis man overhænder sin skærm med sodavand, så kunne jeg godt forstille mig der skulle noget mere kraftigt til end bare en knastør klud.



    Quote

    Oprindeligt indlæg af baloo
    Oki Jeg nyser engang imellem eller også er det madammen der har gjort det. Den trænger hvertfald til en aftørring. Laptoppen har været rundt det meste af verden hvor der ikke altid er mest rent så den er seriøs trængene. :))


    Ah, snakker vi laptop, så er det jo noget helt andet. Mine laptops har altid bare fået en tur med ærmet. Det er jo det som er tættest ved hånden. Man kan jo ikke pylde om skidtet når man er på farten. Det er jo det som dåserne er bygget til. Thinkpads rocks :hb:

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Raptorrockwool
    Jeg bruger almindelig glasren påført en microfiber klud. så løber der nemlig ikke noget ind i skærmen.


    Det er jo det der ikke er godt hvis man skal tro på forhandleren jeg har bestilt ved. Der skulle være et tyndt voks-lag der ikke kan tåle alm midler til rengøring.
    http://www.trykspar.dk/zc135/i…cPath=103&products_id=607

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Den forhandler ville jeg ikke stole på.


    Man bruger ikke brillerens/fladskærmsrens på optik der bruger man acetone hvis der ikke er coating og derefter methanol hvis der er coating kun methanol. almindeligt sprit tørrer for hurtigt.


    vil man selv så en omgang deminiraliseret vand med lidt opvaskemiddel og/eller en sjat sprinklervæske addiktiv fra basta (eller andre producenter men kender kun lige basta) af den der hedder 1:100.
    Men det er kun hvis frontpladen er af plast. ellers skal man bare bruge almindelig glasrens hvis det er rigtigt glas. Spritten i alm glasrens skullle udtørre lexan og mattere det. jeg har stadigt ikke set det. heller ikke efter 3 måneder liggende i sprit. (altså plasticen). Plasticen kendes også under navnet plexiglas og polycarbonat.

  • Det som Juice linker til kan jeg også anbefale har det selv til min Xerox skærm som har det med at fange støv og det virker bare :9xo
    Også kan det bruges på mange andre ting bruge det også til at pudse mit kabinet for fedt fingre og der klarer det og tingene :D

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Rasmus_yamaha
    Det som Juice linker til kan jeg også anbefale har det selv til min Xerox skærm som har det med at fange støv og det virker bare :9xo
    Også kan det bruges på mange andre ting bruge det også til at pudse mit kabinet for fedt fingre og der klarer det og tingene :D


    Den er sikkert fin, bedømmelserne er bare ikke i top og så er den dyr. Jeg får selv 2 stk af de jeg har bestilt til 9 kr pr flaske så ser vi om det ikke klarer jobbet. Gør de det vender jeg tilbage med rewiew om det her, tråden lukket foreløbig. :idea:

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate