gt8800 inno 3d problemer....

  • Jeg har for en 3 md siden lavet en computer:


    intel cpu
    2gb ram
    vista basic
    800 watt psu
    500 gb hd
    bruger min gamle creative xfi (billig udgave) til lyd


    og... her er problem : inno3d gt8800 512 mb Factory OC version.


    Den er simpelthen brandvarm over det hele under normal (spil) brug. ind i mellem fryser det hele mens den lige ska restart eller hvad den gør. altså jeg ved at grafik kort ofte er varme men den her er meget langt fra hvad man kan holde fingeren på. Sætter jeg fingeren på køle profilen under drift går der under et sekundt så gør det meget ondt.


    nogen råd om hvordan man kan nemt og meget billigt nedsætte den temperatur? Jeg er villig till at downclocke eller noget hvis man nu kan det.


    eller hvis det ikke kan lade sig gøre-- hvordan overbeviser man butikken om det her er et problem? Det er jo ikke fordi den crasher- og de her resets sker ikke hyppigt. Man kunne vente timer på det sker.

  • Den er god. til sammenligning holder jeg 38 grader ifølge rivatune i idle på mit med vand og så stiger tempraturen med 2-4 grader under max load. mit kort er helt sikkert clocker hårdere end dit fabriks oc'ed kort.
    Med rivatune kan man også skrue ned for frekvensen

  • endnu nemmere er det at downloade rivatuner og ind under fan control og sætte speed til fan op...under ca 50% kan man ikke høre nogen forskel men det kan nemt give 15 grader eller mere under load.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Mange tak for besvarelserne- jeg har linket denne side til fremtidig brug- så vil jeg prøve alle mulighederne fra den billigste og frem til en af dem virker :)


    i første omgang bliver det rivatuner. Jeg har dl'et den, og sat blæseren til 55%. Det var tydeligt at høre at den gik op i omdrejninger, men den er ikke mere støjende end andre komponenter i min computer endnu så det er fint. Lad os se om det hjælper.


    ps. det er mig lidt ufatteligt de smider ting på markedet der kører default 90+ grader. (læste i et review at mit kort kunne komme op på 98 grader.....og min finger kan godt bekræfte at det er deroppe-ad).

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af dohtorben
    ps. det er mig lidt ufatteligt de smider ting på markedet der kører default 90+ grader. (læste i et review at mit kort kunne komme op på 98 grader.....og min finger kan godt bekræfte at det er deroppe-ad).


    Tja, producenterne ser ingen grund til at bruge flere penge end nødvendigt. GPU'en kan godt holde til 98 grader, Nvidia driveren lukker først maskinen hvis GPU kernen når 127 grader mener jeg det er.


    Med det sagt har GPU'en selvfølgelig ikke specielt godt af den høje temperatur, så det bare med at få så meget airflow som muligt.

    B&W DM683 - B&W HTM62 - Onkyo TX-NR616 - Samsung UE55ES7005 - Synology DS212 - PlayStation 4 - OpenElec @ Rpi2

  • ja gpuer er beregnet til at køre ved langt højere temperaturer end cpuer, omkring 70-80 er ikke usædvanligt for din type...men kan man få dem ned på 65 så er det afgjort bedre.

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.