Grafik Kort Problemer!

  • Hej Tweakere



    Jeg har lige fået fat i et Club 3D Geforce 8800 GTS 512 graffikort og nu opstår der problemer i nyere spil og det kan jeg ikke forstå. Når jeg fx vil spille call of duty 4 så går grafikken fuldstænding amok og fucker op, nogle gange fryser computeren og andre gange kan jeg alt. tab. ud til desktop og lukke spillet ned, jeg har selvfølgelig testet i andre spil og den gør det samme i Obvlilion men hvis jeg spiller Day of defeat source eller warhammer 40k soulstorm så køre det fint. Jeg har geninstalleret windows og installeret nogen drivers fra guru3d for at se om det hjalp men uden resultat, har også prøvet med nvidia drivers fra deres hjemmeside men heller ikke her hjalp det. Jeg har også tjekket om det kunne skyldes at gfx kortet bliver for varmt men her lå den på 50 grader idle og max 55 grader i spillene.


    Håber der er nogen derude der kan hjælpe mig da det virkelig på bar bund lige nu :(



    Comp spec:


    Windows XP PRO SP2
    AMD Athlon 3700+
    Asrock 939DUAL-SATA2
    3 GB Kingston ddr pc3200 ram
    160 GB Seagate
    250GB Seagate
    PSU Corsair 550 watt



    her er lige et billede for at i kan se hvad problemet er, skal lige siges at den store hvide prik er en refleksion fra kamaraet af.


    http://www.uploadhouse.com/vie…e429731cf2a506d3c8c3856be

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    hvor varmt blir kortet når du gamer?


    kan måske være et varme problem eller dårligt air-flow i dit kabinet :)



    det er ikke varme problemer, har lavet en stress test af grafikkortet og den røg max op på 70 grader. Har så også lige testede med at sætte kølerens hastighed helt op på 100% så graderne lå på 35 - 40.



    har en del kølere spredt rundt i kabinettet så der er god air flow i mit kabinet :)

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af puma99dk|
    oki, måske er det køler og gpu som ik har ordenlig forbindelse el. er det en fejl på kortet måske tør jeg ik kunne sige så :)



    ja måske, men jeg tænkte på, mon det er resten af mit hardware som ikke kan følge med? det er da også en mulighed ikke?

  • Kunne godt tyde på en defekt ram klods på dit GFX har du testet kortet i en anden maskine?

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Okay .


    Hvad med ekstra strøm til kortet er det okay?


    Kan være du skulle prøve med et andet stik

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • jeg er ret sikker på det er en af ramchipsene der er defekte på selve kortet...der er ikke meget andet at gøre end rma med det......lidt synd men det kan aldrig helt undgåes

    Asrock x570 Taichi, Asrock 5700XT Challenger 8GB@AMD ryzen 7 2700X 3,7mhz, 4*16Gb DDR4g. G-skill TridentZ neo 3600, Seasonic 700W PSU, Kingston SSD M.2 1TB Harddrive.

  • Så lidt.
    Hvor har du købt kortet?


    Der plejer som regel ikke være problemer med en RMA sag her i danmark :9xo


    men det sker da X(

    ASUS PRO-GAMING Z170 - Intel i7-6700K - GeForce GTX970 - Crucial 16GB DDR4 2400Mhz - Samsung 850EVO 500GB

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Så lidt.
    Hvor har du købt kortet?


    Der plejer som regel ikke være problemer med en RMA sag her i danmark :9xo


    men det sker da X(


    Det hænder ja og det er ikke smertefrit selvom man får ombyttet. Mange er rigtig laaang tid om det men der er ikke andet at gøre. Tror også det er en defekt ramchip på GFX desværre. ;(

    Core i7 I7-3770k 3500@4800 Siberian Tiger II
    Gigabyte GA-Z77X-UD3H
    Corsair Vengeance 4 x 4 GB 1866MHZ
    Intel Solid-State Drive 520 series 240GB
    1000gb Seagate 7200.10 (lager)
    Gigabyte GV-R797OC-3GD
    T&T 850watt
    LG GGWH20L Super Multi Blue
    Windows 7 Ultimate

  • Quote

    Oprindeligt indlæg af Simon Bay
    Så lidt.
    Hvor har du købt kortet?


    Der plejer som regel ikke være problemer med en RMA sag her i danmark :9xo


    men det sker da X(



    har købt kortet hos Compumail